Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 18 721 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| raringen | 2011-03-25 06:59 | |
![]() | Lurt Hotmail-meddelande? Är det nån fler än jag som fått ett Windows Live Team Hotmail senaste dygnet där det står att de uppdaterar systemet och plockar bort oanvända konton. Om jag inte fyller i vissa uppgifter raderas mitt konto efter två veckor. Tycker det verkar märkligt eftersom jag använder det kontot ofta. Samtidigt vill jag inte mista det. Nåt lurt? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-03-25 07:22 | |
![]() | Ja, jag har också fått det. Bara markera som skräp och släng det. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-03-25 07:23 | |
![]() | Tillägg - det är ca en månad sen jag fick det och jag har mitt konto kvar. | |
| F_Errari | 2011-03-25 07:44 | |
![]() | Jag svarade faktiskt på det och la in mitt mobilnummer (dum som jag är?), eftersom min dotter skulle skicka en fil till mig via sitt konto - det var alltså hennes konto som inte fungerade. När jag gjort det stod det att sms:t kostade 1,50 + samtalstaxa. Men koden gjorde att hon kund använda kontot igen, Lite senare fick jag ett samtal till min mobil från ett knepigt nummer - har inte kollat landskod, men jag svarade i alla fall inte. Kan vara ett afrikanskt land (har fått såna samtal förut). Återstår att se hur mycket jag debiterats på mobilen ... | |
| Minta | 2011-03-25 08:32 | |
![]() | Jag uppdaterade också. Hoppas det inte är något lurt på något annat sätt. Nu kanske kontot är kapat. Återstår att se. | |
| kermis | 2011-03-25 08:46 | |
![]() | Skulle man svara per mail eller var det uppgifter på sidan man skulle skriva i? Om det var mail så kan ni vara säkra på att ni blivit blåsta. Varför skulle de gå igenom miljontals mail (för ni kan ju inte vara de enda av deras användare som skulle göra detta) istället för att göra det enklare och mindre tidskrävande genom att lägga upp det på sidan så att det uppdateras till databasen automatiskt... | |
| le-lou | 2011-03-25 10:22 | |
![]() | det är båg. Vad finns det att undra över egentligen? Hur troligt är det att - de måste gå ut via email och be om uppgifter för att kunna rädda sina databaser? De har backup på grejerna... - de skickar ut detta email från ett hotmail-konto? - de inte har denna funktion (om den nu mot all förmodan skulle behövas) via ett säkrare system än email? Det går att göra via deras officiella websida exempelvis... | |
| le-lou | 2011-03-25 10:27 | |
![]() | ska tillägga: Hotmail konton försvinner aldrig. Använder du inte ett konto på 90 dagar så inaktiveras det bara - men du kan alltid återaktivera det genom att bara logga in på det flera år senare tex. Jag har en sån gammal adress, gick in på den nyss faktiskt och har nog inte varit inne där på typ 3 år. | |
| Björn K-hamn | 2011-03-25 11:34 | |
![]() | Skyll på engelsmännen, eller det är i alla fall vad Nigerianerna gör. De tycker att det är kolonisatörerna som genom sitt rofferi och hänsynslösa behandling av de afrikanska folket har odlat fram den kultur av korruption och bedrägerier som just Nigerianerna visat sig vara experter på. Nigerianerna började med faxen men tillgången till Internet har gjort hela världen tillgänglig och det räcker med att någon promille skall lockas in i deras väv av förväntningar på exceptionell avkastning för att de skall bli kungar i sina städer. Nuvarande administrationen i Nigeria är betydligt hårdare mot 419 bedrägerier, men det var först i 2005 som de började dämma bäcken, men så länge ingen sätter press (USA) på bankerna i Liechtenstein, Cayman Islands, Dubai etc., som indirekt livnär sig på att förmedla och gömma gråa pengar, så får man nog se det som en förlust om man blivit lurad på mindre än 5 miljoner USD, eller som experterna säger, man måste vara rik för att kunna få tillbaka något om man blivit lurad. | |
| raringen | 2011-03-25 11:52 | |
![]() | Tack för alla svar! Som jag gissade, bara båg! Säkert samma typer som skickade att min hotmail-adress valts ut att vinna 1,5 miljoner pund eller nån annan flott summa. Inte lätt för riktiga Hotmail-gänget att få ut riktiga meddelanden till mig efter det här :) | |
| Stenknäck | 2011-03-25 12:17 | |
![]() | Det är ju ett typiskt mail som man slänger i papperskorgen direkt. Det finns ju en gyllene regel som säger att man aldrig ska lämna ut lösenord etc etc. Det fluorerar en mängd såna här saker. Har du ett riktigt virusprogram och brandvägg i din dator så är sannolikheten att du ska drabbas av sådana mail väldigt liten. Skaffa Norton eller Enod t ex. Svara aldrig på såna mail och öppna dem aldrig ens. | |
| SylphiD | 2011-03-25 12:59 | |
![]() | Det är ett phishing-mail, klassiskt i sådana är att det är felstavningar och dålig gramatik. Bara att hiva. | |
| Minta | 2011-03-25 13:05 | |
![]() | Vad kan hända om man gått på det? | |
| le-lou | 2011-03-25 13:24 | |
![]() | Minta - jag tror inte nåt händer, men det beror väl på vilken information du lämnat ut? har du skrivit i typ kontonummer , lösenord eller nåt sånt så skulle jag nog starta ett nytt konto/spärra. | |
| moi_magnus | 2011-03-25 14:50 | |
![]() | Jag har fått mängder av liknande brev - ofta handlar det om att man ska skicka vidare till 20 vänner eller andra kontakter - annars "tas det bort" Rent dravel... Jag skulle nog ha blivit av med facebook-kontot två gånger och hotmail 3 gånger om detta hade varit sanning... Fick mejl från själva "Bill Gates" en gång. Även från msn's grundare, somtydligen hade använt en automatöversättning för det gick knappt att tyda mejlet... ;-) | |
| Minta | 2011-03-25 15:47 | |
![]() | Jag svarade inte först men till sist gjorde jag det "de skrev att jag fortfarande hade möjlighet att bevara kontot" och skulle då flytta till Wordpress som jag nu får mejl från. | |
| Aurora Aurum | 2011-03-26 21:05 | |
![]() | En smart idé är att sätta högsta Exklusivt - Alla meddelanden skickas till skräppostmappen, utom meddelanden från dina kontakter och betrodda avsändare, tjänstmeddelanden från Windows Live Hotmail och aviseringar som du prenumererar på. Då behöver du inte få in sånt som du inte bett om i din inbox utan det går direkt till skräpboxen Sen måste man ju hejda sig från att öppna all e-post för att man är så dj...a nyfiken, har du inte bett om det vill du inte öppna det Det kan inte bara vara s k phising-mail utan även virus, som du sprider till alla i din adressbok eller till alla dem som du har sparat mail från Tänk efter två gånger innan du öppnar ett okänt mail så spar du många funderingar och behöver inte vara orolig | |