Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 18 732 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Carro_1988 | 2011-02-07 14:29 | |
![]() | Högerregeln Jag cyklar till och från skolan varje dag och jag blir lika förvånad varje dag över att jag knappt möter folk som cyklar/går på rätt sida av vägen. Tror folk att trafikregler slutar gälla när man kliver ur bilen? Jag förstår inte hur en vuxen människa inte kan veta hur man går i trafiken, det om något är väl allmänbildning? | |
| vildman | 2011-02-07 14:32 | |
![]() | När det gäller gång så är det inte så konstigt eftersom det faktiskt inte i lag är reglerat om man ska gå på höger eller vänster sida. Det finns rekommendationer om att vänster är bra, men det är ingen regel. I övrigt är cyklister suicida galningar som har någon egen form av regelverk ;-) | |
| Carro_1988 | 2011-02-07 14:37 | |
![]() | Jag tycker att det är konstigt, går du på en gångväg som är uppdelad cykel/gång så är det smart att hålla sig på rätt sida. Det är ju ett plus att hålla ett flyt i trafiken. Sedan finns det många galningar på cyklar, men de finns även i bilar. Lite vett borde en vuxen ha tycker man. | |
| Bitte - Administratör | 2011-02-07 14:39 | |
![]() | Men i min tanke är högerregeln nått helt annat ,, det är att jag måste lämna företräde åt en bil som kommer från en tvärgata Bitte | |
| Mora Xella - Ej medlem längre | 2011-02-07 14:47 | |
![]() | Social olydnad? | |
| Sote | 2011-02-07 14:51 | |
![]() | Bitte-Förtydligande-bara om bilen på tvärgatan kommer från höger och det inte är en huvudled (eller du kör på huvudled) eller på annat sätt finns skyltat om att lämna företräde. Bara för att vara petig. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-07 15:40 | |
![]() | högerregeln appliceras på hur du bör rösta först och främst. men visst, man ser vilka fotgängare och cyklister som har körkort och inte. | |
| skrabban | 2011-02-07 15:49 | |
![]() | Högerregeln gäller även för cyklister och när man är ute och går på en gemensam gång och cykelbana så ska man gå så att man möter cyklisterna. | |
| Mimikryp | 2011-02-07 19:27 | |
![]() | Ja, jag måste ju hålla med Bitte om att rubriken på TS inlägg var väldigt missvisande! Och så håller jag förstås med TS om att man självklart cyklar på höger sida och går på vänster sida... | |