Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 18 781 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| miranne | 2011-03-31 20:11 | |
![]() | Tvångstankar Hej!Tvångssyndrom är en relativt okänd men dock vanlig psykisk störning. Ca 2% av svenska befolkningen lider av detta. Jag säger lider eftersom jag har stor erfarenhet av denna sjukdom som nära anhörig till en nu vuxen pojke med detta syndrom. Den kan innebära stort lidande för hela familjen. Men med rätt medicinering (ofta SSRI preparat, ex. Sertralin, Fluoxentin osv.) I kombination med Kbt-behandling kan man få ett drägligt liv. Men det kräver ofta beslutsamhet hos den drabbade och dennes anhöriga att söka hjälp och att också få den rätta hjälpen. Om man har besvär av tvångstankar/handlingar mer än en timme per dag anses det vara behov av professionell hjälp. Så tveka inte att söka hjälp då! Börja hos din husläkare och be om remiss till psykiatrin. Lycka till! Miranne | |
| magnusito | 2011-03-31 20:19 | |
![]() | Jag har erfarnenhet av att psykodynamisk behandling kan vara mycket bra också! Alltså psykoterapi. | |
| shulten | 2011-03-31 20:20 | |
![]() | Stort tack, men vad skall diskuteras? | |
| magnusito | 2011-03-31 20:21 | |
![]() | Tvånget kan vara ett slags försvar som det kan vara viktigt att förstå varför det finns där. Ofta kan det klinga av när man arbetar med sig själv, sitt tänkande och sina känslor i en sådan behandling. | |
| Mouche - Administratör | 2011-03-31 20:52 | |
![]() | www.betapet.se/forum...ch creator= | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.