Spelrum
Giraffen51
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade85
Mobilspel
Pågående18 794

Forumkategorier

Användare Inlägg  
meniskled - Ej medlem längre2011-04-04 16:50
Antal inlägg: 34

Författare som föreläsare
Jag har bestämt för att i möjligaste mån gå och lyssna när författare kommer till min stad för att föreläsa.

För två veckor sedan var jag och lyssnade på Johan Hakelius som var jättebra. Jag hade inte läst någon av hans böcker så för mig är han mer "Spanare-deltagare" än författare. Men det var en kul kväll.

På onsdag ska jag höra Märta Tikkanen. Men jag har inte läst någon av hennes böcker heller. Någon som hört henne och har det i så fall varit bra?

Sista inbokade hittills är om drygt en vecka då Emma Jangestig föreläser. Ni vet mamman i Arboga vars två barn mördades. Har ännu inte läst hennes bok men den är beställd och kommer som pocket om några dagar.

Samtliga dessa är i Halmstad.

Har ni hört någon av dessa författare?
Vilken författare hörde ni senast?

Mimikryp2011-04-04 19:51
Antal inlägg: 9057

Jag har inte hört någon av dem, men en föreläsare som jag absolut måste rekommendera är David Lega! Jag hade aldrig hört talas om honom när jag fick höra honom första gången. Jag blev så grymt imponerad av honom och var tvungen att köpa hans bok efteråt ("När inte armarna räcker till"). Den boken har blivit lite av min bibel - förutom SAOL då. ;-) Jag både skrattar och gråter när jag läser den. Jag har sedan den där första föreläsningen fått möjligheten att uppleva David Lega på scen igen, och det är alltid en fantastisk upplevelse som gör mig berusat glad i flera dagar efteråt. Ta chansen om du får möjlighet att lyssna på denna fantastiska människa! Vill du läsa mer om honom kan du göra det på www.lega.se .

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?