Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade30
Mobilspel
Pågående18 928

Forumkategorier

Användare Inlägg  
YamahaJet2011-05-07 21:07
Antal inlägg: 2239

Inget liv?
Hej! Är det fler här som inte har något liv? Vad gör man för att vända trenden?

Vad gör man när alla ens kompisar isolerat sig från omvärlden till följd av relationer, barn, eller depressioner - och man inte träffat nya människor på fyra år till följd av en osedvanligt ensam arbetssituation?

Finns det överhuvudtaget någon vits med att vara vuxen? Även om man inte jobbar själv så jobbar alla andra. Inträffar "peak life" under gymnasietiden och sen blir allt skit?

anka_i_potta - Ej medlem längre2011-05-07 21:12
Antal inlägg: 439

vad gör man för att vända trenden?

sätt upp nåt mål, lär känna folk på vägen dit. bland alla ytliga kontakter man får kan det finnas nån trevlig bekantskap.

mollee - Ej medlem längre2011-05-07 21:16
Antal inlägg: 6087

Oj, vad menas med att inte ha något liv? Så länge man trivs med tillvaron spelar resten ingen roll.

Du verkar vara nedstämd, kanske för att du känner att dina vänner växt ifrån dig? Du är ju sjukt ung alltså.

Det man kan göra är väl att söka efter likasinnade, som är i samma fas. Du kanske kan börja någon kurs, eller i någon förening?

Själv tyckte jag gymnasietiden var skit kul... då. Men nu så här efteråt tycker jag den var ganska meningslös. I alla fall för mig, då jag mest söp, skolkade och höll på med otyg.

Jag har hört att medelåldern är bäst för övrigt. I alla fall om man har lyckats med livet och trivs.

mollee - Ej medlem längre2011-05-07 21:18

Sedan ska man undvika folk som drar ner en, såna som är negativa och försöker lägga över sina problem på andra. Och dina vänner med barn har kanske inte så mycket tid över, men du kanske kan umgås med dom så ofta som det bara går?

Sedan borde du byta jobb, du verkar inte alls trivas.

Klappa dvärg - Ej medlem längre2011-05-07 21:40
Antal inlägg: 226

Jag jobbar som personlig glädjekonsult. Man blir glad av att ge, därför tar jag bra betalt. PM:a om du vill att jag ska stå utanför din dörr på måndag morgon med ett leende.

Klappa dvärg - Ej medlem längre2011-05-07 21:42
Antal inlägg: 226

*försöker få in Mollees skinka i munnen*

Perra922011-05-07 21:44
Antal inlägg: 193

www.youtube.com/watc...2t utUf_-9s

Lyssna och bli glad YJ!

mollee - Ej medlem längre2011-05-07 21:45

Du kan klappa din dvärg någon annanstans tycker jag

Daggdroppe2011-05-07 21:55
Antal inlägg: 1078

Yamahajet du har helt rätt. Finns ingen mening med att vara vuxen. bara elände

Resurrection - Ej medlem längre2011-05-07 21:55
Antal inlägg: 11463

YJ, börja engagera dig ideellt i föreningslivet eller något. Det är jävligt givande och du träffar massor av människor.

_nelliee - Ej medlem längre2011-05-07 21:56
Antal inlägg: 896

=)

mollee - Ej medlem längre2011-05-07 21:57

Ja, att hjälpa andra är givande! Att skänka glädje.
Daggdroppe, varför säger du så?

Daggdroppe2011-05-07 21:59
Antal inlägg: 1078

För jag har inte haft nåt bra liv. Vissa höjdpunkter visserligen, men mest elände.

shulten2011-05-07 21:59
Antal inlägg: 1424

Att skaffa vänner är kostsamma saker i tid, och pengar. 1/10 av de är rätt, men helt klart värt det! =)

mollee - Ej medlem längre2011-05-07 22:01

Men det behöver inte betyda att alla andra behöver må dåligt. Beklagar verkligen om du känner så inför ditt liv, men det är väl ingen ide att lura i ungdomar att livet är skit efter 20?
Och du daggdroppe, det kan ju faktiskt bli bättre :)

mollee - Ej medlem längre2011-05-07 22:03

Mitt liv har också varit tufft, men jag kämpar vidare och försöker vara positiv. Alla har vi haft mer eller mindre otur i livet, men mycket hänger på attityden. Sedan tycker jag att man ska vara försiktig med att vara negativ mot folk som mår jävligt dåligt själ. YJ behövde inte det där.

YamahaJet2011-05-07 22:07

Ikväll är vi fyra kompisar som inte "orkade" göra något så vi sitter hemma allihop och reflekterar över hur tråkigt allt blivit. Ska nämnas att vi inte är 90 år utan 23. Jag fördrev lite tid med att åka bil planlöst i 100 km, även om det var rätt kul.

Apropå vara missnöjd med mitt jobb så är det inte det. Jag har egentligen inget jobb längre men jobbar lite ibland för det är halvkul och för att fördriva tiden. Vill jag ha ett socialt jobb på en arbetsplats med folk i min ålder ur båda könen så måste jag typ bli telefonförsäljare eller kanske stå i någon butik. Jag orkar varken det ena eller andra.

I övrigt är ingenting intressant längre. Man bara gäspar åt allt.

Lilla-em2011-05-07 22:07
Antal inlägg: 9

Anledningen till att man kan tycka att det vat bättre under ungdomen och skoltiden är väl lite att man då fick det mesta "serverat": skolan var given kompisarna fick man där, hushållet sköttes av föräldrarna, hobbies fanns i massor och man kunde nyttja tillexempel skola och fritidsgårdar för att vara kreativ.
När man blir "vuxen" man måste SJÄLV söka upp det som tillfredsställer en; arbete/fritidssysselsättn ing/partner/polare/kreati va aktiviteter kommer inte TILL en som det gjorde när man var mindre. Nu måste vi SÖKA OSS till dem. Detta är en stor skillnad, och som det tar ett tag att inse.

Klyschan att allt blir vad man gör det till är nött, men sann.

YamahaJet2011-05-07 22:09

"Sedan tycker jag att man ska vara försiktig med att vara negativ mot folk som mår jävligt dåligt själ. YJ behövde inte det där."

Alltså, jag är inte självmordbenägen :D Jag bara reflekterade över att det var roligare att vara ung

mollee - Ej medlem längre2011-05-07 22:12

Okej. Jag tycker då att det verkar handla om inställning.

YJ jag försökte göra en ståndpunkt angående negativiteten gentemot folk som själva är nere. Förstår inte meningen....

Du och dina kompisar kanske borde gå ut och hitta på nåt, och gaska upp er :) Att umgås med folk som har dålig inställning är sämst

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?