Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade55
Mobilspel
Pågående18 742

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sigrids mor2011-03-27 10:04
Antal inlägg: 858

Klass 9 A
www.skolvarlden.se/a...to rt-skamt

Patrik skriver om produktionen och verkligheten. Och en sak är säker - om Patrik skriver så här så är det den milda versionen om vad som egentligen hände/händer.

Har det gått så långt att vi måste ha sådana sensationsprogram att ett dokumentärt program inte ens visar "sanningen"?

Väldigt intelligent av "superpedagogen" (vad är det för yrke) att säga till elevrna att dom måste jobba hårt och få upp sina betyg så ordnar det sig. Känns inte som någon annan än en superpedagog kunnat komma på det och dessutom säga det. *ironi*

Tanten M - Ej medlem längre2011-03-27 10:19
Antal inlägg: 5126

Grymt bra artikel.

Tess 082011-03-27 10:21
Antal inlägg: 18003

Jag håller med Tanten!

ttiittii - Ej medlem längre2011-03-27 10:21
Antal inlägg: 37631

ja tydligen intresserar det människor att se sådana program,det är ingen nyhet att tv vinklar och luras,precis likadant är det med tidningar,det är det extrema som säljer,det är som Lady gaga tx vem vore intresserad av henne om hon inte hela tiden gick till ytterligheter?ett värklighets exempel detta hände för 20 år sedan min son hade fått handen bryten av en annan elev på skolan,jag frågade då rektorn om sonen kunde få och med skolbussen som stannade här utanför,men det fick han inte för han var ett år för gammal,jag gick till tidningen som kom hit och skrev om det,dom skulle ta en bild på busshålplattsen med vårat hus i bakgrunden och sonen stod på busshp,med den gipsade armen .men för att det skulle bli riktigt ynkligt så klättrade fotografen upp på en stege och tog bilden uppifrån så han såg ut som 3 år i stället för 8 år,och tyvärr så är det så över lag att det slätstrykna duger inte längre,det är sensationernas tid vi lever i

Daggdroppe2011-03-27 12:52
Antal inlägg: 1078

Jag kollade på det programmet några ggr, tyckte pedagogerna körde över skolan med bulldozrar.

Sigrids mor2011-03-27 13:18
Antal inlägg: 858

Spännande också att de använder ordet pedagoger om de utifrån kommande lärarna - och ordet lärare för de som jobbar på skolan.
De har samma utbildning.
Är det bättre att vara pedagog än lärare - så det är därför de sätter sig själv på höga stolar? Eftersom de har samma utbildning så borde de alla ha samma titel.

LadySol - Ej medlem längre2011-03-27 13:27
Antal inlägg: 33199

Instämmer med Tanten M.

Stenknäck2011-03-27 13:36
Antal inlägg: 430

Jg tycker programmet var väldigt bra. Det är hög tid att man tar tag i lärarnas pedagogiska utbildning. Den kvinnliga läraren som var så blyg och försagd måste ju jobba med sitt beteende och inte vara så undfallande och slapp. Konstigt att de inte får lära sig sånt dvs ledarskap på lärarutbildningen. Sen matteläraren som var det fjantigaste jag sett på länge. Spela macho i klassen och spela Allan inför hela samlingen. Sen en sån slapp attityd han hade dvs han kom in i klassen i träningsoverall. Vad ger det för signaler i klassen. Sen att vissla i en visselpipa när de ska gå in i klassrummet??? Nej han hade helt fel attityd den killen och han var på fel plats.

Grobler2011-03-27 13:40
Antal inlägg: 17

Intressant läsning - men jag är inte förvånad. Sensationsjournalistik är det enda som gäller överallt nu för tiden. DÄREMOT tycker jag, som själv jobbar i skolans värld, att vi måste titta på oss själv lite mer ibland och inte snabbt och lätt lägga alla problem hos elev och föräldrar.

crooked rain - Ej medlem längre2011-03-27 13:50
Antal inlägg: 6334

Håller lite med stenknäck. Visst är programmet överdrivet och lite väl dramatiskt, men samtidigt är det så jäkla tydligt att lärare som t.ex. NO-läraren behöver hjälp. Hennes oförmåga att hålla i en lektion hade inget med klippning att göra, hon var uppenbarligen rädd för sina elever och sitt ämne, det funkar liksom inte när man ska vara lärare.

Jag har haft liknande lärare själv, finns inget värre.

Delicious - Ej medlem längre2011-03-27 16:03
Antal inlägg: 11661

www.betapet.se/forum...-0 #1687076 ?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?