Spelrum
Giraffen19
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade51
Mobilspel
Pågående18 759

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Elsa_89 - Ej medlem längre2011-01-21 20:18
Antal inlägg: 45

Alternativ till Svenssonhelgen
De flesta mellan 20-70 tillbringar fredags- och lördagskvällarna i sin IKEA-soffa med Let's Dance och chips och kanske ett glas vin. (Alternativt går ut och super skallen av sig).

Jag är trött på förutsägbara helger, tom på idéer, och framförallt inte sugen på något av ovanstående.

Så min fråga är: hur brukar du tillbringa helgerna när du vill undslippa Svenne-banan-ångesten och känna dig lite l e v a n d e för en gångs skull?

elak kanin - Ej medlem längre2011-01-21 20:19
Antal inlägg: 551

Inte fan hänger jag i betas forum iaf.

Elsa_89 - Ej medlem längre2011-01-21 20:21

Tack för ditt givande inlägg..

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-21 20:22
Antal inlägg: 37631

har ingen svenne banan ångest lyckopiller kanske vore något för dig elsa

elak kanin - Ej medlem längre2011-01-21 20:24
Antal inlägg: 551

Svenne-banan-ångest kanske passar ibland, och ibland så gör man annat. Ven har sagt att man måste göra samma sak jämt och ständigt, nästa helg kanske svenne åker på swingersresa..

tistlaa2011-01-21 20:25
Antal inlägg: 1

ha barbie & ken-maskerad

fiffirajtan2011-01-21 20:25
Antal inlägg: 131

spelningar <3 + supa skallen av sig

Elsa_89 - Ej medlem längre2011-01-21 20:25

Titti: jag föredrar att söka andra vägar än piller, konstigt nog.

fiffirajtan2011-01-21 20:26
Antal inlägg: 131

alternativt supa lagom

Delicious - Ej medlem längre2011-01-21 20:32
Antal inlägg: 11661

Gå ut och dansa med vänner utan att dricka så förbannat mycket så man känner hur kul man har. Dessutom kan man garva åt andra som är dyngraka. Sånt gillar jag. Jag känner mig levande när jag gråter av skratt.

slånbär2011-01-21 20:34
Antal inlägg: 5539

Varför ha ångest? Skapa dig det liv du är nöjd med och jämför inte med vad andra gör. Och varför en så föraktfull ton mot det du kallar svennehelg. Finns en massa människor som tycker det är veckans höjdpunkt och jobbar hårt hela veckan för att få sitta där i sin soffa i lugn och ro. Inget fel i det.
Du är ju fri att göra det du vill eller? Träna, gå på bio, ut o käka, ut och gå, dejta, urban exploring, spela data, häng på beta, sexsurfa, kolla film, gå på konsert. Bara plånboken sätter gränser.

YamahaJet2011-01-21 20:35
Antal inlägg: 2239

Nu är det förvisso fel årstid för detta, men spontanäventyr i naturen. Typ packa ner ett fiskespö, en sovsäck och sticka planlöst ut i naturen någonstans. Skitkul tycker vi, det går alltid så snett att det blir kul. Vi brukar mest ramla ner i vattendrag och misslyckas med annat till den nivå att det blir kul. Nu bor du förvisso i Lund så du har knappt tillgång till ordentlig natur, bara massa åkrar.

Men generellt sätt är det detta folk gör. Svennar antingen sitter hemma och tittar på usel humor med hon Christine Meltzer och han Peter, eller så är de ute och super för att sedan spy i buskar, medan vi blattar spelar något fotbollsspel på Playstation.

Livet blir tyvärr inte så mycket bättre än så, det finns inte särskilt mycket mer att upptäcka, som när vi var i tonåren och allt ännu var intressant. Som vuxna får vi istället försöka hitta stimulans om vardagarna i arbetet, och nå nya mål där.

Miss_jk2011-01-21 20:35
Antal inlägg: 8941

Får ångest av ordet/orden "Svenne-banan". Sååååå 2007. Gör precis vad du känner för, svårare än så är det faktiskt inte. Känner du för att supa skallen i bitar så gör du det. Känner du för att äta chips så gör du det. Känner du för att checka in en natt på hotell, så gör du det. Vad är problemet? Gör just vad just du vill!

slånbär2011-01-21 20:37

Yamaha- var har du hållit hus? Och varför låter du så blase och bitter? Du brukar ju var så på hugget.

Elsa_89 - Ej medlem längre2011-01-21 20:40

"Vad är problemet?":
1) fattig student (kursivera fattig)
2) tom på ork (skolan slukar all energi)
3) mörkt och grått ute (slukar all inspiration)

Slånbär: visst är det så att det är många människors höjdpunkt. Och även jag uppskattar en svenne-banan-helg emellanåt. Men är det inte tragiskt att vi är så stressade och jobbar så mycket att vi inte orkar annat än att slacka i soffan en hel helg? Att det ska behöva vara vår höjdpunkt i livet, liksom.

Elsa_89 - Ej medlem längre2011-01-21 20:41

Miss_jk: "svenne-banan" kommer nog tyvärr inte go out of style förrän om sisdär 100 år.

slånbär2011-01-21 20:46

Elsa- många av oss som njuter av våra svennehelger har liksom passerat bäst före "ut o upptäck livet" datum för ett tag sen. Been there done that.....

Tanten M - Ej medlem längre2011-01-21 20:48
Antal inlägg: 5126

Ta ett långbad med doft o bubblor. Ställ datorn i närheten o glo på en film under tiden. Billigt och supernajs :)

Eller inse att det är så livet ser ut, speciellt om man är fattig.

Delicious - Ej medlem längre2011-01-21 20:51
Antal inlägg: 11661

"Men generellt sätt är det detta folk gör. Svennar antingen sitter hemma och tittar på usel humor med hon Christine Meltzer och han Peter, eller så är de ute och super för att sedan spy i buskar, medan vi blattar spelar något fotbollsspel på Playstation. "

Hur gick det med politiken YJ? Sådär eller?

peter2011-01-21 20:56
Antal inlägg: 1710

unga vackra elsa:....jo jag minns känslan...frustrationen efter alternativ....den eviga jakten på rörelse och en annan horisont...."can´t get no... ta-da-da....satisfaction! " ...Allt har sin tid och du blir aldrig färdig....vänta skall du se....

Mitt svar på din fråga:....ikväll och de flesta kvällar ...Sitter hemma och bara är.....i frid och nöjd

...hoppas du finner...och det gör du....Kram!

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?