Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 572

Forumkategorier

Användare Inlägg  
malman2011-03-07 23:10
Antal inlägg: 1457

sexualkunskap
vad tror ni om denna film www.aftonbladet.se/w...83 50041.ab kommer den att hjälpa och tror ni den är bra???

jag är antagligen ensam om att tycka att det känns tidigt att ha sexualkunskap redan i 5an man är ju bara 11-12 år då, räcker det inte med att man går igenom puberteten?? måste man gå igenom allt som har med sex att göra??

de är ju bara barn, eller??

CallmeIngrid - Ej medlem längre2011-03-07 23:15
Antal inlägg: 83

Är väl bättre att de får reda på de i tid innan barnen faktiskt SKAFFAT barn själva.

crooked rain - Ej medlem längre2011-03-07 23:20
Antal inlägg: 6334

Jag minns att alla i min klass gick runt och undrade om sånt när vi gick i 3:an typ, det är väl inget konstigt med det. Det var ju inte nåt avancerat i den där filmen heller, verkar mer som KP fast i filmformat. Och det är ju bra, KP var världens bästa grej när man var liten och undrade om sex.

Och ja, de är ju bara barn, men barn har också en sexualitet. Även om den inte är fullt utvecklad än har de ju mängder med frågor om den.

numsan2011-03-07 23:22
Antal inlägg: 6327

Det är väl bra att börja lära sig om sex med allt vad det innebär innan man blir sexuellt aktiv. Det är ju inte direkt ovanligt att 13åringar har sex idag.

malman2011-03-07 23:23

kanske ska säga att jag inte är emot filmen tycker den värkar bra, men undrar över hur mycket man ska lära barnen i så tidig ålder.

crooked rain - Ej medlem längre2011-03-07 23:23

Det jag tycker är mer "upprörande" är att det verkar finnas så få lärare som är kompetenta inom sexualkunskapen. Så konstigt att man ska prioritera bort det ämnet, av alla ämnen.

Gautama2011-03-07 23:30
Antal inlägg: 6854

Tycker att det är bra att man lär ut sexualkunskap i tid. Tror ingen mår dåligt av att höra om det, så det skadar inte.

När jag jobbade som assistent i en femteklass så skulle den lärarinnan ha sexualkunskap, det började rätt så bra med vettig information. Sen plockade hon fram en stor dildo och visade för barnen, då blev jag generad.

Sen kom det värsta, det var en sådan med sugpropp på ena sidan så hon slänger fast den på väggen och visar hur man kan stå emot den och jucka.

Det är att gå snäppet för långt kan jag tycka...

Grymming2011-03-07 23:32
Antal inlägg: 2666

hahaha....var säkert henens egen dildo med. fan...nu ser jag i bilder!

Gautama2011-03-07 23:33
Antal inlägg: 6854

Ser fortfarande bilder och drömmer mardrömmar:-)

CallmeIngrid - Ej medlem längre2011-03-07 23:35

Gautama: hahahahaha. Det om något borde väl traumatisera barnen i förtid..

crooked rain - Ej medlem längre2011-03-07 23:35

Haha, nämen. Hon stod och juckade mot en dildo som satt fast i väggen? Trevligt.

Känns det inte lite som att sexualkunskapen kretsar lite extra kring det manliga könsorganet förresten? Trä kondomer på bananer och vifta med dildos och allt det där. Men det kanske bara är jag som fått för mig det.

CallmeIngrid - Ej medlem längre2011-03-07 23:37

Den enda sexualkunskapen vi fått ta del av var en ritad kuk på tavlan samt en låda med lite "gott & blandat".

Uäck.

Crooked rain: jo. Så upplevde även jag det. Och "tjejerna" uppmanades att skaffa kondom, enbart. som om killarna inte var inblandade alls. Jävligt skevt.

malman2011-03-07 23:43

våran undervisning gick ut på att berätta att om man har sex så blir det barn det var allt så det är klart att filmen är bra blir nog inte lika svårt för lärarna att få till en bra undervisnings nivå om man har stöd av en bra film

Larvbrud - Ej medlem längre2011-03-08 00:25
Antal inlägg: 4050

Har för mig att det stod i vår biologibok att mannen blev upphetsad av att se kvinnan naken medan kvinnan gick igång på smekningar :)

Tycker man kan vänta till högstadiet med de grövre sakerna faktiskt. Jag tror det kan vara kontraproduktivt att försöka informera i sk god tid.

flamsjo2011-03-08 00:30
Antal inlägg: 2654

Vår förvirrade generade lärarinna började yra om chimpanser och andra djur. Och när hon började prata om att det var champagner!! som guppade i träden insåg vi att vi 14-åringar troligtvis kunde mer än vår klassföreståndare om sånna saker:-)

Uisge-beatha - Ej medlem längre2011-03-08 00:39
Antal inlägg: 1338

Jag tror vi hade EN lektion i sexualkunskap över en 12 års period. Det var på högstadiet, och lärarinnan som var i 55-års åldern hade en tight silverdräkt på sig. Jag minns inte vad hon sa, jag minns bara hur dräkten avslöjande en lätt överviktig medelålders kvinnas konturer. Det kanske var meningen.

Grymming2011-03-08 00:48
Antal inlägg: 2666

I åttan såg vi nån mjukporrfilm....lärarn somnade längst bak i klassrummet med "bånge" :)

Nasty Nimrod2011-03-08 01:41
Antal inlägg: 1063

"Filmen är avsedd för elever på högstadiet" står det ju, och det är ju högstadieelever som det handlar om...

Sangria2011-03-08 08:00
Antal inlägg: 504

malman-klart att det inte är för tidigt när dom är 11-12 år. Det är ju innan dom sätter igång som man ska ge dom lite kunskap och inte när det redan är försent. Vet inte hur det var för dig men själv var jag bara tolv år när jag hade sex första gången och det med en artonåring. Som tur var så hade han vett att skydda sig annars hade jag nog blivit en av dom yngsta mammorna på den tiden. Jag tror att det fortfarande tyvärr är så att många framförallt tjejer debuterar alldeles för tidigt så kunska är inte alls fel även i tidig ålder.

Sandy pete2011-03-08 08:08
Antal inlägg: 100

Kunskap i tid kan aldrig skada. Bättre att inte göra detta ämne till något som är tabu. Sex är det mest naturliga som finns, varför ska man skämmas för att prata om det. Jag tror på att prata omd et och göra det till en naturlig sak men som man måste vara medveten om vilka risker som kan ske. Upplys i unga åldrar! Det är min åsikt

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?