Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 572 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrsH | 2011-03-08 14:11 | |
![]() | Fettisdagen Det är ju fettisdagen idag. Har du ätit någon semla idag ännu? Kommer du att äta någon? Och vilken variant föredrar du? Själv så ska jag snart ät mn första för dagen, den blir till en kopp kaffe. Är en "vanlig" fylld med mandelmassa. I kväll blir det en till, då som hetvägg och med både vaniljkräm och mandelmassa i fyllningen. | |
| Megaherz | 2011-03-08 14:12 | |
![]() | Nä, för de säljs inte här. Man kanske ska orka baka? | |
| Sigrids mor | 2011-03-08 14:14 | |
![]() | Jag har ätit flera semlor i år. Jag kommer äta i dag också. Jag vill ha en semla med stort hål med mycket fyllning i - gärna blandfyllning med mandelmassa och inkråm och sedan inte jättemycket grädde. Jag ser fler och fler prata om dessa vaniljkrämsemlorna....vad är det??? | |
| efrezina | 2011-03-08 14:18 | |
![]() | hetvägg? låter säker mkt korkad nu..med varm mjölk till? vad gillar ni bäst, utan mjölk, m kall eller varm? jag föredrar utan t kaffet men även med kall eller varm mer som dessert :) | |
| efrezina | 2011-03-08 14:18 | |
![]() | hetvägg? låter säker mkt korkad nu..med varm mjölk till? vad gillar ni bäst, utan mjölk, m kall eller varm? jag föredrar utan t kaffet men även med kall eller varm mer som dessert :) | |
| golden | 2011-03-08 14:23 | |
![]() | en semla på gunnarsons blir det allt.. fy i helsike så gott. | |
| Sussola | 2011-03-08 14:27 | |
![]() | Nuförtiden finns det båda semlor med vaniljkräm eller Sylt i för dem som inte tycker om mandelmassan....tycker dock det ska vara de gamla vanliga semlorna med MYCKET mandelmassa i :) | |
| Mimikryp | 2011-03-08 14:27 | |
![]() | Ja, jag har ätit en semla, och tänkte klämma i mig minst en till. :-) Semlorna från Coop Konsum på Sveavägen i Stockholm är alltid godast! Mums! För några år sedan hade min Icabutik (alltså inte MIN Icabutik, men den jag brukar handla i) saffranssemlor till jul. Det var semlor gjorda på lussebulledeg, alltså med saffran och russin. De var löjligt goda! | |
| Mimikryp | 2011-03-08 14:27 | |
![]() | Jag håller med Sussola om att det ska vara mycket mandelmassa! | |
| Mimikryp | 2011-03-08 14:28 | |
![]() | Ni kan också diskutera semmelätning i den här tråden: www.betapet.se/forum...am p;page=0 | |
| mrsH | 2011-03-08 14:28 | |
![]() | Jag gillar egentligen de vanliga semlorna bäst, där inkråmet blandats ihop med mandelmassa så att det blir som en mumsig smet. Men varianten där de först gröpt ur ett hål, fyllt det med vaniljkräm och sen uppepå det lägga mandelmassesmeten är absolut inte fel. Hetvägg är min melodi! Men på jobbet blir det med kaffe :) Äter inte blåbärssemla, chokladsemla eller vad nu kan finnas. De är ju inte semlor längre då tycker jag. | |
| nygiants | 2011-03-08 14:28 | |
![]() | I new orleans firar man idag fettisdagen under namnet mardi gras, turister vallfärdar till bourbon street, istället för semlor kastar människor i paraden ut pärlhalsband till åskådarna och det gäller att samla så många som möjligt. Lokalborna själva rynkar på näsan och smyger ner på sina vanliga pubar på bakgatorna. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-03-08 14:49 | |
![]() | Nä, usch för semlor säger jag. | |
| Hillegnu | 2011-03-08 14:53 | |
![]() | Gott men Gunnarssons är överskattade tycker jag. Inbillar mig att folk tror att ju dyrare desto bättre.... men semlor i allmänhet är vrålgott | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-03-08 14:54 | |
![]() | nån som provat semlan på seveneleven? ser ut som en vanlig bulle med grädde på. säkert ganska vidrig. | |
| saraca | 2011-03-08 15:17 | |
![]() | Hembakad och med hemmagjord mandelmassa ska det vara, annars är det inte värt kalorierna. :P | |
| Mimikryp | 2011-03-08 15:28 | |
![]() | Challe_B; Jag har inte provat i år. Testade den 2009 eller 2010 och det misstaget gör jag inte om. :-P Torr och extremt tråkig! | |
| Lill-IT | 2011-03-08 16:37 | |
![]() | Har precis ätit två små hembakta semlor. Dottern ville inte prova och äta sin så jag tog den med.. Tur att de var små:) | |
| malman | 2011-03-08 17:50 | |
![]() | jag tryckte i mig 2 semlor i dag | |
| mazquara | 2011-03-08 18:19 | |
![]() | åt en köpesemla precis, har ännu en att inmundiga under kvällen! :) | |