Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 18 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-02-22 19:50 | |
![]() | Måste få dela med mig! Idag har jag skrattat mer och hjärtligare än jag gjort på mycket länge. Jag bara måste få dela med mig ;D Jag har haft en gammal rostig golf som blivit stående ca 2 månader efter nytt bilköp. Slutade skjuta på saken i fredags och ringde (gubben gjorde) nån snubbe som köpte upp gamla bilar för en symbolisk slant och hämtade dom. Idag kom en annan snubbe med bil och ett påkopplat släp (av den typen man kan köra upp hela bilen på). Jag ska göra mitt bästa för att korta ner det som sen utspelade sig. Han backar upp släpet så att det står ca 10 m från golfen, lyckas efter ca 20 min "gunga" loss golfen som hade sommardäck. Han kör sedan upp bilen på ramparna (två st, en för höger hjul-par och en för vänster) som han har lyckats rikta snett, han lyckas få upp bilen med bägge vänster hjul-par men endast med det främre högra... Resultatet blir att bilen står snett lutande åt höger med höger bakdäck i backen. Han kliver ur bilen som nu alltså har balkens bakre del (balken som går mellan däcken under dörrarna) liggande direkt mot släpet, bakdäcket är ca 2 cm från marken, det bakre däcket går alltså mot släpets bakkant samt har släpets "reflex- varningsblinkers framför sig( i vägen mao) då bilen står fullständigt snett på släpet (om man nu kan säga att den står på... Helt fascinerad ser jag hur denna gubbe ställer sig och tittar på höger sida sedan ställer sig bakom bilen och försöker putta upp den! Han inser "relativ" snart att detta inte går så istället så ställer han sig och sparkar och drar tills han på något helt otroligt sätt lyckas få bort den vänstra rampen. Det är nu jag tar fram kameran (fotograferar inifrån genom fönstret). Gubben tänder en cigg, går ett par varv runt ekipaget och börjar sedan att knuffa på vänster bakhjul, inget händer, då börjar token att sparka på däcket varvid hela bilen plötsligt gungar till och vänster back däck for i marken. Bilen står nu med bägge däcken i backen och med en ensam ramp ungefär i mitten. Det är nu han får en helt otroligt "bra" idé- Han drar ut en vinsch, fäster den i golfen och börjar veva..... :S Det tog honom ca 1½ timme att inse att det han höll på med helt enkelt inte fungerade. När han kommit till den insikten kopplar han loss släpet från sin bil så att det får en lutning nedåt i den bakre delen (smart tänkte jag, äntligen har han fattat!) men oooh noo people... Nu tar han fram vinschen igen! Nu kortar jag ner, blir på tok för långt inlägg annars.. ;) Till slut lyckas han (kommer till en smartare insikt) och får av bilen, jag orkar inte skriva hur.... och efter detta lyckas han backa upp släpet och rikta ramparna rätt och bilfan kom äntligen på plats! Det här var något av det mest underhållande jag sett på länge och fascinerande. Att sådan idioti bara existerade! ;D Finns det någon mer som har lust att dela med sig av något liknande? Dela med er av skratten sas ;) | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-02-22 19:55 | |
![]() | :-) | |
| malman | 2011-02-22 20:00 | |
![]() | hur lång tid tog det allt som allt?? och glöm inte stretcha så du inte får träningsvärk i morgon hihi fattar inte hur folk kan vara så dumma | |
| Tears_of_god - Ej medlem längre | 2011-02-22 20:00 | |
![]() | Som sagt d va.... | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-02-22 20:02 | |
![]() | Från att han kom tills han åkte iväg med golfen på plats tog väl närmare två timmar. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-02-22 20:04 | |
![]() | Det som dock var lite skrämmande var delen med vinschen, hade den gått av när han stod där och handvevade hade det kunna gå riktigt illa... | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-02-22 20:12 | |
![]() | Ja, fy fan. Ruggiga olyckor har skett med sådana vinschrar. Kan vara direkt dödande. | |
| Sigrids mor | 2011-02-22 20:22 | |
![]() | Men herrejävlar! Och kommer han med en sån ändå hyfsat dyr utrustning kanske man kunde lite gissa att han visste vad han pysslade med. Typ hade gjort det förut. Men så verkar det ju icke. Vansinne! | |