Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 18 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Incognito | 2011-04-28 10:48 | |
![]() | Vårdikt När man är hemma och sjuk så händer det ibland att man får lite att göra. Det hände mig igår och till min egen förvåning resulterade det i en vårdikt. Håll till godo och Trevlig Valborg på er alla! I en tid, mestadels mörk, kall och dyster Lydande under Kung Bores befäl Då vi till framtidstro och lyster Tvingats ta långvarigt farväl När det är svårt att känna sig livfull och yster Och djupa spår sätter sig i mången själ Då längtar vi efter vinterns lillasyster Dyker hon upp vore det för väl Till slut får vi en underbar påhälsning Den förlösande våren är äntligen här Den kommer nästan som en frälsning Och tillfredsställer allt vårt begär Av åker nästan alla kläder vi bär Adjö till långkalsongpåpälsning På sjöar och hav, runt kobbar och skär Smälter isen som en sista vinterhälsning Våren ger oss glädje och hopp Och återkommer med ljuset Den tinar upp var människas kropp Och värmer det kalla huset Varje hjärta sätter av i galopp Från att ha varit stelt och fruset För dystra tankar sätter våren stopp Precis som barnen och ruset Likt en tavla med vacker ram Som vi med glädjefyllda tankar kan måla Är våren den annalkande sommarens reklam Som får alla våra sinnen att stråla Handtag, famntag, puss eller kram Med kärlek behöver vi inte längre snåla Fatta nu närmaste herre eller dam Och låt oss för vårens ankomst skåla | |
| Bitte - Administratör | 2011-04-28 10:53 | |
![]() | www.betapet.se/forum...re adid=815 Bitte | |
| Incognito | 2011-04-28 11:02 | |
![]() | Jaha, ja jag flyttar den väl dit då | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-04-28 11:09 | |
![]() | ja, det är ju kul att våren är här snabbt tvätta bort alla konkelbär lycklig och ren i solens sken borta är den leriga pesten ljusare att rida ut i skogen med hästen vårdikt i all ära, men mormors gikt kan den inte bära inte sitta hemma och rimma såhära, ger ingenting förresten ut i solen med er, nu har jag visat att även jag kan det där med dikter :) | |
| treapplen - Ej medlem längre | 2011-04-28 11:23 | |
![]() | Du kan verkligen det här med ord, även i diktform, Incognito. Trevlig Valborg! | |
| Incognito | 2011-04-28 19:19 | |
![]() | Tack, önskar dig detsamma! | |
| impala-58 | 2011-04-28 19:26 | |
![]() | Jisses Bitte | |
| vulcan | 2011-04-30 02:40 | |
![]() | Forumadmin: Flyttar denna till Snack. Vi nöjer oss med att ha en dikttråd under Seriöst. | |