Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 18 576 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| flydet | 2011-03-15 11:59 | |
![]() | Vad heter TV-serien För kanske 25 år sen gick det en svensk miniserie på TV om två män som åker ut i skogen och går vilse. De åker i en gul Ford combi och lyssnar på "Nu grönskar det" på bilradiobandspelaren. De letar länge och desperat efter stället där de ställde undan bilen. Till slut hittar de den när de ser sig om med kikare. Känner någon igen serien? | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-03-15 12:09 | |
![]() | Jag vet att det kan vara nog så frustrerande att inte komma på såna här saker, och därmed viktigt att få svaret på sin undran, men jag tycker nog ändå att trådämnet passar bäst under Snack. ;-) | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-03-15 12:12 | |
![]() | Tyvärr har jag inget att komma med, däremot verkar intrigen så stark och lockande att det inte är omöjligt att jag letar upp den om någon kommer på vilken serie det handlar om :) | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-03-15 12:19 | |
![]() | Jag tänker genast på Ronny o Ragge men det var ju inte 25 år sedan. | |
| Sigrids mor | 2011-03-15 12:20 | |
![]() | Komedi? Skräck? Barn? | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-03-15 12:22 | |
![]() | Och jag undrar genast, var det så pass mycket handling i Ronny & Ragge? :-D Fråga till flydet: Va serien för vuxna, ungdomar eller barn? Och var sökandet efter bilen bara en liten del av handlingen eller var det hela grejen? | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-03-15 12:25 | |
![]() | Det var det ju. De skulle upp till Pajala. Två män - check Forrrd - check Åker ut i skogen - check | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-03-15 12:26 | |
![]() | Men jag har säkert fel ändå hähä. Inte för att det har hänt förut. :) | |
| spider_f | 2011-03-15 12:38 | |
![]() | JAA!!! Tänkte ju på just den här serien för någon vecka sen :) Kommer inte ihåg så mycket mer än just det du tog upp, "Nu grönskar det" gav liksom den speciella stämningen till serien. Känns som att idag skulle ingen komma på tanken att göra barnprogram med två män i 50-årsåldern som huvudpersoner :) (för den var väl för barn??) | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-03-15 12:39 | |
![]() | Jag trodde du skrev "JAAA" till mig. Crap. | |
| spider_f | 2011-03-15 12:41 | |
![]() | Dom här pojkarna var liksom lite mer civiliserade än Ronny och Ragge ;) | |
| Sigrids mor | 2011-03-15 12:42 | |
![]() | Vad handlade det om? Handlade det om att de letade sin bil eller att dom skulle fiska eller vad? Hm.......blir galen på såna här frågor..... B-) | |
| Sigrids mor | 2011-03-15 12:45 | |
![]() | Barnprogram? Svt......ja det borde det ju ha varit om det var 25 år sedan...... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-15 12:48 | |
![]() | var Pjer Lindsteth med ?köpte dom en vit ful lyktstolpe? | |
| spider_f | 2011-03-15 12:49 | |
![]() | ja, det var svt. Har ingen aning vad om vad dom skulle ut i skogen att göra! | |
| Sigrids mor | 2011-03-15 12:57 | |
![]() | Hittar inget som Pierre Lindstedt kan ha gjort som stämmer in. | |
| flydet | 2011-03-15 15:20 | |
![]() | Först vill jag be om ursäkt om någon tycker att jag har lagt tråden i fel grupp. Den som kan och vill får gärna flytta tråden. Och spider_f, det bränns alltså! Du kommer också ihåg den! Jag tror att det här var ett barnprogram, men det var definitivt inget Ronny och Ragge-program. Jag minns inte så mycket mer än signaturmelodin samt att farbröderna blev väldigt glada när de hittade sin bil igen. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-03-15 15:31 | |
![]() | Ingen fara på taket, flydet. Den låg nämligen under Seriöst, så jag flyttade den till Snack. :-) Jag kan dock tyvärr inte hjälpa dig med serien. Minns den inte alls. Men jag blev ju nyfiken och ska göra lite efterforskningar. | |
| flydet | 2011-03-15 15:52 | |
![]() | De hade förstås inte räknat med att gå vilse, och blev borta längre än tänkt i skogen. Hm. Jag minns inte mycket mer, men jag kan väl tänka mig att programmet hade pedagogiska undertoner och handlade om allemansrätt, överlevnad och sånt, kanske. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-03-15 15:57 | |
![]() | Jag känner mig lätt generad över att jag ägnade stora delar lunchtiden till att googla mig fördärvad. Jag drabbades av tvångsbeteende DeLuxe... men jag får känna mig besegrad. Det närmaste jag kom var en blogg där någon undrade över samma sak. Dessutom fanns där inga kommentarer som var till nytta :( | |