Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 18 757 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| TERVE | 2011-01-18 17:42 | |
![]() | Linser Fick glasögon i november och vantrivs med dem. Så nu idag har jag varit och testat vilka linser skulle passa mig och hur man sätter in dem. Men oj de var inte så jäkla lätt som jag trodde. Men jag hoppas innerligen att de skall funka. | |
| numsan | 2011-01-18 17:48 | |
![]() | Du kommer att vänja dig supersnabbt! Efter ett tag tänker man inte ens på det.. | |
| ramotswe | 2011-01-18 17:55 | |
![]() | Hoppas det går bra med linser för dig. Själv har jag haft linser i 32 år, funkar jättebra! | |
| Miss_jk | 2011-01-18 17:55 | |
![]() | Jag hade färgade linser en gång. Vita, som jag hade på en maskerad. Lyckades få in dem den gången, men aldrig mer. Hur svårt som helst ju! | |
| TERVE | 2011-01-18 17:56 | |
![]() | Ja, så är det ju. Ingenting är enkelt till en början. | |
| ThirrePhirre | 2011-01-18 18:11 | |
![]() | Man ska liksom inte trycka dit dem utan låta dem nudda ögat och då liksom slurpar de fast av sig själv :-) Trycker man så vänder de sig ut och in. Ja fyy...jag minns att det var pilligt men efter en vecka eller två hade jag fått in snitsen. Lycka till! | |
| Labyrint | 2011-01-18 18:11 | |
![]() | Lägg de på sidan av pekfingret, mycket lättare än mitt på pekfingerspetsen som optikern av någon anledning visar. Sedan tränar man bort blinkreflexen, vilket tar någon vecka, efter det blir det ganska enkelt. | |
| Bettanse | 2011-01-18 18:12 | |
![]() | Mina första glasögon fick jag vid 3 års ålder (grav myopi), och för 1 år sedan så opererades det in linser i bägge ögonen, så tunga otympliga glasögon är ett minne blott! Nu har jag slängt min vita käpp och en ny värld har öppnats för mig verkligen. | |
| klantglenn | 2011-01-18 18:20 | |
![]() | instämmer om det med sidan på pekfingret, fick jag också lära mig för en sådär 10 år sedan när jag började med linser. känner även igen mig i att man i början satt där och stirrade in i spegeln och trixade, nu för tiden gör man det av bara farten. för övrigt så har jag 1 dags-linser och det är så gött! | |
| mrperfect | 2011-01-18 18:24 | |
![]() | Jag använde linser några år och tyckte det var lätt att vänja sig, jag kommer att skaffa linser igen, snart. | |
| ThirrePhirre | 2011-01-18 18:25 | |
![]() | WOW Bettanse!! Lät ju helt fantastiskt. | |
| Mia W | 2011-01-18 19:17 | |
![]() | Det tar nog olika lång tid innan man vänjer sig, både att sätta in dem och använda dem. För mig tog det säkert en månad. En morgon när linserna var nya, ringde telefonen just som jag fått den ena linsen på plats. Svarade - och skulle sen sätta in lins nummer två. Den hamnande av någon konstig anledning i samma öga. Jag kunde inte begripa vad som hänt, plötsligt såg jag halvbra på ett öga och väldigt suddigt på det andra. Det måpste ha blivit något fel på linserna... så jag klev in till optikern så snart de öppnade. De hade väldigt roligt åt mitt misstag. Men det har haft det goda med sig att sedan dess känner hela personalen mig vid namn. Jag känner mig som en VIP-kund när jag kommer in där. | |
| nystan1 | 2011-01-18 20:06 | |
![]() | Eller så kan man felaktigt tro att man tagit ut linserna, sätta på sig glasögonen och tro att man blivit blind.. ;) Har haft linser i 11 år, och är riktigt nöjd med det. Ett tips är att det är lättare att få i linserna om de inte är så blöta. Tycker de fastnar på fingret om det är för mycket linsvätska på. Lycka till :) | |