Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 18 781 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nygiants | 2011-03-30 11:01 | |
![]() | Idag är det tarmcancerdagen blogg.cancerfonden.s...nc erdagen/ | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2011-03-30 11:12 | |
![]() | Jävlar vad det finns tycka synd om dagar! Folk med åkommor måste drunkna i mängden av olikartade problem. Det vore väl bättre att bunta ihop alla diagoneserna till en enda och koncentrera sig på alla personer som är sjuka och hylta på samma gång. | |
| nygiants | 2011-03-30 11:14 | |
![]() | Skön inställning du har yonderboy. Du har precis förstått syftet med det här. Idiot. | |
| nygiants | 2011-03-30 11:20 | |
![]() | Men för er som missar ngt. Det går idag omkring ett antal människor i detta land med olika slags tumörer, de flesta går att bota då de upptäcks i tid, men alldeles för många människor intalar sig själv när de känner av något att det inte är någon fara. Man vill inte heller riktigt berätta för sin läkare för man tycker det är pinsamt eller i vissa fall onödigt. Detta gör att alldeles för många dör i förtid och i onödan. Att uppmärksamma cancer i en av dess mest dödliga former, just där det skulle ha gått att botas om det upptäcktes i tid är att påminna er om att inte vara rädda för att titta upp eventuella sympton, det kan ara avgörande för hur lång framtid du har. | |
| Minta | 2011-03-30 12:17 | |
![]() | Hur uppmärksammar men tidiga symptom? | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-03-30 12:21 | |
![]() | Vidrig sjukdom. Förlorade nyligen en närstående som drabbades av tarmcancer. Precis så var det...tanken att "Det är nog bara stressmage" pågick för länge, och när han väl sökte läkare var det för sent. | |
| Minta | 2011-03-30 12:34 | |
![]() | Symptom? | |
| slånbär | 2011-03-30 13:25 | |
![]() | Min mamma dog i en ärftlig variant av tjocktarmscancer. Jag fick under flera år gå och göra kontroll (colloscopi-skitrolligt) för att upptäcka om jag hade ärvt detn. Man kan i ett väldigt tidigt stadie se polyper som växer i tarmen som inte ska vara där och på så sätt upptäcka cancern och hålla den under kontroll. Efter flera år fick jag möjligheten att ta ett blodprov istället och fick då veta att jag inte har ärvt cancergenen vilket var väldigt skönt att få veta då jag själva har barn. Av fyra syskon var dom två som ärvde cancern men den ena har inga barn så det blir ingen ytterligare spridning från vår släkt. Dom har kunnat kartlägga just vår cancer och hittat en gårdfarihandlare som glatt och villigt spred sina sjuka anlag över ett visst område för många herrans år sedan. Då vi fick veta att vi hade den i släkten fanns det 212 släkter i kartläggningen- idag vet jag inte hur många det är. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-30 13:28 | |
![]() | Smptom är blod i avföring,förstoppning eller diare,eller att det kommer ut slem med avföring,hängig ont i magen,eller att det känns som hemorojder i mer en 14 dagar | |
| le-lou | 2011-03-30 13:31 | |
![]() | Känns ändå på sin plats att säga att tarmcancer inte är speciellt vanligt bland yngre. | |
| Gautama | 2011-03-30 13:33 | |
![]() | Hatar att läsa sådant här, blir helt nojig med mitt hypokondriska sinne. Vet att jag kan välja att inte läsa men det går ju inte eftersom jag är så nyfiken av mig:-) | |
| Lillstölla | 2011-03-30 13:35 | |
![]() | Mina sympatier till alla drabbade, både sjuka och närstående. | |
| Minta | 2011-03-30 13:39 | |
![]() | Jag är också superhypokondisk. Min mamma opererades för tarmcancer för två år sedan. Den hade inte spritt sig och har inte kommit tillbaka än. Hon är 78 år. | |
| Araknoidea | 2011-03-30 15:41 | |
![]() | Det är farligt att googla på symtom :) | |
| Eat My Foot - Ej medlem längre | 2011-03-30 16:46 | |
![]() | Om man är hypokondriker då måste det vara extra svårt eftersom alla dagar är en sjukdom | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2011-03-30 17:05 | |
![]() | För den utbildade hypokondrikern finns ju särskilda webbsidor där man kan mata in sina symptom och poff! så kommer där en diagnos, ofta dödlig. Eftersom hypokondrikern också oftast har nästan alla symptom så är en framgångsrik sjukdomssökning nästan garanterad! Kanske en bättre sysselsättning än att läsa i den här tråden, om man är lagd åt det inbillningssjuka hållet? | |