Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 18 917 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Impossible | 2011-05-05 17:49 | |
![]() | Någon som vart på Kuba? Hej! Jag funderar på att åka till Kuba i sommar. Är det ett bra resmål? Jag tänkte åka själv så jag undrar lite hur det ser ut med backpackers där? Mycket par eller? Vad får man inte missa? Är det värt att åka dit, och varför? Bra dåligt? Allt! | |
| perero - Ej medlem längre | 2011-05-05 17:56 | |
![]() | Ja kubanska cigarrer är ju ett måste, en fin humidor och lite dricka till det så har du kommit en bra bit på väg :) | |
| Minta | 2011-05-05 18:23 | |
![]() | Och så är det bra om man gillar ris och bönor. | |
| salsera | 2011-05-05 18:34 | |
![]() | Det du inte får missa är givetvis att dansa salsa! | |
| apajävel | 2011-05-05 21:04 | |
![]() | En av mina närmaste vänner har varit där och sa att det var bland det bästa hon gjort. | |
| CodX | 2011-05-05 21:14 | |
![]() | Missa inte den hemmagjorda romen! Gå på smågatorna och slå dig ned i de små hmmm "barer" som finns. Jag vet att de gärna tappar upp rom på tomflaska om man vill. Missa så klart inte att dansa kubansk salsa!! Kö systemet är ganska unikt. Det är inte helt uppenbart att det finns en kö. Leta efter någon som söker kontakt "el ultimo". Du blir sedan "el ultimo" och måste finnas på platsen tills du själv lämnat över "el ultimo". När du gjort detta kan du faktiskt avvika en stund, eftersom du vet vem du är efter. Missa inte heller glassparken, vad den nu heter... Gå på bio är en upplevelse, man betalar biljett och kan komma in mitt i filmen, men sitter således kvar när filmen börjar och tittar tills där du en gång började. Det skrattas och pratas ganska friskt och helt plötsligt kan halva salongen resa sig upp ock gå.... Så var det iallafall för tio år sedan, så det kan ju ha förändrats en del. | |
| Björn K-hamn | 2011-05-05 21:30 | |
![]() | Man får inte missa Havanna. Staden var i slutet på 1800-talet en transithamn mellan latinamerika och europa med en blomstrande handel. Det finns antagligen ingen stad i världen som har samma koncentration av viktorianska hus. Det är primärt i turistepicentrum som husen har renoverats. De verkar vara varsamma i hur de renoverar så förhoppningsvis kommer känslan i staden att bevaras. Det rullar fortfarande ett antal amerikanare från 50-talet på gatorna, men numerärt dominerar Lada 1500 från 80-talet. Revolutionsmuseet får man inte missa, men revolutionsplatsen kan man hoppa över. Håll ihop och låt inte någon dra iväg med er alltför långt för att sälja på er cigarrer, men det hör nog lite till att bli lurad att köpa cigarrer och dyra drinkar och det är också en upplevelse värd att betala för. Vi hade 3-4 dagar i Havanna och 10 i Varadero, jag hade hellre haft omvänd fördelning. Om man reser med barnvagn, ta med bärsele i Havanna, många och höga refuger. Glöm inte att ta med er ransoneringskorten om ni skall köpa stapelvaror. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-05-05 22:10 | |
![]() | Skippa turisthaken och ät på en paladar (familjeägd restaurang med officiellt sett max 12 platser, lagar traditionell och oftast fantastiskt god mat) iaf någon gång. Hyr bil och upptäck ön, även om du blir avrådd och tipsad om att åka på guidad tur. Åk dock gärna på en guidad båttur, det är lätt värt pengarna. Skippa Varadero, det skulle lika gärna kunna vara Kanarieöarna. | |
| Secretgirl - Ej medlem längre | 2011-05-05 22:14 | |
![]() | ..hoppa gärna över dålig hummer så slipper du besöka sjukhus, för det var ingen hit :-) Men missa föralltivärlden inte Havanna, och Moijito på Hemingways stamställe! | |
| Secretgirl - Ej medlem längre | 2011-05-05 22:15 | |
![]() | Och köper du något på marknaden, typ någon hötorgskonst, så be om kvitto, annars är det risk du åker fast i tullen och de tror du stulit nationalkonsten när du lämnar landet. Det kan innebära att man missar planet :-) | |