Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade54
Mobilspel
Pågående18 755

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sotfinger2011-01-29 11:28
Antal inlägg: 22361

Surfa i England
Min dotter ska åka till England och vara där ett par tre veckor, kanske bo på typ pensionat. Att använda ett svenskt mobilt bredband verkar väldigt dyrt. Hur gör man enklast? Hoppas att pensionatet har ett trådlöst nätverk som hon kan använda? Söker upp hotspots (inte så kul kvällstid kanske i en okänd stad). Köper ett modem och skaffar ett trådlöst abonnemang i England (verkar onödigt för tre veckor)? Tips?

Frizk2011-01-29 11:30
Antal inlägg: 129

Det enklaste vore väl att ringa pensionatet och fråga vad de tycker eller om de har trådlöst nätverk?

hjärtevännen2011-01-29 11:34
Antal inlägg: 290

Välja ett ställe där hon vet att det finns trådlöst. Surfa med modem är inte ett alternativ överhuvudtaget som jag ser det. Vi har rest runt i Europa (också Storbritannien) två somrar med en mindre laptop och alltid valt ställen med trådlöst nätverk så vi kunnat boka ny inkvartering när vi förflyttat oss. Dessutom bra för att hålla kontakten hem. Och spela lite Betapet :)

Sotfinger2011-01-29 12:10

Hon vet ännu inte var hon ska bo så det är svårt att ringa då. Men tack för tipset, att kolla först om de har trådlöst innan man bokar! Hur funkar det då, betalar man en avgift till pensionatet elller brukar det ingå i kostnaden?

8507102011-01-29 12:16
Antal inlägg: 5222

det är väl som här hemma visa har en avgift och andra bjuder på det i priset med wlan

hjärtevännen2011-01-29 12:26

Åtminstone där vi bott har det ingått i priset. De flesta har ju minst en dator i allmänna utrymmen som kan användas gratis men idealet är förstås att ha med egen dator och kunna sitta i eget rum och surfa. Vi har å andra sidan inte bott på pensionat utom nån enstaka natt, mest på medelklass eller lite enklare hotell.

Sotfinger2011-01-29 12:29

Då passar jag väl på att fråga om det finns nån som känner till Bristol och har tips på billigt, bra och tryggt boende för en 17-årig tjej under några veckor?

hjärtevännen2011-01-29 13:43

Via den här sidan har vi bokat nästan all inkvartering, har alltid fungerat perfekt. Om man söker på pensionat i Bristol kommer detta upp, här ingår trådlöst nät i priset. Tyvärr har jag ingen personlig erfarenhet av stället. Gissar att man kan förhandla sig fram till ett något bättre pris om man är ute i tid och bokar för flera veckor

www.booking.com/hote...08 d525bd,1

anka_i_potta - Ej medlem längre2011-01-29 14:03
Antal inlägg: 439

Det borde väl finnas mobila bredband som inte kräver abonnemang precis som det finns i sverige? Allså såna där som comviq kontant menar jag.

Dersu2011-01-29 14:19
Antal inlägg: 461

Det finns ju alltid hostel också. Mycket billigare än hotel och så gott som alltid med gratis wifi.
Sen är det ju upp till er om ni tykcer det är lämpligt med hostel för en 17-åring. Brukar vara väldigt socialt, alltid lätt att träffa folk att umgås med, men sen innebär det ju också att hon delar rum med ngn samt att det brukar drickas rätt friskt.

Sotfinger2011-01-29 15:28

hjärtevännen: tack för det bokningstipset!
anka: absolut värt att kolla!
Dersu: nja, tror inte att varken vi eller hon tycker att det är så lyckat! Hon vill nog ha en lite lugnare fristad.

annakarineli2011-01-29 20:57
Antal inlägg: 2519

Nu är inte detta Bristol, men det kanske finns motsvarande där? På det här Vandrarhemmet bodde jag några dagar förra sommaren. Anledningen till att vi hamnade där av alla ställen på semester var att en vän till familjen hade fått sommarjobb där genom skolan (gymnasiet). Det var inte jättehög standard, men helt ok och rätt så mysigt! Övriga gäster där var också av det lugnare slaget och det var billigt att bo där. Och det fanns en dator att låna! :)

www.yha.org.uk/find-...in dex.aspx

Sotfinger2011-01-29 23:10

Tack, alla tips är värdefulla!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?