Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 18 835 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lolacola | 2011-04-16 15:06 | |
![]() | Jag bryr mig inte om vad andra tycker om mig! Har funderat mycket på de där. Hur kommer de sig att folk som säger - jag bryr mig inte om vad andra tycker om mig! oftas är riktigt otrevliga. Jag bryr mig inte heller om vad andra tycker o tänker om mig, men jag går inte runt o säger det till hela världen. Man kan väll vara sig själv och inte bry sig om vad folk tycker utan att vara en dryg gris som kommer med spydiga kommentarer om småsaker. Tror ni att de är så att dessa människor faktiskt bryr sig? eller varför måste de vara så griniga och hacka på andra. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-04-16 15:12 | |
![]() | Jag tror det är ett litet tramspåstående från 99,9% av dem som uttrycker sig så. Det är en ganska djupt omänsklig företeelse att skita högaktningsfullt i vad andra tycker om en. | |
| hjkl | 2011-04-16 15:19 | |
![]() | Alla påverkas... ovasett man vill eller inte.. | |
| Sigrids mor | 2011-04-16 15:21 | |
![]() | Så sant Uisge-Beatha! Och bryr man sig verkligen inte så startar man väl knappast trådar om dryga grisar som kommer med spydiga kommentarer. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-16 15:21 | |
![]() | Man kan ju mena det till viss del, dvs att man inte bryr sig om vad vissa andra tycker om vissa sidor hos en själv. Här på nätet till exempel bryr jag mig inte om att ni upplever mig som ett utedass där haspen sällan är på medan jag kanske skulle tömma tunnan och trycka åt locket om jag skulle träffa en snygg kille irl. (Metaforen här är mundiarré och inget annat). | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-04-16 15:26 | |
![]() | Nej, visst. Det är dock troligtvis så att man då inte tar folks kommentarer personligt på nätet. Gjorde man det - så hade man antagligen brytt sig. | |
| Robnaden - Ej medlem längre | 2011-04-16 15:31 | |
![]() | "Man kan väll vara sig själv och inte bry sig om vad folk tycker utan att vara en dryg gris som kommer med spydiga kommentarer om småsaker." Låter som en försvarsmekanism av något slag. En mekanism enligt tesen "Do it to them before they do it to you". Bottnar i kasst självförtroende. | |
| lolacola | 2011-04-16 15:56 | |
![]() | Fast jag menar ju IRL. Inte här, haha verkligen inte här. De bästa folk vet här är ju att hacka på varandra. Finns en kvinna på vår BK som är sådär. Hon tjatar hela tiden om att hon inte bryr sig om vad folk tycker om henne och slänger ur sig kommentarer om att hon tycker att de byxorna var fula eller usch vad din kaka var torr. | |
| treapplen - Ej medlem längre | 2011-04-16 15:58 | |
![]() | Det låter väl ganska grisigt drygt att kalla andra för dryga grisar... För egen del gör jag mig grisigt dryg mot dem som i mina ögon förtjänar det. Barnhatare, rasister, maktfullkomliga, skitstövlar i trafiken och annorstädes t ex. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-04-16 16:14 | |
![]() | Det låter ju definitivt som om din kvinna kör med försvarsmekanism. Och det kanske är svårt att få henne att ändra sig. Men i längden så är det ju hon som förlorar på det. Försök att ignorera henne så hon inte suger energi. | |
| giraffspan | 2011-04-16 16:15 | |
![]() | Det jag tycker man ska komma ihåg är att det som återberättas ju som gott som alltid enbart är en subjektiv upplevelse. Där den egna skulden tonas ner eller tas bort, och där det blir tvärtom gällande "motståndaren". | |
| nailil | 2011-04-16 16:21 | |
![]() | Den som klagar på allt och alla, mår ofta dåligt själv. | |