Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade18
Mobilspel
Pågående21 448

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lisaa2006-07-13 13:22
Antal inlägg: 205

BookCrossing
Jag gillar idén med att cirkulera böcker, de blir lästa av fler människor och det blir mindre damm i min bokhylla. Är det fler här som har hittat till BookCrossing?
 
Pocketbok - Ej medlem längre2006-07-13 20:46
Antal inlägg: 28

Jag tycker att det verkar väldigt intressant, men jag har inte testat. Det känns som om jag skulle lämna en bok nånstans här där jag bor så skulle inte en jävel bry sej om att läsa den. Kanske skulle testa det ändå. Jag skulle bli extremt glad om jag hittade en BookCrossing-bok, skulle lätt läsa den och föra den vidare isf.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-07-13 23:05
Antal inlägg: 620

Fick en sån bok en gg. Den sög. Idén är dock skitbra :D
 
Ankhor2006-07-14 10:42
Antal inlägg: 35

Jag har hittat dit, har dock bara befriat en bok hittills. Idén är faktiskt jättebra. Vissa böcker vill jag nog spara i min egen bokhylla, men sen finns det ju en hel del såna som gott och väl kan skickas vidare.
 
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2006-07-14 17:51
Antal inlägg: 4814

Jag har aldrig haft så lite att göra att jag läst den sista olästa boken i min ägo, men om det skulle hända så kan man ju undersöka byteshandeln.
 
Crevy2006-07-14 21:57
Antal inlägg: 8

Ankhor: det låter lite omoraliskt att bara skicka vidare böcker man själv inte vill ha
 
Lisaa2006-07-15 11:02
Antal inlägg: 205

Jag tror jag förstår vad Ankhor menar, det finns böcker som jag tyckte mycket om när jag läste dem och som har gett mig vissa upplevelser. En sådan bok är "På stranden" av Nevil Shute, och den bor i min bokhylla.
Sedan finns det en hel del böcker som jag gillar att läsa en gång. Jag lånar ofta på biblioteket, för jag vill inte ha så mycket skönlitteratur hemma, det får inte plats... De böcker jag befriar har jag ofta köpt för tio eller tjugo spänn på ett antikvariat.
 
Ankhor2006-07-17 16:46
Antal inlägg: 35

Vissa böcker tål helt enkelt bara en läsning, och dem kan man ju lika gärna ge vidare när man själv har begränsat utrymme i sin bokhylla. (För att inte tala om mödan vid en eventuell flytt.)
Och människor har ju faktiskt olika smak - så om jag ger bort en bok som jag inte gillat, finns det säkert någon där ute som gillar den.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?