Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade12
Mobilspel
Pågående18 579

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Fru_J2011-02-28 12:27
Antal inlägg: 136

Tips tack!
Min mamma kommer på besök i helgen och jag är så otroligt dålig på att hitta på saker. Även om jag surfat i timmar på alltomstockholm.
Detta gäller alltså i Stockholm. Skulle vilja gå på mysig restaurang med fin musik en kväll. Kanske visor, lugn musik. Promenera i ett fint område. Finns det något typiskt mor-och-dotter-hitte-på? Massage och spa är så dyrt, men det vore ju intressant.
Jag är inte här ifrån egentligen, om jag ska försvara mig. Men vad kan man hitta på?

Tanten M - Ej medlem längre2011-02-28 12:31
Antal inlägg: 5126

Gå utmed vattnet från Eriksdalsbadet mot Hornstull eller tvärtom.
Restaurang med lugn musik vet jag däremot ingen speciell.
Det hittar du nog faktiskt bättre på just alltomstockholm.
Eller promenera på Djurgården utmed kanalen, besöka Kakeltornet om det är öppet?

nygiants2011-02-28 12:32
Antal inlägg: 762

Fotografiska är staden bästa häng, bra utställningar och ett skywiev café med fin utsikt över Stockholms inlopp öppet alla dagar 10-21 så man har bra möjligheter att hinna med ett besök.

ttiittii - Ej medlem längre2011-02-28 12:40
Antal inlägg: 37631

köp DN där ser du vad som händer,gå i gamla stan,nordiska muset har säkert en fin utställning,

ElsieKvist2011-02-28 20:49
Antal inlägg: 187

Musiksalongen Gabriel & Hilda har nog precis det du letar efter. Ett litet mysigt fik undangömt på Östermalm med levande. På Lördag 5/3 har dom "Tea for two at 4 o´clock" med pianokonsert. Tror det kostar 300:- och då ingår macka och vin. Har själv bara kikat in när jag passerat, men det verkar jättemysigt.

Sen finns ju Dramaten.

_L82011-02-28 21:15
Antal inlägg: 28

En promenad runt Djurgården. Se om de serverar brunch på Villa Källhagen. Jag har varit där och brunchat någon gång men det är en del år sedan, vet ej om de gör det längre, men absolut värt att kolla upp. Då har du även Sjöhistoriska muséet, Tekniska muséet samt ett flertal till som ligger på Djurgården att besöka.
Kul ElsieKvist med Gabriel & Hilda, måste jag kolla upp nästa gång jag är där.
Om ni sen ska gå ut och äta på kvällen kan jag rekommendera Rice, kommer dock inte ihåg vilken gata men kan tro Nybrogatan. Mycket god och prisvärd asiatisk buffé där sushi ingår, fantastiskt fräscht och gott, det ligger nära Dramaten, om ni kan komma över några biljetter.
Ha en mysig helg!

pichipichi - Ej medlem längre2011-02-28 23:57
Antal inlägg: 1188

Nationalmuseums pågående silverutställning verkar intressant.

Fotografiska blir sällan fel.

Millesgården är alltid intressant att besöka.
Fast den pågående, tillfälliga, utställningen i konsthallen där verkar inte vara någon höjdare precis. Men allt det andra finns ju, och där kan man gå runt vääldigt länge och bara njuta av allt det fantastiskt vackra - både utom- och inomhus.

Nattflyg2011-03-01 02:36
Antal inlägg: 95

ta en promis på djurgården förbi Valdermarsudde o prins Eugenes (inte riktigt koll på villken u-ställning som e p g där at the moment men dom brukar ha bra sådana). Ta sedan en paus i Prinsens kök för en bit mat el brunch brukar va riktigt gott o mysigt. =;o)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?