Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 18 794 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| henrik_l | 2011-04-05 20:47 | |
![]() | 1900 spänn för en brandsläckare Jag fick idag ett samtal från en säljare. Han ville sälja mig en brandsläckare för 1900 kr. Det skulle visst vara en helt makalöst bra släckare som håller i 30 år. Killen kunde sina saker, sina argument och var väldigt trevlig och kunnig. Som tur är har jag slutat köpa saker av telefonförsäljare. Inte för att han gav upp, han lyckades luska ut mitt mobilnummer och ringde det istället ett par gånger. För visst är det väl så att man förutom priset på varan får betala hans lön och hans provision på grejjerna? | |
| Maradona1986 | 2011-04-05 20:50 | |
![]() | Visst är det så. Men även i en vanlig butik ska folk ha betalt, säljare, städare, bokförare, chefer, o s v. Så det är inte bara vid telefonförsäljning som du även betalar för människors lön. | |
| shulten | 2011-04-05 20:50 | |
![]() | Japp, Riktigt oförskämt att betala extra för en persons lön!! | |
| Tess 08 | 2011-04-05 20:51 | |
![]() | Klart han får provision!! Vi hade en försäljare som ringde på dörren en gång... han stolpade runt här hemma och "bestämde" vilken brandsläckare vi behövde.. Tror det skulle kosta mer än 4000, men jag kanske inte kommer ihåg det rätt. Jag pluggade och tyckte inte vi hade råd och han var påstridig som attan och tyckte att vi bara skulle skriva på avtalet och så kunde vi ringa när jag pluggat färdigt... då skulle den levereras. Jag tyckte vi kunde ringa honom om vi fortfarande var intresserad när jag pluggat färdigt... Han blev inte så glad, men det blev jag någon månad senare när jag hade brandutbildning och fick veta vad en brandsläckare av bra kvalitet kostar.... :) | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-04-05 20:53 | |
![]() | Vad du än köper får du ju betala folks löner. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-04-05 20:58 | |
![]() | Inte om man handlar på HM där är lönerna försumbara. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-04-05 21:01 | |
![]() | Jämför brandsläckaren med samma modell på nätet så ska du se att du garanterad får den billigare. :) | |
| Mammaoxå | 2011-04-05 21:18 | |
![]() | Brandmannen som kom till vårt jobb och informerade sa att en brandsläckare från Bildtema gick precis lika bra. Viktigast var att det fanns en nära till hands. | |
| Mammaoxå | 2011-04-05 21:19 | |
![]() | Biltema ska det stå | |
| henrik_l | 2011-04-05 22:16 | |
![]() | Haha ja hans taktik var att jämföra sina priser med andra dörrknackare. Nog vet jag att man får betala löner och lokalkostnad mm och det är därför jag handlar nästan allt via nätet. Visst, man betalar ju givetvis för nåns lön där med men knappast i samma utsträckning som att handla av telefonförsäljare. Dom måste sky nätet som pesten. Och det är rätt åt dom :) | |
| mrperfect | 2011-04-05 22:19 | |
![]() | Om vi nu skallfixera oss vid brandsläckare så skall de återfyllas med jämna mellanrum, bl a för att drivgasen garanterat skall finnas då den skall användas. De är inte underhållsfria de små djuren :) det är förmodligen billigare att köpa en ny på Biltema än att göra detta underhåll , ni som är intresserade- kolla detta! | |
| kajix | 2011-04-05 22:23 | |
![]() | En varas pris bestäms av tillgång och efterfrågan. | |
| Tess 08 | 2011-04-05 22:33 | |
![]() | Kajix... nästan.. Tillgång, efterfrågan och försäljarens säljknep :) | |
| henrik_l | 2011-04-05 23:00 | |
![]() | haha tillgång, efterfrågan, säljarens säljknep som sagt och folks okunnighet :P bara för att gnälla ännu mer så handlade jag en 55 cl cola och en 1,5 liters dricka på konsum och blev uppkörd på 9 spänn mot om jag dragit till willys :P Jag har god lust att starta företaget "stadshandlarn" och ha världens fulaste folkabuss och en urlöjlig utstyrsel och åka runt två gånger i veckan i småbyarna och handla åt folk i stan istället. Undrar hur uppskattad man skulle bli :) | |