Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 642

Forumkategorier

Användare Inlägg  
s_comfort2006-07-11 11:09
Antal inlägg: 2

Berusningens mödor
Ja gott folk, det är som så att jag har druckit och drogat i åratal, nu är det dock bara alkoholen som betvingar mig. Vad jag vill ta upp är väl egentligen hur vissa av oss människor glider genom verklighetens och förnuftets sprickor och förfaller till att betraktas som parias, skriker på stan och börjar dagen med en 7,2:a som följs av fler. Jag vet inte varför jag skriver det här, antagligen är det en begynnande fylla samt att jag inte har några egentliga bekanta jag kan dryfta mitt helvete med, det blev oklart detta men jag tror ni förstår.
 
smurvlan2006-07-15 19:58
Antal inlägg: 840

Fast jag förstår inte vad du vill ha ut av det... alltså vad vill du ha för svar osv...?
 
Johnny_R - Ej medlem längre2006-07-15 20:13
Antal inlägg: 170

Det är bra.
 
TomasLeonard2006-07-16 01:19
Antal inlägg: 1563

Vad han vill säga är tror jag ungefär:
- Vad i sjuttsiken ska jag göra för att ta mig i kragen?

Har man väl börjat missbrukets osalig vandring..det är ingen bred väg heller men ack så besvärlig så kan det vara svårt att hitta rätt igen.

saken är den att man måste ha tilltro till att uppleva eufori i saker man åstadkommer i livet ..dvs att starta en period då man ger sig fanken på att nå ett mål som man faktiskt är intresserad av att uppnå.
Detta mål är utöver avhållsamheten, vilken ska till förstås.

Målet ska vara klart specificerat.

Tex att sköta ett jobb . väga x antal gram samt springa eller lyfta x tid/kilogram osv.

Målet måste sättas upp med fullaste allvar!

När målet är uppfyllet och när vandringen är ordentlig igång kan ingenting vara bättre..euforin är större en ngt rus.
 
s_comfort2006-07-24 20:23
Antal inlägg: 2

Tomas, du talar med visdom...har du möjligtvis egna erfarenheter av det hela? Ska väl även lägga till att det är ju inte så att man bara börjar dricka som en tokig, för det mesta är det inte så åtminstone, utan det ligger givetvis ångest och liknande psykiska oegentligheter bakom. Nu är jag inne på fjärde ölen och mår ganska bra dock. återkommer
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?