Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade38
Mobilspel
Pågående18 882

Forumkategorier

Användare Inlägg  
grönöga - Ej medlem längre2011-03-30 11:43
Antal inlägg: 5570

"BH-tvång"?
Jag är lite förundrad över det här med bh.
När jag var i tonåren, för ca 25 år sedan (shit! börjar bli till åren jue ;)) så var det inget "konstigt" eller iögonfallande om man inte hade bh på sig.
Häromdagen skulle jag in lite snabbt i en butik på stan, solen sken så jag lämnade jackan i bilen. På väg ut ur butiken tillbaka till bilen (ca 30 m) går jag förbi tre killar som står och snackar, när jag har passerat hör jag hur en av dom säger - "fan såg ni, hon hade ingen bh!" :S?

Då känner man (jag iaf) ju att man kanske borde ha en på sig iaf. Grejen är bara den att jag gillar inte att ha på mig något som stramar osv... Okej om jag hade haft "meloner" kanske men nu är mina inte överdrivet stora och sitter på ett ungefär där dom bör. Visst jag är 41 år och tiden har satt sina spår, men det är inte som att jag har två påsar med kläckta ägg i.

Finns det ett outtalat "måste" att använda bh idag? Eller är det bara jag som har börjat uppfatta det så?

le-lou2011-03-30 11:45
Antal inlägg: 17500

jag tror personligen att det enda som hände var att du råkade ut för en komplimang utav ett gäng hormonstinna grabbar :).

Neaa22011-03-30 11:45
Antal inlägg: 162

Ja, det är outtalat att man måste använda bh!

Annars ser man slafsig och ovårdad ut!! Något som jag ändå väljer att göra ibland!! :)

grönöga - Ej medlem längre2011-03-30 11:46

Neaa2 - "Annars ser man slafsig och ovårdad ut!!"

Menar du det helt seriöst Neaa?

Bulimiker2011-03-30 11:47
Antal inlägg: 203

I utelivet är det ju vanligare att tjejer med små bröst går utan än med bh ..

Dr_ama2011-03-30 11:50
Antal inlägg: 32

Man gör som man vill, men när man gör som man vill så får man inte bli för chockad över att människor säger saker.

Bitte - Administratör2011-03-30 11:53
Antal inlägg: 24200

Grönis , klart du kan kan vara utan BH,, du brukar ju bränna dom

""Och om en bränd BH är symbolen för respekt ......!?
Ja ... då hittar ni mig på bakgården vid mitt hyreshus brännandes Bh:ar""

Bitte =)

grönöga - Ej medlem längre2011-03-30 11:54

Hahaha ;P

Neaa22011-03-30 11:59
Antal inlägg: 162

Ja jag menar det seriöst, så känner jag det iaf...jag skulle ALDRIG välja att gå utan BH om vi tex har ett viktigt möte på jobbet och jag är inte petig alls med kläder annars. Jag har iofs ganska stora bröst men de sitter där de ska även utan bh!!

apbur2011-03-30 12:05
Antal inlägg: 9699

Jag skippar gärna BH:n om jag kan. Tycker det är obehagligt att bära. Man bör dock komma ihåg att man inte bär någon BH när man ska fjanta sig och stå på händer i gröngräset.

grönöga - Ej medlem längre2011-03-30 12:05

Ojdå, jag menade inte att stora bröst med automatik inte "sitter där dom ska"... Snarare att dom kanske "rör" lite mer på sig när man går... ;)

Sen angående klädsel så beror det ju även vad man har på sig, om jag vill ha min favorit-blus som är i ett vitt skirt tyg så tar jag självklart på mig en bh under, av den enkla anledningen att blusen annars visar bra mycket mer av mina bröst än vad jag önskar.

apbur2011-03-30 12:07
Antal inlägg: 9699

Bleka anus och vårtgårdar kanske blir den nya trenden så man även kan bära skira blusar utan BH.

grönöga - Ej medlem längre2011-03-30 12:07

*ASG*

kranglan2011-03-30 12:08
Antal inlägg: 74

Jag har aldrig BH när jag är ledig, inte heller om jag har t ex dubbla tröjor. men om det är risk att bröstvårtorna skall synas igenom brukar jag ha det. För jävligt att man skall tvingas in i sådant.
Samma med benrakning - jag hatar att raka benen och armhålorna och orkar verkligen inte, men måste nästan om jag skall till badhuset eller det är sommar:-(

Gautama2011-03-30 12:10
Antal inlägg: 6854

Jag känner inget tvång vad det gäller BH. Om jag bara ska springa till affären eller ut och gå här hemma så är jag utan BH. Men om jag ska in till stan eller på möte osv så åker tvångsremmen på:-)

hansar2011-03-30 12:17
Antal inlägg: 473

Det känns iof som att det blivit mer accepterat att gå utan BH senaste åren, iom att modet styrt det åt det hållet. Skönt! Tycker jag ser/hör talas om allt fler tjejer/kvinnor som väljer att skippa BH för det mesta.
Tyvärr kan jag inte gå utan BH pga mina stora bröst, men jag önskar att jag kunde...

peawan2011-03-30 12:19
Antal inlägg: 136

komplimang och komplimang... Jag kallar inte diverse utrop kring ens kropp för komplimanger, även om det skulle vara så att det inte är negativa utrop.

Maja G2011-03-30 12:21
Antal inlägg: 10730

Jag har alltid BH på mig, både hemma och när jag är ute...En (o)vana tror jag.
Känner mig klädd med BH. Har aldrig obekväma sådana med bygel o annat utan mjuka gosiga.
Jag har haft förmånen att ha både stora och små bröst...Föredrar de små jag har nu:)

Ydh2011-03-30 12:22
Antal inlägg: 211

Jag har sällan eller aldrig påmig BH hemma eller om jag bara ska ut en snabbis och slänga sopor eller liknande. Eller om jag ska gå på stan men vet att jag ändå inte kommer ta av mig jackan offentligt. Det är mycket skönare att gå utan bh, men ibland känner jag mig fin i bh, det är kul att köpa nya underkläder. Men jag tycker att det är synd om man känner sig tvingad. Påverkas lite själv av att man kanske "ska ha" bh i vissa situationer men i slutändan är det ju alltid ens eget val ändå.

Tess 082011-03-30 12:27
Antal inlägg: 18003

Jag känner mig inte tvingad, men har på mig behå ofta ändå. Vet inte om det beror på att jag känner mig oklädd eller vad det är, men på åker den på morgonen och sitter där till jag lägger mig... typ.
Jag kör bara sköna bygelbehåar, har ingen som sitter som en tvångströja eller känns obehagligt.

Behöver egentligen inte behå nu då de sitter där de ska och inte gungar nämnvärt när jag rör mig, men den åker på ändå! :)

Det betyder iofs inte att det ska vara ett tvång för alla andra att ha behå, det är bara jag :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?