Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Emollas | 2011-03-02 20:21 | |
![]() | nya ord Att träffa på nya ord som man inte sett förut kan vara väldigt spännande för att se va dem betyder och hur de används. Här om dagen träffa jag på ordet "hen" i en text och trodde jag läste om en höna men ack nej så va det inte utan det handla om henne eller honom. Tydligen används det när man inte vet om det är en hon eller han. sv.wiktionary.org/wiki/he n Men det rekommenderas tydligen inte att använda ordet hEn enlligt språkrådet. Ändå börjar folket att använda ordet mer och mer. Har du träffat på något nytt ord? Eller har du några förslag på nya ord? Va tycker ni om ordet hen är det ett bra ord att använda i syftet? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-03-02 20:33 | |
![]() | Hen är jur världens töntord. Stackars ungar som tvingas använda det. | |
| Emollas | 2011-03-02 20:34 | |
![]() | nja jag tror inte dem tvingas använda det för språkrådet vill ju inte rekommendera ordet hen så jag tror inte lärarna lär ut det då heller | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-03-02 21:06 | |
![]() | Tycker hen är jättebra, då slipper man ju säga "han eller hon" hela tiden. Språkrådet behöver släppa loss lite. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-02 21:10 | |
![]() | hen finns inte i min ordlista,och jag hoppas det är ett ord, upp som en sol ned som en pannkaka,det är det dummaste ord jag hört passar på höns | |
| Eken_70 | 2011-03-02 21:11 | |
![]() | Jösses. Det ordet finns det väl knappast behov av? | |
| Omega 3 - Ej medlem längre | 2011-03-02 21:15 | |
![]() | Håller med crooked rain. Finns dessutom en förskola i Stockholmstrakten som bara använder "hen" istf hon och han www.aftonbladet.se/w...84 83610.ab Alltid retar det några :) | |
| Emollas | 2011-03-03 14:27 | |
![]() | Jag tycker det är ett rätt smart ord istället för att skriva han/hon i uppsatser så kan man skriva hen. Men man kan lätt förknippa det med en höna ju. Har ni inga andra ord som ni har träffat på som ni tycker är konstiga också. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-03-03 20:11 | |
![]() | Har man så dåligt ordförråd och/eller outvecklat meningsbyggande, så kan man ju fjanta sig med hen. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.