Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 563 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| CallmeIngrid - Ej medlem längre | 2011-03-08 23:40 | |
![]() | Yrkesval Är du nöjd med ditt yrkesval, eller planerar du att byta karriär/ önskar att du hade valt en annan väg? Vilket är ditt "drömyrke" om du fick välja fritt idag? Personligen ser jag nog lite med lätthet på yrkesval, faktiskt. Om man inte trivs med sitt arbete om fem år eller tio, så kan man faktiskt alltid utbilda sig till något annat, eller ta ett annat jobb. Jag tror inte jag kan tänka mig att arbeta med med samma sak tills jag blir pensionerad i vilket fall. | |
| lenty - Ej medlem längre | 2011-03-08 23:45 | |
![]() | jag är nöjd med mitt yrke :-) | |
| Bias84 | 2011-03-08 23:46 | |
![]() | jag med :) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-08 23:49 | |
![]() | Jag började läsa biomedicin (eller eg började jag läsa språk & design, men inte mer än för att det var kul), gick över till läkarutbildningen, tog studieuppehåll, forskade ett par år, jobbade med helt andra saker ett par år...och läser nu till arkitekt. Och har aldrig varit mer nöjd! Men jag tror inte jag nödvändigtvis hade velat göra något annorlunda, jag är glad att jag krånglat mig fram till vad jag gör idag. För det värsta jag kan tänka mig är att fastna, stagnera och bli uttråkad. Då måste jag göra något annat. | |
| -baudibitch - Ej medlem längre | 2011-03-08 23:49 | |
![]() | jag jobbar som shakerexercise-instruktör och jag kommer aldrig vilja byta jobb. | |
| CallmeIngrid - Ej medlem längre | 2011-03-08 23:50 | |
![]() | Baudibitch: wtf är det? | |
| -baudibitch - Ej medlem längre | 2011-03-08 23:52 | |
![]() | www.youtube.com/watc...OG O57eM304 here you bo, Ingrid.... En liten video, så vet du vad jag jobbar med. | |
| Tess 08 | 2011-03-08 23:54 | |
![]() | Och jag som alltid trott att baudi var proffessionelll nudist.... | |
| Tess 08 | 2011-03-08 23:54 | |
![]() | (oj, minus en bokstav eller två...) | |
| -baudibitch - Ej medlem längre | 2011-03-08 23:55 | |
![]() | Men Tess, nu ska jag ju sova... Ska upp halv 7 imorgon... godnatt alla. | |
| Tess 08 | 2011-03-08 23:59 | |
![]() | Halv 7?!?!?! Då sitter jag i bilen på väg mot jobbet... | |
| CallmeIngrid - Ej medlem längre | 2011-03-09 00:01 | |
![]() | Nulltj: det låter som om du också har svårt att tänka dig att arbeta med samma sak fram till pensionen ;) Skönt att känna att tiden du pluggade var väl spenderad ändå, vilket den säkert var. Irriterar mig på när folk ska benämna det som "onödiga studier", bara för att man inte tagit examen i något eller gått någon kurs. Studier är väl aldrig onödiga. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-09 00:04 | |
![]() | Nä, studier är verkligen aldrig onödiga, även om man inte får med sig direkt kunskap som man kan dra nytta av så lär man sig så mycket annat; om livet inte minst. | |
| Gautama | 2011-03-09 00:04 | |
![]() | Gillar mitt jobb men det är absolut inte mitt drömjobb. Skulle jag jobba med det jag vill helst så skulle det vara inom hälso och skönhetsvård. Hudterapeut är det som jag främst ville bli. Men saker kom emellan och det dök upp ett ypperligt tillfälle att starta ett eget företag som conscriptor..., så det var bara att följa med strömmen som drog förbi:-) | |
| Kristallklar | 2011-03-09 00:27 | |
![]() | Så länge jag får arbeta med människor så är jag nöjd. Just nu pluggar jag till undersköterska, vilket är jättekul. Efter den utbildningen blir det att jobba inom social omsorg eller äldreomsorgen tills jag ev får för mig att än en gång byta väg till kanske turism eller media igen. Livet kryllar av möjligheter så ha ett öppet sinne. :) | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-03-09 00:28 | |
![]() | Jag måste skratta när jag läser nulltj:s inlägg, för jag känner igen mig så. Kan det vara en nackdel att gå ut gymnaiset med idel högsta betyg i alla ämnen? Ja, jag tror det. För mig blev det i alla fall helt förvirrat och jag visste inte vad jag egentligen ville. Hela smörgåsbordet stod ju liksom uppdukat - bara att välja och vraka. Så jag har varit inne och vänt på de allra flesta utbildningar och skolor vårt land erbjuder: läkarlinjen (jag också), juristlinjen, KTH...you name it. Dessutom har jag ströläst en fruktansvärd massa enstaka kurser. Till slut blev jag journalist och översättare. I det yrket har jag faktiskt nytta av alla mystiska kunskaper som på lika mystiska vägar tog sin i mitt huvud. Så det kan bli... :) Och ja - jag är nöjd med mitt yrke. Idag är jag det. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-09 00:33 | |
![]() | Jag gick förvisso inte ut med högsta betyg, men skrev tidigt ett bra hp, så hamnade i lite samma sits som Ahnad beskriver; man kan välja vad man vill och är nyfiken på allt. Men jag har haft nytta av allt jag läst, upplevt och jobbat med, även om det är svårt att säga exakt vad jag fått ut av det. Jag tycker man ska köra på det man vill, skit i vad andra säger om 'säkra' yrkesval och bortkastad tid.. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-03-09 00:39 | |
![]() | Ett bra hp är inte mindre "värt" en ett toppbetyg från gymnasiet. Det kan vara tvärtom. Åtminstone om vi talar om de hp som funnits hittills. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-03-09 00:39 | |
![]() | "än ett toppbetyg" ska det förtås vara | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-09 00:43 | |
![]() | Nä, jag ser det inte som mindre värt. =) | |