Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade47
Mobilspel
Pågående18 544

Forumkategorier

Användare Inlägg  
jamendååå2011-03-17 10:05
Antal inlägg: 115

Roliga felsägningar
Tänkte att vi behöver skratta mer, så här startas en tråd med just roliga felsägningar.
Följ gärna upp med en historia så den fulla skrattfaktorn framstår!

En man från kommunen har fint utländskt besök och ska berätta om de stora demokratiska framgångarna i Sverige.
Han är lite dålig på engelska men försöker ändå.
När han kommer till fackförenings arbetet kalla han det rätt och slätt för "the facking union" (läs fucking).

En mindre företagare har säljmöte för fina inköpare och är bra uppe i varv när han försöker förklara att nu är läget att passa på tillfället, men i sin iver råkar han säga "Ja, nu tycker jag verkligen att ni ska pissa på tallfället!

Irkko_Pirkko2011-03-17 10:09
Antal inlägg: 250

Min dotter som är 2½ år ramlade och slog sig. Då skrek hon: "AJ! Jag fick ont i tröjan" :)

jamendååå2011-03-17 10:09

Ps. Det ska vara sådant som faktiskt har hänt och sagts, alltså inte en tråd för roliga påhittade historier ;) Ds

jamendååå2011-03-17 10:09

Ha ha, detta börjar bra!!

jamendååå2011-03-17 10:14

Lite språkförbistring: En av mina invandrar vänner skulle förklara att en av våra kompisar inte kunde komma för hon hade ont i huvudet, hennes förklaring var att " hon är sjuk i huvudet"

__challenge2011-03-17 10:16
Antal inlägg: 32

Detta som jag ska berätta hände då jag var runt 15-16 år. Jag, mamma och pappa var bjuden på middag hos min mormor. Där fanns även mormors syster och hennes man, sedan två andra kompisar till min mormor. Så jag var den enda tonåringen där. Jag satt med min mobil i handen under hela middagen. Till slut frågar mormor varför jag satt med mobilen i handen, mitt svar skulle ha varit " Jag väntar på ett viktigt samtal" istället råkade jag säga " Jag väntar på ett viktigt samlag". Jag skyndade att korrigera min felsägning, alla börjar skratta förutom jag och mormors syster säger " Haha, ja vem väntar inte på det?"

Kh-collies2011-03-17 10:17
Antal inlägg: 374

En som på engelska skulle berätta om vilken utbildning han hade: "First I went to practice, then I went to "fackschool" (uttalad fuckschool).
Lite lik den första, men likaväl sann :)!

Kh-collies2011-03-17 10:18
Antal inlägg: 374

När jag var i USA skulle jag köpa keso, alltså "cottage cheese". Jag sa "cotton cheese" ;).

zean_40522011-03-17 10:37
Antal inlägg: 73

Jag och en kompis var och pluggade i USA. Precis när vi kommit dit var vi och kollade på lägenhet och hyresvärden undrade var vi bodde just nu. min kompis svarar "i´ve been sleeping around with friends". hyresvärdens min var obetalbar...
samma kompis. skulle in på en nattklubb. vakten i dörren anmärker på min kompis joggingskor och säger att nästa gång måste han ha några andra skor på sig om han vill komma in och släpper in honom. när min kompis passerat vakten svarar han "i'll think about it".

promenad - Ej medlem längre2011-03-17 12:38
Antal inlägg: 3995

lol

"this is a swedish leg" är ju en klassiker i id-situationer.

promenad - Ej medlem längre2011-03-17 12:41
Antal inlägg: 3995

"Upp som en örn, ner som en pannkaka" Har man hört i skolan.
(Det ska vara upp som en sol..)

nailil2011-03-17 13:03
Antal inlägg: 153

Dagens Eko i P1 den 16 mars 2011: Presentatören säger att regeringen "nu fått bita i gruset".
Har för mig att rätt uttryck är att 'bita i gräset'

cantdecide2011-03-17 13:25
Antal inlägg: 1

Mina morföräldrar bodde under ett par år i Jakarta, Indonesien. På ett ställe kunde man köpa en kokosnöt att dricka. Alltså... En hel nöt med sugrör.
Mormor ska stoltsera med sina språkkunskaper och säger på indonesiska: -Dua kepala!
Servitrisen stirrar på mormor som upprepar: -Dua kepala.
Servitrisen frågar oroligt: -...kelapa?
Vilket såklart är vad mormor menar. Kelapa är kokosnöt, kepala är huvud! (dua = 2)

Lillstölla2011-03-17 13:55
Antal inlägg: 23831

En kvinna som min mamma jobbade med för många år sedan var från Afrika ( minns inte vilket land) och hon hade lite svårt med vissa svenska uttryck. Så var gång hon fick frågan "hur är det" svarade hon, jotack det knullar och går.

Bobelix - Ej medlem längre2011-03-17 14:04
Antal inlägg: 79

Vi skulle ha stoooor släkt & vänmiddag & min mor ställde sig vid verandan och skulle välkomna gästerna:

- Hej! Vad kul att se er! Ni är så hjärtligt bortkomna!

Jag, syster och styvfar ville snabbt sjunka under jorden och inte alls låtsas om som att vi kände denna figur.

Nitnoj2011-03-17 14:21
Antal inlägg: 13

En finsk man vid namn Penti talade knagglig svenska. Han blev ombedd att bokstavera sitt namn. P som i Pertil sa han då, och vi som hörde det hade svårt att hålla oss för skratt.

mikenomad - Ej medlem längre2011-03-17 14:39
Antal inlägg: 1428

En kompis bilade i tyskland och gick in på en mack för att byta kylklampar till frysväskan. han sade:"bitte zwischen" :). för det första hade inte tyskland systemet att man kunde byta kylklampar på mackarna. För det andra är zwischen en preposition. Men han hade precis börjat läsa tyska och tyckte väl det lät likt det engelska ordet "switch". Mackägaren såg i alla fall ut som en fågelholk i ansiktet :)

Grymming2011-03-17 14:45
Antal inlägg: 2666

Ha ett bart underliv!

demoniac2011-03-17 15:38
Antal inlägg: 164

Jag satt en blöt kväll och pratade med några kompisar och en fransk kille satt där oxå... Så jag var tvungen att prata engelska vilket jag hanterar, men inte alla ord... Jag satt oxå och åt mos och korv men orkade inte mer, varpå jag frågade franskmannen som satt bredvid mig; -Would you like to buy my mouse?!

Mina kompisar skrattade så de tjöt! =)

bizzzy - Ej medlem längre2011-03-17 15:40
Antal inlägg: 3169

Försökte du sälja begagnad mos? Satan vad snålt.. ;)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?