Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 18 721 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| braxöga | 2011-03-23 20:05 | |
![]() | Mobilföretag-rånare? Min dotter har varit kund hos tre så länge jag kan minnas. Nu böt hon abbonemang och skaffa en sån där ifon (tror jag det heter). Hon ville ge bort den gamla till sin käre far (mig). Då tar de 350 spänn för att låsa upp telefonen för andra teleföretag?!?!?! Varför? Är tres kunder livegna? Dessutom skulle det ta fjorton dagar att göra detta?! Vafan äre frågan om? Är inte tekniken bättre utvecklad i det företaget borde de väl lägga ner. Detta måste ju kunna göras på två minuter. Fan va rufflare det finns i världen..... | |
| apbur | 2011-03-23 20:33 | |
![]() | Det gäller att läsa det finstilta om man vill slippa känna sig lurad. | |
| Gautama | 2011-03-23 20:35 | |
![]() | Vad jag vet så tar väl alla företag betalt för att låsa upp en mobil som är låst. Ingen konstigt med det. | |
| slånbär | 2011-03-23 21:12 | |
![]() | Braxöga-ett tips är att när du låser upp den om du nu gör det hos tre eller hos någon annan firma(ta helst en annan -dom gör det direkt för samma kostnad eller billigare) så tänk på att be dom tömma mobilen på alla tregrejer. Jag gjorde inte det och nu kan jag inte gå ut på nätet tex eftersom det bara är tres egna grejer som ligger i telefonen och dels tar upp massa plats men även gör så att jag inte kan tex ladda ner grejer från min nuvarande operatör comviq. | |
| braxöga | 2011-03-23 22:05 | |
![]() | Gautama: Varför i h-e ska nån av dem låsa telefonerna? De ska väl skita i vad jag gör med min telefon? Slånbär: Det du berättar visar väl än mer på en sjuk marknad.. Man tror ju tamefan inte det är sant...... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-23 22:07 | |
![]() | sök på låsa upp telefon,då blir det gratis | |
| Gautama | 2011-03-23 22:07 | |
![]() | Men det är ju för att de har gett ett bättre pris på telefonen eller ibland har man fått telefonen för att de ska ha kunden hos sig i ex antal månader som man binder sig till. Inte svårare än så. | |
| Aviator | 2011-03-23 22:15 | |
![]() | Vill man nu ha en olåst telefon får man köpa den utan abonnemang för hutlösa summor. Det är inget fel med att operatörslåsta telefoner då man får den nästan gratis vid abonnemang , vad skulle 3 tjäna på att "ge bort" iPhones olåsta?? | |
| braxöga | 2011-03-23 22:24 | |
![]() | Gautama: Detta regleras ju med avtal varför låsningen ju bara handlar om att jävlas. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-03-23 22:26 | |
![]() | Oj....någon behöver en uppdatering på "verkligheten" | |
| Mouche - Administratör | 2011-03-23 22:27 | |
![]() | Detta är inget direkt diskussionsämne. Jag flyttar därför tråden till Snack. Mouche | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-03-23 22:28 | |
![]() | Varför ska företagen sälja telefoner för 1 kr och ge kunden en möjlighet att byta till en annan operatör? För övrigt har telefoner varit låsta sen urminnes tider, då Nokia 3210 var hetast. | |
| braxöga | 2011-03-23 22:54 | |
![]() | Säljer man telefonen för 1 kr så medföljer ju ett avtal på ett par år. Man är ju låst i det oavsett om telefonen är låst eller inte. Så operatörerna får nog fan sina pengar ändå. Så ni intelligenta, kom med en bättre förklaring!! | |
| slånbär | 2011-03-24 09:50 | |
![]() | Konsumentverket har nyligen konstaterat att flera av mobilföretagen missleder sina kunder när dom påstår att telefonerna är i princip gratis om mna binder sig vid just deras företag. Det visar sig att oftst blir det dyrare än att köpa en telefon kontant, fri från abbonemang. Men jag kan absolut hålla med om att när avtalstiden har löpt ut så ska det ingå den servicen att få telefonen upplåst utan extra avgift då det ju är min telefon och inte deras längre. Ofta så gör man ju just så att man låter någon annan i familjen ta över telefonen, som efter ett par år är hopplöst efter rent tekniskt om det är ungdomar som ska använda den i alla fall. Men till nåt yngre syskon eller så så brukar dom ofta duga bra. | |
| braxöga | 2011-03-24 11:00 | |
![]() | Slånbär: Det är min telefon på en gång som jag ser det. Jag tecknar ett avtal med leverantören och förbinder mej att betala ett visst antal hundringar i månaden. Leverantören får sina pengar som han är garanterad för telefonen samt ett abbonnemang. Leverantören ska med andra ord skita i vad jag gör med min telefon sen. Svinerier o bondfångeri kallas detta förfaringssätt!!!! | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-03-24 11:09 | |
![]() | Jag rekommenderar dig att läsa igenom avtalet innan du skriver på nästa gång. | |
| Dr_ama | 2011-03-24 11:13 | |
![]() | Håller med. Det borde inte kosta något om man har låtit dem få sina månader man gick med på. Då har man ju "betalat" telefonen. | |
| Lillstölla | 2011-03-24 11:15 | |
![]() | Ska man vara smart så ska man ju inte teckna sig för sådana abonnemang från början, är ingen nyhet att man måste betala för att låsa upp telefonen. Kanske läge att läsa villkoren innan man går på säljknepen och tecknar sådana abonnemang. Köp telefonen kontant. | |
| numsan | 2011-03-24 11:18 | |
![]() | braxöga - flera personer har skrivit detta innan, men du verkar inte ha hajjat vad de menar så jag ska skriva det igen. Man VÄLJER att köpa sin mobil operatörslåst. Detta gör man för att man då får telefonen billigare. De flesta telefoner är inte operatörslåsta idag, utan bara knutna till bindningstid på abonnemang. Din dotter har alltså själv aktivt valt att köpa en operatörslåst mobil när köpet gjordes. Begär de 350 kronorna från henne om du tyckte att det var ett korkat val. | |
| braxöga | 2011-03-24 18:48 | |
![]() | Vaddå väljer numsan? | |