Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 18 835 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bitteb | 2011-04-16 19:19 | |
![]() | "Arga TV- program" Hej, jag undrar vilka funktioner alla de hysteriskt "arga" TV- programmen fyller... tar bara 2 exempel; Arga snickaren o Hells kitchen. Vem/vilka gillar detta, och varför? Jag ser i och för sig bara jinglar och snuttar när jag sappar... men blir lika förvånad att folk gillar detta. Gap , skrik och hot från "programledaren", och spaka deltagare... och ändå gissar jag att det slutar "lyckligt". I tanken försöker jag sätta in de "programledarna" i andra produktioner... tex i :Vem vill bli miljonär? ... Hur jävla dum är du, är du hel korkad, Läs detta o kom igen om ett år... Varför gillas den sortens "förnedring"? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-04-16 19:21 | |
![]() | För att tittaren känner sig bäst i världen, det är därför det tittas på sådana program. | |
| apajävel | 2011-04-16 19:25 | |
![]() | Arga Snickaren är väldigt o-arg om jag får säga min mening. Han är ju bara vettig och säger till folk som beter sig illa, han springer inte runt som Gordon Ramsay och skriker iaf. Men programmet är rätt trökigt ändå >< | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-04-16 19:31 | |
![]() | Jag tror att det överlag idag är klassat som trevlig underhållning att via TV´n kunna gotta sig i andras brister utan att behöva få sina egna placerade under lup. Tycker själv att det är tråkig och tragisk underhållning, men alla är vi olika. | |
| janne121212 | 2011-04-16 19:35 | |
![]() | Svaret på din fråga är att de endast har en funktion att fylla maximera antalet tittare per spenderad krona. Att sen aggresiviteten är spelad och regisserad gör programmet riktigt löjligt, trovärdighet zero. Förhoppningsvis blir tittarsiffrorna därefter så eländet läggs ner. | |
| rjn | 2011-04-16 19:36 | |
![]() | Tittar inte på sån skit. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-04-16 19:50 | |
![]() | good | |
| Dr_ama | 2011-04-16 19:55 | |
![]() | De som gillar att titta på sånt är väl de som är rädda för arga människor, därav blir det lite av en rysare. Bara en teori, tittar inte på sånt själv. | |
| bitteb | 2011-04-16 19:58 | |
![]() | Men vem / vilka anmäler sig att frivilligt exponera sig överhuvudtaget... det verkar ju gå hand i hand med med tittarnas önskan. Är "offren" beredda att göra vad som hels för att "synas" på TV? | |
| Daggdroppe | 2011-04-16 20:01 | |
![]() | Ja håller med dig bitteb, jävligt onödigt att hålla på så för tv-tittarnas skull. | |
| bitteb | 2011-04-16 20:06 | |
![]() | Ja, man skulle väl kunna göra "samma" program, med rätt hjälp utan hysteriska "programledare". Tar: Sofias änglar som exempel! | |
| Guldplate | 2011-04-17 11:20 | |
![]() | Av alla er som har svarat hittills så verkar det som om ingen av över huvud taget titta på programmen. Analysen blir ju därefter lite haltande... Att det till viss del är för att skapa bra tv och locka tittare är en sak. Fast varför Gordon Ramsey är "arg" i Hells Kitchen är kanske inte så konstigt om man tänker efter på vad programmet handlar om. Den som vinner den tävlingen kommer att bli chefskock på en av hans restauranger. Är man då en världskock dom Gordon så måste man kräva det bästa och mesta ur sina aspiranter. För det är en form av utbildning de går när de är med i programmet. Ska han gulla fram en ny chefskock som sen inte klarar den pressen som finns på restauranger som tillhör en kock med 3 stjärnor i Michelinguiden? I andra program som Gordon har så är han inte lika skrikig och arg. Det händer visserligen med jämna mellanrum när han hjälper folk med restauranger som håller på gå i konkurs. Dessa människor har dock ingen koll på sitt och restaurangens bästa. De envisas med att gå i samma spår som t.o.m. kan hota hela deras familjs överlevnad. Hur gör man för att få en thairestaurangsägare att lyssna när han själv inte tycker att en av dagens mest berömda kockar är bättre på att sköta sina restauranger än han själv är? Sen finns Gordon med i andra program där han inte är det minsta arg. Skicklig, målmedveten och ambitiös är han nog alltid. Fast ställer upp för de sina gör han. En restaurangägare som jobbat under Gordon fick frågan vad han fått ut av att ha jobbat under Gordon och stått ut med han sätt. Han svarade med - Allt det här, och pekade ut restaurangen. - Jag har inte spenderat en krona på denna restaurangen. Gordon har la in ca 20 miljoner i denna restaurangen. (som efter den intervjun även fick sin första stjärna i Michelinguiden) | |
| Guldplate | 2011-04-17 11:25 | |
![]() | Vill man sätta in Gordon Ramsey i ett program som "Sofias änglar" så måste man kontra med att sätta i Sofia i rollen att ta fram den bäst lämpade personen att driva en restaurang som har som mål att vara en av världens bästa restauranger. Vem klarar av sin nya roll bäst? | |
| bitteb | 2011-04-17 11:31 | |
![]() | Jag tror inte för ett ögonblick att programledarna inte är duktiga i sina gebit.Tvärtom! Men varför måste det ske på ett så gapigt o nedvärdeande sätt. Borde gå att "banka" in vett på ett annat sätt.... tycker jag. Tror att det skapar en sne bild på hur man ska lära sig saker och ta ansvar. Men jag gillar att du, guldplate skrev hur du tänker runt det hela. | |
| le-lou | 2011-04-17 11:33 | |
![]() | håller med guldplate. kockbranchen är för övrigt inte för den som inte fixar att bli skriken på då och då. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-04-17 17:48 | |
![]() | Arga snickaren skulle kunna ta över efter Dr. Phil. | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-04-17 17:52 | |
![]() | tittar inte på arga program. tittar på "top gear", där är alla jättegulliga hela tiden :) | |