Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldplate | 2011-02-17 13:16 | |
![]() | Läst avtalen ni gör via Internet? Läste nyss igenom ett avtal som jag är tvungen att godkänna för en fil jag tänkte ta hem från nätet. En intressant läsning när det kommer till formuleringar. =) Detta är troligtvis ett standardavtal för alla deras produkter. Frågan är nu ifall ni klarar av att hänga med i punkt 10 utan att läsa om det någonstans. =) "10. Ansvarsbegränsning. SÅ LÅNGT LAGEN TILLÅTER KOMMER UNIBLUE ELLER DESS LEVERANTÖRER UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER ELLER UNDER NÅGON RÄTTSKIPNING, VID ÅTALBAR HANDLING, I KONTRAKT ELLER PÅ ANNAT SÄTT, ATT VARA ANSVARIGA INFÖR DIG ELLER NÅGON TREDJE PART MED NYTTJANDERÄTT FÖR NÅGON DIREKT, INDIREKT, SÄRSKILD, OFÖRUTSEDD, TYPISK, STRAFFBELAGD SKADA ELLER FÖLJDSKADA (INKLUSIVE MEN EJ BEGRÄNSAT TILL SKADESTÅND FÖR FÖRLORADE AFFÄRSINTÄKTER, VINSTBORTFALL, DATAFÖRLUST, INTEGRITETSFÖRLUST, FÖRLUST AV KONFIDENTIELL ELLER ANNAN INFORMATION, DATORHAVERI ELLER DATORKRÅNGEL SAMT FÖR VARJE ANNAN PEKUNIÄR ELLER ANNAN FÖRLUST) SOM UPPSTÅR PÅ GRUND AV, ELLER PÅ NÅGOT SÄTT RELATERAT TILL, ANVÄNDNINGEN AV ELLER OFÖRMÅGAN ATT ANVÄNDA UNIBLUE-PROGRAMVARAN, TILLHANDAHÅLLANDET AV ELLER OFÖRMÅGAN ATT TILLHANDAHÅLLA SUPPORTTJÄNSTER, ELLER PÅ ANNAT SÄTT I SAMBAND MED NÅGON ANNAN ASPEKT AV DENNA PROGRAMVARA, ÄVEN I HÄNDELSE AV FEL, ÅTALBAR HANDLING (INKLUSIVE FÖRSUMMELSE), STRIKT ANSVAR, KONTRAKTSBROTT ELLER GARANTIBROTT, OCH ÄVEN OM UNIBLUE ELLER DESS LEVERANTÖRER HAR UPPLYSTS OM ATT SÅDANA SKADOR KAN UPPSTÅ. UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER KOMMER UNIBLUES ELLER DESS LEVERANTÖRERS TOTALA EKONOMISKA ANSVAR, VARE SIG VID ÅTALBAR HANDLING ELLER ANNARS, ATT ÖVERSTIGA DET BELOPP SOM DU BETALAT FÖR UNIBLUE-PROGRAMVARAN (”LICENSAVGIFT”). DU BEKRÄFTAR ATT LICENSAVGIFTEN AVSPEGLAR DENNA RISKFÖRDELNING SAMT ATT BEGRÄNSNINGEN I DETTA AVSNITT ÄR EN VÄSENTLIG BESTÅNDSDEL I ÖVERENSKOMMELSEN MELLAN PARTERNA." (Ett ansvarsbegränsande sammanfattat i tre meningar, var av de sista två ligger i det korta stycket! =) ) | |
| Minta | 2011-02-17 13:21 | |
![]() | Det måste täcka alla eventualiteter. | |
| Mimikryp | 2011-02-17 14:00 | |
![]() | Jodå, men det hade ju underlättat att veta vad det var för typ av avtal, alltså vad Uniblue är för något. | |
| Guldplate | 2011-02-17 14:02 | |
![]() | Fast för att täcka alla eventualiteter så behöver man varken skriva det komplicerat eller försöka trycka in så få punkter som möjligt. I deras paragraf 10 så innehåller rubriken lika många punkter som hela texten. ;-) | |
| Minta | 2011-02-17 14:13 | |
![]() | Är det rubriken? | |
| Minta | 2011-02-17 14:14 | |
![]() | Jag tolkar det som att det undre stycket innehåller det ytterligare förtydligandet att det ekonomiska ansvaret aldrig kan överstiga det belopp som betalats för varan. | |
| Lokex | 2011-02-17 14:19 | |
![]() | Ja | |
| Minta | 2011-02-17 14:22 | |
![]() | Jag förstår texten. Avtal är väl ofta skrivna så här för att det inte ska finnas några kryphål. | |
| m-70 | 2011-02-17 14:58 | |
![]() | Klickar bara på godkänn | |
| Jan_Blank - Ej medlem längre | 2011-02-17 15:20 | |
![]() | Jag gör som m-70 =) | |
| Amanda_saga - Ej medlem längre | 2011-02-17 15:53 | |
![]() | Så till vidare man inte är rädd om sina personuppgifter så gäller EULA inte nödvändigtvis i sverige. | |
| elgen5 | 2011-02-19 09:36 | |
![]() | En av anledningarna till att jag INTE e med i facebook är just för att jag har läst avtalet. | |