Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 18 803 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bladlusen62 | 2011-04-07 18:40 | |
![]() | deppigt Varför kan man aldrig vara nöjd med sitt liv, just nu känns allt blä, jag har bra familj jobb mm men är inte nöjd ändå ,och felet ligger bara hos mig ingen annan, tycker att inget är roligt ,jag själv ser trökig ut känner mig som en baglady, men jag har inga krafter att ta itu med saker o ting och livet bara rasar förbi mig, någon som känner igen sig,och hur ska man ta sig ur detta, inga råd om psykhjälp tack , utan lite tips om hur man kan finna en bit lycka på egen hand | |
| Mr_Fungus | 2011-04-07 18:42 | |
![]() | Försök att se personerna runt omkring dig som uppskattar och älskar dig Du behöver en varm och god kram också :) *kram* | |
| bobiflaskan | 2011-04-07 18:45 | |
![]() | Du ska nog tala med en läkare i vilket fall som helst. Det finns ju många antidepressiva mediciner och så vidare. | |
| caspersmamma | 2011-04-07 18:45 | |
![]() | Låter jättesvårt när man är deppig eller nere men sysselsätt dig så mycket du kan. Ju mindre tid att grubbla desto bättre. Allt som sysselsätter dig som promenader, handarbeten, matlagning, bakning, städning, måla naglar, läs böcker/tidningar eller vad du nu brukar göra gör det så mycket som möjligt. Brukar hjälpa! Kram | |
| nyckelpigan_ | 2011-04-07 18:47 | |
![]() | Skapa dig ett eget och yttre rum :-) Ett inre där du samlar goda tankar, goda stunder och när du varit lycklig. Gå dig och känn! När det inte går - deppa, tyck synd om dig själv - förr eller senare går det över. Yttre genom att när du kan så var ute. Du behöver inte gå, springa eller annat. Finns säkert någonstans ute där du trivs - skog, park, hav, sjö. För mig så funkar det! Sakta dras de svarta/mörka/gråa molnen förbi mig, kommer tillbaka lite för att försvinna! MEN!!! Om det är riktigt illa så tveka inte att gå till en hjärnskrynklare eller få medicin!!!! Tror nog att du själv vet var gränsen går.... Ett litet råd - se till att få någon som du har förtroende för och tycker om - kan bli lite tvärtom annars. | |
| caspersmamma | 2011-04-07 18:47 | |
![]() | Glömde att säga att det är viktigt att du äter bra också. Se till att du får i dig alla vitaminer och liknande som kroppen behöver. Toppa gärna med bananer och choklad som innehåller mycket seretonin. | |
| vinter | 2011-04-07 18:48 | |
![]() | Vad de andra sa plus att du även skulle kunna fundera på om det är något du saknar som du verkligen skulle vilja införliva i ditt liv? Ett gammalt dammigt intresse som du kanske skulle plocka fram, något du brunnit/brinner för? Allmänt försök att bara göra saker och tacka ja till aktiviteter som känns som att de i alla fall kan vara lite roliga. | |
| nyckelpigan_ | 2011-04-07 18:49 | |
![]() | Jo, när det värsta gått över och du nu orkar - rör på dig! Det hjälper garanterat! Behöver inte vara så avancerat som att springa ett maraton. Räcker att gå ut till bilen och åka till någon. Då rör du på dig. Mår lite bättre, sedan kanske du sticker iväg och handlar åsså öka! :-) | |
| vinter | 2011-04-07 18:50 | |
![]() | Och var inte rädd att be om hjälp! Anhöriga, vänner osv hjälper säkert mer än gärna till att lyfta upp dig, prata med dig, hjälpa dig med praktiska saker som känns oöverstigliga. | |
| nyckelpigan_ | 2011-04-07 18:51 | |
![]() | Köp och läs Kay Pollack: Att välja Glädje. En av de bästa och mest behövda bok som skrivits! | |
| vinter | 2011-04-07 18:52 | |
![]() | Ibland kan det också vara värt att ta en liten semester och göra inget helt utan förpliktelser. Själv smet jag till Norge i ett halvår och jobbade arschlet av mig men slapp iaf tänka. Det var skönt. | |
| magnusito | 2011-04-07 18:53 | |
![]() | Nej usch läs inget av kaj Pollack. Läs nåt av , ja varför inte Kristina Lugn. Då blir man på gott humör, då får man ett utrymme att känna alla slags känslor. Någon optimistjocke skulle bara göra mig mer deprimerad och förbannad. | |
| bobiflaskan | 2011-04-07 18:57 | |
![]() | Inte för att jag vill va stygg nu men...om det är så att det handlar om en riktig depression detta så tror jag inte att det hjälper att man läser en bok eller tar en liten semester. Det är väl att betrakta som ett sjukdomstillstånd som bör behandlas med exemplevis mediciner? Eller? | |
| Hillegnu | 2011-04-07 18:59 | |
![]() | Träna | |
| vinter | 2011-04-07 19:00 | |
![]() | Bobiflaskan: beror lite på. Olika saker fungerar för olika personer. En del kan förvisso behöva mediciner och samtalskontakter och en del något annat. Oavsett hur pass djupt deprimerad man är. Talar av egen erfarenhet och av hur andra i min närhet som varit djupt nere i riktiga depressioner blivit hjälpta. | |
| magnusito | 2011-04-07 19:01 | |
![]() | läs vad hon bad om. Tror du mediciner är lösningen då? Knappast, bara om man är så deprimerad att man inte tar sig ur på annat sätt. Ska man söka hjälp förslår jag psykoterapi så depretionen kan förstår och så man kan återta sitt liv. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-04-07 19:01 | |
![]() | Medicin till allt löser inte allt. Vid psykisk ohälsa leder medicinering ofta till placeboeffekter. Mår man dåligt ska man istället söka upp en psykolog eller terapeut och tro på kroppens självläkande. | |
| vinter | 2011-04-07 19:02 | |
![]() | En depression har ju ofta någon form av orsak också och då blir det ju på ett sätt att behandla ett symptom istället för själva orsaken med mediciner, samtidigt som det kan vara mediciner som behövs för att man ska orka hålla sig så pass långt "uppe" att man orkar bearbeta själva orsaken. Men nu är vi lite OT. | |
| magnusito | 2011-04-07 19:10 | |
![]() | Klokt sagt av er båda! | |
| Dersu | 2011-04-07 19:10 | |
![]() | Vet allt for val vad du pratar om och hur det kanns. Har provat det mesta och nagra sma saker som jag underskattat tidigare ar just det som manga sager: bra mat och traning. Det kommer inte hjalpa direkt men snabbare an du tror. For mig hjalper det av ngn anledning att ata mycket (antagligen for att jag ater for lite normalt) brukar ha mer energi efter nagra dagar da. En annan sak ar att inte spendera tid framfor datorn. Prova nagra dagar utan, lovar att det funkar. Allt det har ar ganska sma saker men de funkar ofta. Kanns det fortfarande skit i langa loppet sa borja leta efter andra losningar. | |