Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade36
Mobilspel
Pågående18 852

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sigrids mor2011-04-24 11:03
Antal inlägg: 858

VÅREN!!!! =((((
Blä!

Idag fick jag ta första dosen med allergimedicin. Usch och fy!

I vanliga fall klarar jag mig till slutet av maj ungefär. Sådär att jag tror att jag "klarat mig" - då kommer värsta allergiattacken.
Och så helt plötsligt i år så blir jag tokallergisk redan nu. Vad är det som händer?
Bör jag åka iväg och få mig en spruta, även om det tar veckor innan det värkar, eller ska jag hädra ut för det blir en mild säsong?

Tänk om man visste detta innan det händer och sker?!?!?!
Blir tokig när jag inte får något sammanhand i allergin - ingen röd tråd. Och gör jag pricktest är jag inte allergisk mot något alls.
GHHHHhhhhhhaaaaaaaaa!

Någon fler som blivit allergisk redan nu?
(jag bor i mellansverige, Jämtland)

Hoodman - Ej medlem längre2011-04-24 11:14
Antal inlägg: 2826

Alltså, jag dör lite inombords. Först gråter alla över att vintern är för lång. Sen gråter alla över pollen. Sen gråter alla över en regnig sommar. Sen gråter alla över en utebliven höst. Chilla lite goddamnit!

Mouche - Administratör2011-04-24 11:22
Antal inlägg: 24193

Instämmer Hoodman.
Jag tycker verkligen att du borde "chilla" lite.
Jag har sällan varit med om redigare människa än du faktiskt.
Håll dig borta från de trådar du inte har nåt vettigt att tillföra.

Mouche

LadySol - Ej medlem längre2011-04-24 11:30
Antal inlägg: 33199

Om du inte känt av pollen förrän nu har du en väldig tur. Jag fick de första symptomen i början av mars och har fått ta medicin sedan dess. Om det finns en spruta som kan ta bort dina besvär är det väl bara att ta den, oavsett hur säsongen blir? Det är ju tydligt att du tycker det är besvärligt med daglig medicin och varför inte göra vad man kan för att undvika behovet av det så gott man kan då?

Lycka till!

Tess 082011-04-24 11:38
Antal inlägg: 18003

Skitjobbigt med pollen ibland, jag har ju ett par i familjen som "lider" mer eller mindre varje vår. Själv är jag skonad från det...
Hos oss är det så pass lindrigt att det funkar med oreceptiga piller, droppar och sprayer, men blir det värre får vi nog tänka om.
Funkar sprutan, om än lite sent, så är det väl bättre än ingen spruta alls??

Hoodman- du är rolig du!! Har INTE märkt av att alla gråter över vintern (vet faktiskt att TS gläds med den), gråter knappast över pollen MEN det kan faktiskt vara riktigt besvärligt för en del (kanske svårt för dig att förstå...?). Jag tycker du ska sluta gråta i Beta och göra något vettigt istället!

apajävel2011-04-24 11:40
Antal inlägg: 572

Ja jag hade det lite jobbigt för ett par veckor sedan, och nu kom en till topp när björken är igång. Jag är dock inte så farligt allergisk så med receptfria tabletter och näsdukar nära till hands så klarar jag mig. Men är det jobbigt tycker jag absolut att du ska satsa på sprutan.

Sigrids mor2011-04-24 12:19

Jag kan förtydliga att jag inte behövt ta spruta på över 10år och jag blir inte symptomfri trots spruta.

Jag har dessutom bara allergi på våren - så under sommaren är jag hyfsad skonad från skiten.
Jag har idag tagit receptbelagt - för det var det enda jag hade hemma.

Och eftersom Hoodman är en rolig prick kan jag meddela att jag har jublat över vintern heeeeela vintern och hoppats att den skulle vara ända till påska. Jag ääälskar sommaren och gillar skarpt att det regnar. (allt pollen regnar till backen då) Och hösten?? Hur ska den kunna utebli???
Skaffa dig ett liv istället för att hänga här - du borde ju kunna det eftersom du inte lider av vårallergi.

Ett problem med sprutan är att det tar allafall 2-3 veckor innan den börjar värka - och jag blir ju inte symptomfri trots den. Och vad vet man....med denna takt så kanske våren ändå är över om 3 veckor???
Det är ju inte biverkningsfritt att ta sprutan - därav min tvekan.

promenad - Ej medlem längre2011-04-24 12:31
Antal inlägg: 3995

Såg ni pollenfilmen på msn-news?

mrperfect2011-04-24 13:43
Antal inlägg: 11437

Synd att pollen skall förstöra möjlighten för allergiker att vara ute, men bra att det finns motmedel, jag vet dock inte hur bra de funkar, kan väl vara olika från person till person förmodar jag ?

Sigrids mor2011-04-24 16:38

Botemedlen är helt individuella. Surt som faen!

Vore smidigt om det fanns ett botemedel - ett permanent sådant.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?