Spelrum
Giraffen50
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade71
Mobilspel
Pågående18 803

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Neaa22011-04-07 06:40
Antal inlägg: 162

Gravid utan att märka?
Om vi nu bortser ifrån det fruktansvärt tragiska att en 12-åring blivit våldtagen av sin egen pappa så undrar jag hur en graviditet kan passera obemärkt?? Man läser ju om det stup i kvarten... Mina två graviditeter har båda varit omöjliga att missa då jag antagit formen av en elefant... Jag antar att det handlar om kvinnor som är både längre och kraftigare än mig som missar sådant men en 12-åring, hur kan det inte märkas på en tolvåring?? Den stackars flickan måste ju vara omgiven av vuxna som är fullständigt blinda... :(

www.aftonbladet.se/w...28 03730.ab

Gautama2011-04-07 06:56
Antal inlägg: 6854

Måste bara fråga var det står att hon blivit våldtagen av sin pappa?

silverbjälke - Ej medlem längre2011-04-07 07:11
Antal inlägg: 928

tycker man läser om graviditeter som inte märkts, visste inte!!! titt som tätt. och jag fattar fortfrande inte vad för människa som kan vara gravid i 9e månaden utan att märka det? och hur kan folk runt människan inte märka det?

obegripligt, jag har svårt för att tro på sånt.

bizzzy - Ej medlem längre2011-04-07 07:19
Antal inlägg: 3169

Handlar om förnekelse.

koksiken2011-04-07 07:20
Antal inlägg: 304

Jag hittar inte heller att hon har blivit våldtagen, inte ens aftonbladet påstår ju det!
Man vet INTE vem pappan är, har jag just läst...

Om ens tolvåring sväller upp en aning om magen, så är väl inte en graviditet det första man misstänker? Dessutom verkar hennes hem vara dysfunktionellt...?
Min faster var i åttonde månaden då hon gifte sig och hon behövde inte sy ut sin brudklänning... en del bär barnet på ett sådant sätt att det inte märks så mycket utanpå.

Neaa22011-04-07 07:24

Förlåt mig, jag läste denna artikel (där det står att barnet är pappans):

www.aftonbladet.se/n...28 42507.ab

Sen följde jag länken till en gammal artikel, därför blev det fel!!

giraffspan2011-04-07 08:12
Antal inlägg: 124

www.aftonbladet.se/n...28 42507.ab

giraffspan2011-04-07 08:23
Antal inlägg: 124

Oj, det var ju samma artikel. Jag läste slarvigt. Ber om ursäkt.

Jag tror att det i just det här fallet troligen beror på att barnet ju blivit tillsagd eller "vet" att det det som den varit med om är något den inte "ska" berätta om. Eller att "jag kan ju inte bli med barn, jag är ju ett barn själv".

Pappan borde ju rimligen ha märkt något men vad skulle han göra? Självförnekelse. Att ta henne till läkare för abort skulle ju också ha väckt frågor.

Och skolan kanske märkt att hon mått dåligt men det gör ju många 12-åringar och graviditet är nog inte det första man tänker på.
Och någon/några andra vuxna kan ju ha anat, men tänkt det vanliga: att "det är nog inte så för då skulle väl hennes föräldrar, lärare etc ha reagerat". Det brukar ju inte vara alltför ovanligt när det gäller otäcka saker över huvud taget.

numsan2011-04-07 08:57
Antal inlägg: 6327

Jag har en vän som i relativt vuxen ålder (hon var väl ungefär 24 när det hände) totalt missat sin graviditet. Hon åkte in för akuta ryggsmärtor och de fick skicka henne till förlossningen direkt. Dels så är det en tjej som pendlar en del i vikt, dels hade hon blödningar som hon misstog för mens hela graviditeten och dels låg lilltösen pressad in mot ryggraden. Jag tror precis som bizzzy att det handlar mycket om förnekelse, men sen är det nog så att olika människor har olika graviditeter också. Jag umgicks med henne under hennes andra graviditet, och när hon bara hade ett par veckor kvar såg hon ut ungefär som att hon var i fjärde månaden. Folk trodde att hon skämtade när hon berättade hur långt gången hon var..

Tess 082011-04-07 09:35
Antal inlägg: 18003

Tror det är en blandning av flera olika faktorer och olika för olika människor.

Jag vet förresten flera som tagit U-gravtester som är negativa trots att de varit gravida.
Naturligtvis finns det flera som lever i förnekelse, men jag tror faktiskt att det finns de som absolut inte vet.

Jag har varit gravid och inte haft några "symtom" förutom mage/sparkar.. Alltså inga cravings, humörsvängningar eller sånt man får höra om.

Minta2011-04-07 09:39
Antal inlägg: 20042

Sex med barn är väl våldtäkt per definition.

Tess 082011-04-07 09:49
Antal inlägg: 18003

Frågan är väl i så fall hur lagarna ser ut i Holland.
Dessutom tror jag frågan här mer handlade om huruvida vissa kan vara gravida i ca 9 månader utan att veta om det.

Minta2011-04-07 10:05
Antal inlägg: 20042

Jag tänkte på lagen i Sverige, jag läste inte att det var i Holland. Det togs ju upp av ett par personer här så....

Neaa22011-04-07 10:58

Jag ser ingen som ifrågasätter definitionen våldtäkt när en pappa har sex med sin tolvåriga dotter... Däremot framgår det inte i första artikeln alls vem som är far till barnet! Det hade ju kunnat vara en annan tolvåring...då är det ju inte våldtäkt!!

ttiittii - Ej medlem längre2011-04-07 11:33
Antal inlägg: 37631

vid en graviditet gick jag ner 17 kg.och jag känner en ung kvinna som ramlade hop på köksgolvet,och födde en flicka och hon hade ingen aning om att hon var gravid

MalanMos2011-04-07 11:44
Antal inlägg: 202

Kompisens ex fattade inte heller att hon var gravid.
Mens som vanligt, inga humörsvängar, viktuppgång, illamående eller något!
Hon åkte in till sjukhuset för att hon hade ont i benet, varav de upptäckte att hon hade en propp - och var i 8e månaden!
Det syntes inte på henne alls! Såg ut precis som vanligt!!

Två veckor efter att hon hade fått veta det(och fattat) hade hon gått upp en massa i vikt och hon fick en son två veckor senare!

Yamma2011-04-07 11:48
Antal inlägg: 2285

Min svägerskas syster missade också sin graviditet tills bara ett par dagar innan förlossning. Hon hade pendlat i vikt och gjort flera gravtest som visat negativt, så hon var helt enkelt säker på att inte vara gravid...

shoppa2011-04-07 12:07
Antal inlägg: 174

Jag upptäckte inte min första graviditet förrän i vecka 23,och då var jag 24 år.Jag märkte inget,allt var som vanligt,mens m.m.Får väl skylla på att jag jobbade mycket,hade 2 jobb då,hann inte känna efter.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?