Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2011-04-25 23:34 | |
![]() | Gratis är gott! Men är det värt det? Idag när jag satt på tåget från Stockholm kl 12.00 så stannade det straxt efter på en station. När konduktörn kom och skulle se biljetterna så var det en kille som inte hade någon. De bad honom att gå av men han bara kollade på dem så att de bad honom åka till mars eller något. Tågföraren kom till och med dit men han vägrade fortfarande. Då går de och ringer polisen och tåget blir försenat för att vi får sitta och vänta. Efter ca 10 min har polisen fortfarande inte kommit och då väljer han självmant att lämna tåget och vi kan åka. Jag går av i Nyköping och ska stanna där i tre timmar. Döm om min förvåning när jag kl 17.30 kommer till stationen i Nyköping och får se denna kille på perongen. Han frågar mig på engelska om tåget går till Norrköping. När tåget kommer så hoppar han på och går sedan av i Norrköping strax efter 18.00. Har har alltså lyckats att ta sig till Norrköping för 0 kr men resan tog honom 6 timmar!! Är det verkligen värt det? Har ni andra förslag på saker som är/kan bli gratis bara man har gott om tid och ingen moral i kroppen?:-) Ps: Något som förundrade mig var också att han rökte som en borstbindare. Det förvånar mig ofta att människor som inte verkar ha pengar eller inte vill lägga ut pengar på sådana saker som vi andra tycker är självklart, av någon konstig anledning alltid har råd att röka?! Man ser det gång på gång i program som lyxfällan, jobbsökaren, osv..., det handlar om fattiga människor men cigg finns det tydligen pengar till. Man har kanske något att lära utav dem? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-04-26 00:03 | |
![]() | för honom var det tydligen värt det,detta är överlevare dom gamar femkronor även fast dom har pengar av gammal vana,vissa betalar aldrig,jag känner mycket märkliga människor,en som varje dag går till bensinmacken och river av tillräckligt många meter av papper så han har toa papper , och den mannen kan inte fatta att folk köper det som är gratis,en tant går till folketshus och har en flaska med sig och pumpar ur tvål och det har hon också när hon tvättar kläder,en man samlar burkar varje dag men han har minst 900.ooo på banken,en kommer alltid och hämtar matlåder för dom är gratis,självskulle jag aldrig ens orka tänka tanken på något av åvanstående och att tjuvåka tåg är otänkbart | |