Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 18 651 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Neaa2 | 2011-01-30 20:23 | |
![]() | Min son är i Egypten... ...tillsammans med sin pappa! Han är i Hurghada och de känner inte av så mycket där... Jag är så sjukt orolig att läget ska hinna utvecklas till det värre innan de kommer hem! :( Att det ska bli ett attentat emot flygplatsen eller att det blir flygförbud av någon anledning (hörde att alla inrikesflyg redan är inställda) så att de inte kan åka hem utan blir kvar i ett närmast laglöst land!! Fler som känner en personlig oro för läget? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-01-30 20:27 | |
![]() | Min vän är där men fick just ett obekymrat sms från henne så nej, är inte orolig. Vet dock inte var hon befinner sig i landet. | |
| wertigo | 2011-01-30 20:54 | |
![]() | Det blir anarki helt säkert, ingen går säker, allra minst turister | |
| slånbär | 2011-01-30 21:07 | |
![]() | Det är ju tyvärr så det är när man reser ut i världen. Man riskerar att hamna i svårigheter i form av uppror,statskupp, jordbävning, tsunami, hajattacker, livsfarliga maneter och en massa annat. Man tar en risk bara att flyga så vart man än ska så får man nog räkna med en viss risk att något kan hända. Sån är världen vi lever i nu. | |
| Yamma | 2011-01-30 21:44 | |
![]() | Jag tror inte det är nån fara. Det är inte terrorister precis, det är ju bara frihetskämpar. De kommer inte skada turister, bara militärer. ;) | |
| stegosaurus | 2011-01-30 21:52 | |
![]() | fick just ett sms fån en kompis som säger att det är lugnt och att även guiderna på plats anser att det inte är någon fara för turisterna att stanna kvar | |
| Trolsa | 2011-01-30 22:20 | |
![]() | Snälla...ta det lilla lugna.. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-01-30 22:23 | |
![]() | Min kusin med familj är där på 40-årsresa. Aningen misslyckat. | |
| MakeIllusion - Ej medlem längre | 2011-01-30 22:28 | |
![]() | Min syster och min svåger är där nu. De landade i igår. Hemma är deras 4 små flickor i vår vård. Känner mig orolig ju mer jag följer vad som händer där. Jag hoppas av hela mitt hjärta att de snart landar här hemma i Sverige igen. En STOR kram till dig som startade den här tråden för det finns inget man kan oroa sig så mycket för som för sitt barn. <3 | |
| Neaa2 | 2011-01-30 22:45 | |
![]() | Tack så jättemycket MakeIllusion, håller tummarna massor för att de kommer hem snabbt och säkert... Kram Är orolig att någon ska säga något till min dotter, hon är åtta år och det gäller hennes bror och pappa... Hon börjar längta efter och prata om att de snart kommer hem...! Hon ska till skolan imorgon och det känns riktigt gruvsamt.. | |
| MakeIllusion - Ej medlem längre | 2011-01-30 23:00 | |
![]() | Vi sitter här hemma och tänker precis likadant. Vad får barnen höra i skolan imorgon??? De längtar så mycket efter mamma och pappa ändå... Vill inte att de ska vara rädda. | |
| Neaa2 | 2011-01-30 23:28 | |
![]() | Nej usch då.... Jag har bestämt mig för att prata med min dotter innan hon går iväg imorgon så att jag kan avdramatisera situationen... Risken finns ju annars att hon blir jätteledsen och rädd om hon får höra saker som ingen förklarar ordentligt!! | |
| le-lou | 2011-01-31 09:09 | |
![]() | fattar inte de som åkte sent ner som typ i går. "Vi får inga pengar tillbaka" - Nejeh, so? | |
| ordfröken | 2011-01-31 09:30 | |
![]() | Kramar till er som har personer i Egypten <3 le-lou: Håller med dig. Hade verkligen stannat hemma o struntat i pengarna i så fall istället för att riskera något. | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2011-01-31 10:30 | |
![]() | Sen är det ju säkert lite säkerhetsmarginal med, allså att läget inte riktigt så jädra farligt för turister i småorter som hurghada men det kan bli det inom några veckor... så därför är det bäst att avbryta resandet till även de mindre turistorterna i god tid. fast det är ju bara en teori då | |
| MalanMos | 2011-01-31 10:41 | |
![]() | Min faster åker till Hurghada minst varannan månad och hon känner väldigt många där. De försäkrar att det är väldigt lugnt, samtidigt som att man vet hur noga de är med sin image (fast vilket land är inte det?!). Min faster börjar bli väldigt orolig då det blir svårare och svårare att få tag på sin man där nere. Med tanke på mediauppbådet så tror jag att det kommer till en lösning snart då de som sagt är FRIHETskämpar. Det kommer alltid finnas de som tar det till en annan nivå men jag tror att det kommer få ett fredligt slut (eller början?) inom några månader!! | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2011-01-31 10:43 | |
![]() | Det är ganska vanligt i konflikter att den ena parten benämns som frihetskämpar. Vilken part beror lite på vilken sida man själv står på (för tillfället). | |
| kolbjörn | 2011-01-31 12:38 | |
![]() | anka? vadå om den ena parten är diktator och den andra parten är ett folk som vill ha demokrati menar du att de borde mötas på halva vägen? | |
| Yamma | 2011-01-31 13:03 | |
![]() | Hehe kolbjörn, det verkar svårt att vara till hälften diktatur. =) | |
| skogstorparn | 2011-01-31 17:02 | |
![]() | kanske dags att fatta att man kan råka ut för detta när man besöker diktaturer.. | |