Spelrum
Giraffen33
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade53
Mobilspel
Pågående18 847

Forumkategorier

Användare Inlägg  
stol2011-04-20 12:11
Antal inlägg: 1015

Bråket i Göteborg
När kommer polisen att sluta dalta med dessa sabotörer/ligister i Göteborg. Ska dessa ligister få härja hur som helst och hålla flera stadsdelar i skräck helt ostört.
Polisen måste lämna sina bilar/stationer och börja med vanlig hederlig patrullering. Polisen måste synas i staden och inte bara susa förbi i sina bilar. Resurser ska läggas på att vara synlig.

Vetenskap - Ej medlem längre2011-04-20 12:16
Antal inlägg: 887

Vad snackar du om?

apbur2011-04-20 12:29
Antal inlägg: 9699

Det är väl precis det de gjort?

vindsus862011-04-20 12:53
Antal inlägg: 3785

Jag bor i Backa där de eldade bilar för ett tag sedan och de hade en period då de patrullerade här och pratade med ungdomarna, men sedan när en närbutik i mitt område där ungdomarna samlades stängdes så försvann poliserna. Dagarna efter att bilarna brann nu senast så såg jag en grupp poliser spatsera runt här på kvällen och så flög det runt helikoptrar här ovanför. Men jag tycker allt att de kunde gjort mer.

Yonderboy - Ej medlem längre2011-04-20 13:50
Antal inlägg: 1661

Jag skulle vilja se dem som kunde komma på det vinande förslaget för att utrota ungdomsbrottsligheten i socialtstangerande områden.

Om den ska sjunka på långt sikt så har jag svårt att se att det är de polisiära insattserna som kommer ha de avgörande betydleserna!

En början skulle kanske vara att inte sammla allla invandrargrupper i små enklaver runt om storstäderna! En annan kanske vore att rusta upp områderna och låta kommuninvånarna bli delaktiga. En annan att låta dem som kommer hit tala svenska. Ett annat förslag vore väl att sattsa på mängder av offentliga sattsningar för att skapa jobbtillfällen.

Troligtvis kommer det väl bli bra mer jävligare innan det blir bättre. Om man ser på förorterna i Frankrike eller England så är ju faktiskt Fruängen som Danderyd dopat på crystal och metaamfetamin.

Och eftersom både Reinfeld och Borg har gått ut och sagt att man ska ta två jobb om man jobbar med offentliga arbeten utan en akademisk examnen kommer man väl tvinga in fler männsikor i en frivilligfattigdom. Ned skärningarna i skolor sjukvård och annan omsorg kommer särkert förbättra stratifikationen till en hedersam Thacheriansk nivå.

Jupp det ser verkligen lovande ut.

caughtbock2011-04-20 15:06
Antal inlägg: 7699

Usch, jag hatar synliga poliser. Kommer ihåg när de hade sitt lilla projekt med närpolis här i Backa. Blev det bättre? Och varför slutade dom? Nej jag gillar inte tanken på att behöva känna sig iakttagen hela tiden bara för att vissa människor inte kan sköta sig. Inte så konstigt att man vill flytta härifrån, det har ju spårat ur.

Zaskia - Ej medlem längre2011-04-20 16:41
Antal inlägg: 576

Synd att inte alla ungdomar som bränner bilar och bråkar på annat sätt får ett kännbart straff. Det blir ju bara ett daltande från socialtjänsten.

dinodog2011-04-20 18:28
Antal inlägg: 4973

Vad jag tycker är skrämmande är att dom kastar sten på utryckningsfordon. Det var inte så länge sedan, en person dog pga av att ambulansen inte vågade köra fram. De fick vänta på polisen för att det var så oroligt på platsen. Tyvärr så avled personen och då fick räddningstjänsten och polisen kritik av de anhöriga. De tyckte att dom skulle gått ut i alla fall. Jag skulle inte gjort det själv, mitt liv värderar jag högre än att riskera att få en sten i skallen.

Polisen lämnar sina fordon för att patrullera, men ofta så skär någon sönder däcken på polisbilarna och krossar vindrutan på bilarna.

Det skulle var intressant att se om dom som vandaliserar själva behöver hjälp någon gång. Ponera att det börjar brinna i någon av vandalernas hus/lägenhet. Mamma pappa syskon kommer inte ut för det brinner i trapphuset. Dom kommer ingenstans dom är fångade som råttor. I området står det ungdomar och hindrar brandkåren och räddningstjänsten. Eller att någon anhörig är svårt sjuk och måste åka ambulans.
Fast dom har inte tänkt så långt förmodligen.
Tyvärr så är det i invandringstäta områden detta händer. Med det menar jag inte att det enbart är invandrare som gör så. Men det är övervägande invandrare/barn till invandrare som drar runt i olika gäng,och ska sätta sig i respekt gentemot varandra. Här där jag bor kommer det ibland gäng ifrån Backa, och då ska dom göra upp med några som bor här.
Det måste bli en ändring dom kan inte få hålla på som dom gör, det är för mesigt från myndigheternas sida.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?