Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade30
Mobilspel
Pågående18 928

Forumkategorier

Användare Inlägg  
perero - Ej medlem längre2011-05-13 15:09
Antal inlägg: 140

Bra program för att skapa hemsida?
Någon som har nåt bra tips, har provat dreamveawer, nvu, wix, a4desk mfl tyvärr kostar dom skjortan dom som är bra. Ett användarvänligt, gärna drag and drop men som går att hotta up med egen kod, blanda flash html osv. Help öppen för förslag och argument för (eller emot) shot!

Gautama2011-05-13 15:21
Antal inlägg: 6854

Jag använder wordpress, gillar att det är så enkelt att sköta själv, gå in och ändra och lägga till uppgifter. Vet att många proffs som jobbar med hemsidor använder detta program också.

perero - Ej medlem längre2011-05-13 15:28

Har hört lite om wordpress också men aldrig kollat upp det då jag hade för mig att det enbart var ett verktyg för att skapa bloggar, men ser ju att det går att använda till mer än så. Ett bra tips :)

Gautama2011-05-13 15:32
Antal inlägg: 6854

Ja, en kund som jag har använder bara wordpress i sitt arbete och han har otroligt många sidor på nätet och massor uppdrag åt olika företag.

Resurrection - Ej medlem längre2011-05-13 15:59
Antal inlägg: 11463

Här har du en lista:
webdesign.about.com/...wy swin.htm

Jag har provat KompoZer och den funkade bra, men har nu några år på nacken.

En text-editor är bra att ha också, t.ex. Notepad++.

Betapet_best2011-05-13 16:02
Antal inlägg: 4

Frontpage---

perero - Ej medlem längre2011-05-14 08:20

Gautama:ja det lutar nog åt wordpress iaf. Även om dom det verkar lite klurigt att sätta upp. (Jag har en yngre bror som är programmerare/webdesigner /konsult som inte gjort annat i hela sitt liv än skriva kod till hemsidor och är aldelles för duktig för att det ska gå prata med, då han själv sitter med en hand bakom ryggen i solglasögon och skriver all kod i notepad. (ordet nörd ligger nära till hands) *S* Jag ska testa Wordpress iaf.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?