Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 18 781 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jona80 | 2011-03-31 00:59 | |
![]() | Erbjudande och otrohet av och till ser eller hör man reklam om en det ena och en det andra. Ta som exempel alla olika bolag som vill sälja dig ett bredband för en summa, låt oss hypotetiskt säga 199:- i 6 månader sedan kostar det 399:- resten av tiden du är tecknad på i avtalet. Vad vinner jag som konsument på det? Vill man inte hellre ha billigare pris varje månad istället. Hellre 299:- i månaden hela avtalad tid en några få billigare månad i början för att sedan en dag få chocken av dubbel så dyrt pris? Sedan funderar jag när jag ändå är igång och pratar priser och erbjudande. Jag har aldrig förstått vitsen med att vara otrogen. Nu menar jag som konsument och vilka jag är kund till. Varför jaga dessa erbjudande jag beskriver ovan när den du redan har är eller är billigaste snart ändå. Ta telefonbolagen som exempel. Alla skriker om dom är billigaste och bäst, men det finns ingen vinnare där. Ena veckan är Amed Tele billigaste, nästa vecka är det Knäckebrödshult Telebolag som är det. Alltså vara otrogen gör du får byta operatör ständigt. Och om du inte lyckas få över alla dina vänner på den operatörens sida så blir det ju dyrt ändå och ringa varandra. Men varför byta, nästa vecka är din operatör du nu har den billigaste. Så jag brukar undra, köper vi konsumenter fel produkt, antingen på grund av okunskap eller blir vi lurade. Eller förstår säljarna/företagarna inte vad kunderna egentligen vill ha. Locka med tillfälliga erbjudande istället för att försöka erbjuda oss en bättre produkt direkt, utan lockpris och som ger oss det vi vill ha, och därför slipper man vara otrogen och som en hoppjerka byta mellan veckans billigaste produkt... /Jona | |
| Neaa2 | 2011-03-31 07:54 | |
![]() | Det är väl våran lust att vara otrogna som gör att företagen hela tiden måste pressa sina priser och trolla fram bättre avtal.... Hoppar deras nya kunder över till annan operatör så fort de kan så anstränger de sig bättre för att ge en bra långsiktig deal nästa gång också så att folk inte tycker det är värt krånglet att byta när konkurrenten kommer med sin kampanj!! | |
| slånbär | 2011-03-31 08:00 | |
![]() | Tycker bolagen borde bli mycket bättre på att ta till vara på sina gamla trogna kunder istället. Jag har varit kund hos comhem i många år men det är ju aldrig så att jag får några förmåner för det däremot om jag är ny kund så finns det ju finfina erbjudande. Dom borde ju istället ge tex trogen kund bonus då skulle man kanske välja att stanna kvar hos sin nuvarande leverantör istället för att byta hela tiden. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2011-03-31 09:25 | |
![]() | Sus och dus kör mången från hus.. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-31 14:40 | |
![]() | har bara bas utbudet,då jag tycker att tv möglar,jag spolar hällre ner pengarna på dass eller ger dom till en fattig en att jag betalar för sådan skit | |