Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 563

Forumkategorier

Användare Inlägg  
jona802011-03-10 21:28
Antal inlägg: 55

Reklamskadad
HEJ

Fler än jag som insett ni är reklamskadad?

Låt mig förklara frågeställningen, så ifall ni förstod frågan innan så kommer ni inte göra det efter jag förklarat...
höhö torrt gräs.... Nu kör vi.

Jag har upplevt att det är jobbigt och se på SVT på grund av avsaknad av reklam. En vanlig kanal har ju reklam lite då och då vilket innebär paus.

Man kan gå på toa, hämta läsk, göra en macka eller 2. Ta en snabbdusch, jo jag har hunnit det också.
Eller varför inte bära in disken från tv-soffan till köket eller något. En välförtjänt avbrott.

Men försök se ett program på SVT t.ex plus eller så, det är jobbigt, nästan en pina, du blir otålig och rastlös, jag börjar studsa och hoppa omkring i soffan för att eländet ska ta slut så man får hämta läsk eller vad man nu ville göra.
Som ett barn på julafton, jag har inte tålamod och se ett program på en timme längre. Det är kört.

Varför jag inte hämtar och förbered mig innan programmet börjar vet jag inte. Man är så van reklamavbrott att man helt enkelt tänker, äsch hämtar det i reklamen istället.

Men reklamen kommer aldrig. Man väntar och väntar otåligt men inte får du någon reklam inte.

Tacka veta svt play då jag kan trycka på paus.

Kan inte ens se en film längre, har blivit så illa, att man måste pausa filmer 1 - 2 gånger för att göra depåstop.

Det tråkiga är att det inte bara är jag, dom övriga i sällskapet vill enhälligt pausa om man är ett gäng som ska se en film. För alla har ett ärende, hämta läsk, besöka toa eller ut och röka....

Känner ni igen er eller är det bara jag som har detta problem.

Ja jag vet, dagens I-landsproblem men kan vara skönt och veta man inte är den ända....

/Jona

Daggdroppe2011-03-10 22:00
Antal inlägg: 1078

Jag kan inte hålla med faktiskt, jag kollar sällan på tv just för reklamerna. Kollar hellre på webben då.

Mercedes2011-03-10 22:33
Antal inlägg: 728

jona80 jag tycker faktiskt som du.

jona802011-03-10 23:45
Antal inlägg: 55

Ser tv 10 - 12 timmar i veckan i medel. Helger oftast inget normalt men ska tro det hamnar på en 10 - 12 timmar. oftast utspridda, typ 1 timme ena vardagen, sedan 1 timme förmiddag och 2 - 3 timmar eftermiddag nästa dag för att dag 3 inte se tv alls. Så ser mitt tv mönster ut.

Men ändå, trotts utspridda perioder av tv-tittande så lyckas jag nästan aldrig med framförhållningen och hämta vätska och mackor eller vad nu kroppen vill intaga innan programmet börjar....

Jo jag är reklamskadad, ser den den aldrig, eller i 98% av fallen så ser jag den inte, men kan alltså inte se program utan den på grund av otålighet...

/J

Delicious - Ej medlem längre2011-03-10 23:57
Antal inlägg: 11661

Så är jag med. Hade hellre sett att svt hade reklam istället för att betala tv-avgift. Men alla, eller många, svenska program börjar bli så amerikaniserade i sitt upplägg att jag knappt orkar kolla alls. Det här klassiska "Snart: vi får se en myra lyfta en elefant!" (bra exempel) för att man ska sitta kvar till den sista minuten då man får se en tecknad myra lyfta en tecknad elefant. Man känner sig så jävla blåst. Och det här med att dra ut på resultat................. ...................Är det meningen att man ska bli förbannad? Och så ska dom visa samma cliffhanger efter reklamen som innan, i fall att man skulle fått minnesförlust just innan reklamen. Sånt är väl vanligt i Amerikatt då.

Megaherz2011-03-11 00:31
Antal inlägg: 3304

Samma för mig.

Nu har jag i och för sig inte SVT, men reklampauserna behövs. Kissepaus, städa undan lite, röra lite på benen. å andra sidan tittar jag alltid tv genom datorn, och kan pausa och spola fram hur jag vill. Skönt att sätta på tvn när programmet börjar, då kan man klicka bort reklamerna sen när man är klar / faktiskt inte behöver hämta något

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-11 00:52
Antal inlägg: 1188

Avskyr reklam i alla former. Förbenade konsumtionssamhället.

Direktreklam har jag sagt ifrån för länge sen.

Tess 082011-03-11 00:56
Antal inlägg: 18003

Jag har en sån TVbox som man kan pausa och spola på... Skitsmart!

Maad Max2011-03-11 01:50
Antal inlägg: 1123

Kan ibland hålla med dig. Men oftast, nästan alltid, är jag av motsatt åsikt.
Då jag befinner mig i reklambranschen så uppskattar jag ju att du är en av dem som har kvar samma kanal på TVn under reklamavbrottet...

Tjattefackap2011-03-11 02:15
Antal inlägg: 832

ctrl+c/ctrl+v på det delicious sa.

Megaherz2011-03-11 23:53
Antal inlägg: 3304

Maad Max, visst det är samma kanal men ingen vid tvn ;)

caughtbock2011-03-12 01:53
Antal inlägg: 7699

Jag skulle snarare säga att jag är datorskadad. Tittar för det mesta på film och serier på datorn och då går det jättebra att pausa om jag får för mig att jag ska in på beta och kika eller som du säger - hämta lite läsk. Mmmm, läsk... Så därför tittar jag väldigt sällan på tv faktiskt, men nu tänkte jag se en film på Canal+. Skitjobbigt verkligen, ingen kisspaus eller nåt nu då...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?