Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade31
Mobilspel
Pågående18 898

Forumkategorier

Användare Inlägg  
spinellii2011-05-04 23:32
Antal inlägg: 2

Att chatta
Alltså, vad hände med allt chattande och alla chattsidor som en gång fanns?
Är chattandet utdöende? Eller finns det väl dolt någonstans?
Tanken slog mig då jag såg att det här på forumet fanns en så kallad chattråd. Vad galet, tänkte jag. Förr kunde man ju bara kasta sig in i olika chattrum och slå ihjäl mängder av timmar på att bara prata med okända människor. Det var ju roligt!
Men som sagt, vad hände?

Tanten M - Ej medlem längre2011-05-04 23:34
Antal inlägg: 5126

Folk växte upp o insåg att det var rätt onödigt att outa sig på nätet.

Reispower2011-05-04 23:39
Antal inlägg: 384

Det var så många som missbrukade det så dom flesta chatter blev borttagna. :-(

Mycket perversa personer och elaka människor m.m

spinellii2011-05-04 23:43
Antal inlägg: 2

Jag tror inte att det handlar om det. Det handlar nog snarare om att man insåg att det faktiskt var möjligt att träffa någon på riktigt på nätet. Men att det då måste vara under väldigt ordnade förhållanden. Så alla de chattsidor som en gång fanns har dött ut, eftersom de i stort sett bara innehåll pladder. I stället har seriösa matchmakingsidor, som dessutom kostar pengar, tagit över. Med dessa har man kunnat rensa ut de fullkomliga idiotierna, till stor del i alla fall.
Men jag kan ändå tänka att det är lite tråkigt. Ibland skulle det vara roligt att bara prata lite med helt okända människor om vad som helst. Då har man ju ingen lust att betala pengar för det!
Jag saknar att chatta!! :D

Dersu2011-05-05 00:04
Antal inlägg: 461

Du kan ju testa den här:
www.chatroulette.com/

Slumpar fram folk till en videochat.

vindsus862011-05-05 02:15
Antal inlägg: 3785

Åtminstone aftonbladets chat försvann väl för att det var så mycket negativt snack om den och så, verkade det som. Gamla män som suttit och raggat på unga tjejer och sådär och de hade inte resurser till att ha övervakare i varenda rum hela tiden som kunde kolla upp folk.

Även GP:s chat tror jag hade samma problem och deras lösning under en period var att ha särskilda öppettider (15:00-00:00 tror jag det var) då det även satt minst en moderator inne i varje chatrum för att hålla koll. Då var man också tvungen att ha användarnamn och lösenord för att komma in på chatten. Det kombinerat med att chatten var stängd under ett par månader innan de ändringarna gjordes ledde dock till att det var så få chattare där att den stängdes ner.

vindsus862011-05-05 02:17
Antal inlägg: 3785

Förresten finns det ju fortfarande chatter kvar på IRC och dylikt, men... chattandet hör nog det tidigare 2000-talet till, för chatter är verkligen inte roliga längre. Det är nästan bara småbarn och snuskgubbar som chattar.

ANDERStG2011-05-05 06:41
Antal inlägg: 7560

Uppdaterande webbsidechatter suger. Tekniken är väl iofs smidigare nu men varför inte köra IRC som fungerar och har funnits länge. Bara småbarn o deras fans på andra chatter.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?