Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 18 798 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LufsLudde | 2011-01-18 13:03 | |
![]() | Hur ska jag ta mig upp på morgonen? Nu har det hänt igen och jag är fruktansvärt less på det. Jag går och lägger mig i tid, somnar, sover bra hela natten och har ställt väckaren på kl 8. Väckaren ringer. Jag snoozar en gång. Sen en gång till. Sen några gånger till, till slut har jag snoozat hela den där timmen som väckarklockorna tillåter så då ligger jag där utan väckarklockare och somnar om. Vaknar nu runt lunchtid och är förbannad på mig själv. Någon som har ett bra tips på hur jag kommer upp direkt eller åtminstone efter kanske första eller andra snoozningen? :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-18 13:04 | |
![]() | skaffa dig något angeläget och meningsfullt att gå upp till. | |
| Skugga | 2011-01-18 13:05 | |
![]() | Ställ väckarklockan längst bort i rummet så du måste kliva upp och gå dit och stänga av den. :) | |
| LufsLudde | 2011-01-18 13:08 | |
![]() | Jag jobbar med ett examensarbete, det borde vara rätt angeläget :P Och väckarklockan står några meter från sängen men jag kliver upp och stänger av den och återvänder sedan igen :S | |
| Slagrutan - Ej medlem längre | 2011-01-18 13:09 | |
![]() | I dag var det lätt, eftersom det var fläsk med löksås till lunch :) Det lär finnas en app till vissa telefoner som väcker under den period när Du sover som lättast på morgonen, det kanske kan vara ett tips. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-18 13:10 | |
![]() | ge dig själv en belöning om du går upp när klockan ringer | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-18 13:10 | |
![]() | skaffa barn då. | |
| LufsLudde | 2011-01-18 13:14 | |
![]() | Haha ramsay, jag vill fortfarande kunna sova under natten ;) | |
| SkySpy_ | 2011-01-18 13:16 | |
![]() | Skaffa en sån där klocka där du vaknar av ljus. Lättare att gå upp om kroppen ställer in sig på dag. | |
| LufsLudde | 2011-01-18 13:25 | |
![]() | Fick en sån i julklapp, den står bredvid sängen och lyser på full kraft :/ | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-01-18 13:27 | |
![]() | LufsLudde: Hahaha. Soulmate! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-18 13:30 | |
![]() | Gör någon anordning som du kopplar till väckarklockan, spikar i madrassen som åker upp när det är dags att gå upp. Nej, men alltså..Jag är likadan. Fundera på om det är viktigt att gå upp i "normal" tid. Det funkar aldrig att snooza. Man ska gå upp direkt. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-18 13:31 | |
![]() | Tror att Deli har den enda boten till ditt problem, faktiskt. :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-18 13:32 | |
![]() | Examensarbete må vara viktigt, men det är ju inte direkt något man längtar till att pyssla med. Eller har jag fel? :P | |
| LufsLudde | 2011-01-18 13:34 | |
![]() | Nä de är väl så, man ska aldrig börja snooza, då kan man inte sluta. Precis som chips, "once you pop...". | |
| Sussola | 2011-01-18 13:38 | |
![]() | Kryp inte ner under täcket igen, kliv upp då du stänger av väckarklockan, det gör alltid jag och då fungerar det! Riktigt j***a trött är man bara de första minutrarna! :) | |
| Sangria | 2011-01-18 13:40 | |
![]() | Ta dig i kragen bara!! Mina tonåringar klarar tom att gå upp i tid till skolan och då pratar vi om sex halv sju på mornarna. Hade du en tid att passa på riktigt då skulle det kanske funka eller är du lika dålig på att ta dig upp vad du än ska göra? | |
| LufsLudde | 2011-01-18 13:45 | |
![]() | Men det är ju så mysigt att krypa tillbaka under ett varmt täcke :) Nä, det händer faktiskt bara då jag inte har någon särskild tid att passa. Det är det här med självdisciplin... | |
| Sussola | 2011-01-18 13:48 | |
![]() | Jo men visst är det de.....du får ställa dig i duschen...det brukar också fungera! Kallt eller varmt vatten...ja det får du bestämma själv ;) | |
| LufsLudde | 2011-01-18 13:50 | |
![]() | Men då ska man ju ta sig till duschen också. Och som jag bor just nu så fungerar duschen lite som förvaringsutrymmer så då måste jag börja med att plocka lite grejer därifrån så då känns det ännu drygare. Jag tror jag är ett hopplöst fall helt enkelt :P | |