Spelrum
Giraffen44
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade77
Mobilspel
Pågående18 794

Forumkategorier

Användare Inlägg  
micro1132011-04-01 07:22
Antal inlägg: 17540

Homosexuell - håll det hemma eller skyll dig själv, sa Länsförsäkringar.
Bojkotta Länsförsäkringar?

Eller nöja sig med att de har fått sig en näsbränna och nu kanske ser till att personalen håller sig till regelverket?

Vad tycker ni?

Hur mycket skall en idiot till tjänsteman få förstöra?
Hur mycket skall man som kund acceptera innan man tar avstånd?

Borde man inte kräva att kvinnan kompenserades av bolaget för den ytterligare kränkning de utsatt henne för dessutom, - det är ju ändå ett försäkringsbolag som borde kunna värdera vad de utsätter människor för.

www.nyhetskanalen.se...er sattning

www.nyhetskanalen.se...ga r_backar

Misspelled - Ej medlem längre2011-04-01 07:29
Antal inlägg: 37

Kan det vara så att Sofia (flatan) provocerade fram våldet i syfte att få ersättning? Försök till försäkringsbedrägeri?

micro1132011-04-01 07:35
Antal inlägg: 17540

Misspelled
På fullt allvar?

Skulle du våga dig på att provocera fram våld från en okänd gärningsman i hopp om att överleva attacken och kanske om du har tur få pengar?

Lite väl långsökt imo.

le-lou2011-04-01 07:59
Antal inlägg: 17500

vilken idiot till handläggare. inte förvånande att läsa att det är dem, har dåliga erfarenheter av Länsförsäkringar också. Hon borde få kicken.

hansar2011-04-01 08:00
Antal inlägg: 473

misspelled: är du seriös? du har lika mycket empati som kvinnan som handhar ärendet...

Gautama2011-04-01 10:10
Antal inlägg: 6854

Det är ju precis det här som jag pratar om i min andra tråd om homosexuella. Vissa här hävdar ju att det inte finns någon hotbild mot homosexuella! Att vi inte behöver uppmärksamma det längre för homosexuella är lika accepterade som hetero i samhället?!?

Här har ni ju ett skrämmande exempel på hur det kan se ut!!!

apbur2011-04-01 10:10
Antal inlägg: 9699

Det är ju svårt att dra gränsen för när våld är oprovocerat eller framprovocerat.

Jag tror inte att det lesbiska paret någonsin var ute efter att provocera fram våld. Jag tror däremot de valde att fortsätta kyssas på tunnelbanan trots att det var tydligt att en man blev väldigt provocerad. De hade kunnat sluta kyssas för att inte fortsätta provocera mannen som uppenbarligen blev det. Hur fel man än tycker att det är att bli provocerad av lesbiska par som hånglar.

Försäkringsbolagen vill helst inte betala ut pengar när man varit grovt oaktsam eller dumdristig. Visst kan man diskutera om det var dumt att inte sluta kyssas när man uppenbarligen gjorde en person väldigt upprörd.
Vad lagen säger hör inte hit. Om nu någon kommer dragandes med att det minsann inte är olagligt att kyssas på tunnelbanan.

Gautama2011-04-01 10:14
Antal inlägg: 6854

fy fan säger jag bara!

apbur2011-04-01 10:16

Är det mitt inlägg du syftar på?

Pocaloca2011-04-01 10:17
Antal inlägg: 2156

herregud.

hansar2011-04-01 10:22

Det är ju det man arbeta mot! Länsförsäkringar stärker ju bilden av att de som kvinnorna gjort är "fel" eller "provocerande". De ställer sig klart och tydligt på gärningsmannens sida. Det är samma argument som att man som kvinna för skylla sig själv om man berusat sig eller har på sig utmanande kläder och blir utsatt för sexuellt våld! Visst, det kanske är klokt att som kvinna ta taxi hem om man är berusad sent på kvällen, och det hade kanske varit klokt om kvinnan som blev misshandlad helt sonika hade slutat kyssas men det är ju att vika sig och acceptera att bli kränkt och bespottad.

Vem ska anpassa sig egentligen? Den som visar sin kärlek eller den som blir arg på "fel sorts" kärlek?

apbur2011-04-01 10:30

Nej, det tycker jag inte.
Det har egentligen ganska lite att göra med vad för slags handling det råkar vara som provocerar.
Om det du gör provocerar en annan människa ska du enligt försäkringsbolaget göra allt för att då undvika att en våldsam situation uppstår som kan leda till personskador. Det gör man inte genom att fortsätta med det som visade sig provocera någon annan. Det är här man har ett tydligt val och det är det jag antar handläggaren på försäkringsbolaget också grundade sitt uttalande på.
Det har sannolikt ingenting med homofobi att göra som kvinnan som blev intervjuad ville mena.

Lillot2011-04-01 10:32
Antal inlägg: 136

Sverige 2011 - har vi inte kommit längre?

hansar2011-04-01 10:34

Så man ska som invandrare hålla sig hemma för att inte "provocera" nazister att misshandla en?

apbur2011-04-01 10:39

Nej, det är inte samma sak.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2011-04-01 10:50
Antal inlägg: 1338

Det är givetvis vidrigt att det ska behöva vara så. Om jag (mot förmodan) hade hånglat på tunnelbanan med vilket kön det än månde vara, så hade jag slutat om situationen gjorde någon väldigt upprörd. Det är helt enkelt inte värt att fortsätta tills våld uppstår, om man frågar mig. För någon annan kanske det känns oerhört viktigt att statuera exempel, men för min del skulle exemplet fått bero om det satt en aggressiv hane mittemot med rykande näsborrar. Även om det är han som har fel förstås.

Kanske är det så tjänstemannen tänkte? Fel eller inte, men det kanske inte hade så mycket med homofobi att göra?

apbur2011-04-01 11:03

Det här handlar ju också om privata försäkringsbolag. De tar inte hänsyn till människor som vill statuera exempel, som anser att det är viktigt att slåss för den man är. Lagen skyddar dessa människor från att bli misshandlade. Försäkringsbolagen har dock inget som helst intresse av att ersätta dessa personer ekonomiskt. De vill ju tjäna pengar.

Ibland tror jag folk glömmer det.

treapplen - Ej medlem längre2011-04-01 11:05
Antal inlägg: 110

Enstaka tjänstemän gör ideligen grova felbedömningar och sidotramp på försäkringsbolag och myndigheter oavsett kundens sexuella läggning. Länsförsäkringar borde byta ut den här handläggaren.

Av egen erfarenhet är jag helt nöjd med ersättningar och kompensation efter en brand och en bilolycka. Det finns hopp om att man kan få rättvisa bedömningar för sina surt inbetalade premier.

Vad det gäller kyssar, så ska jag naturligtvis få kyssa vem jag vill och den enda som har rätt att knorra däröver är min partner om nu inte han är föremålet för kyssen.

jaapconrad_ - Ej medlem längre2011-04-01 11:09
Antal inlägg: 670

Kan någon länka till nyheten i text-form, tack.

numsan2011-04-01 11:14
Antal inlägg: 6327

jaapconrad - de är i textform under videon.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?