Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 18 920 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Djane | 2011-05-14 01:38 | |
![]() | hämnas? Att hämnas eller icke hämnas, det e frågan...jag är i en situation av brustet hjärta då jag vill hämnas, men tanke och handling är skilda saker. Jag har inte hjärta att göra det, för jag tänker på alla inblandade. Samtidigt skulle det kanske göra nytta för vissa inblandade. (*biter ihop käkarna å andas*) Har ni hämnats på någon som gjort er ont å hur blev slutet? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-05-14 01:50 | |
![]() | att hämnas ett brustet hjärta kan aldrig leda till något gott ... | |
| treapplen - Ej medlem längre | 2011-05-14 01:55 | |
![]() | Bra att du tänker på alla inblandade. Hämndlystnaden är stark ibland men levs sällan ut, tror jag. Jag har hört att det kan vara en ljuv efterrätt som bör njutas kall. Ingenting som man obehärskat bara drar till med, liksom. För att avreagera sig kan man ju annars altid skaffa en boxboll, kasta pil på en bild av skitstöveln eller ha en liten voodoodocka :) Hoppas att du snart mår bättre i alla fall! | |
| koksiken | 2011-05-14 01:55 | |
![]() | Håller med Resurrection, gör det inte, för din egen skull | |
| Neaa2 | 2011-05-14 04:57 | |
![]() | Japp, jag har hämnats... Jag blev bedragen av min sambo och när jag hade flyttat berättade jag en svår hemlighet i hans vänkrets som ställde till det för honom ganska ordentligt! Paybacktime!! :) Ärligt talat, jag mådde sjukt dåligt av att ha blivit så kränkt som jag kände mig av att konstatera att jag var så förd bakom ljuset... Efter hämnden var jag så nöjd och mådde bra och kunde släppa alltihopa hur lätt som helst och innan jag gjorde det kändes det som att jag aldrig skulle bli en hel människa igen! Jag försökte stå emot för jag ville vara en bättre människa än så, men skit....det var jag inte! :) MEN...jag har i yngre dagar testat någon mindre bra variant av hämnd också. Gör inget som du skulle förakta dig själv för eller som du inte känner är ok för då kommer du må ännu sämre! | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-05-14 06:07 | |
![]() | lyssna på resurr | |
| bujum | 2011-05-14 06:07 | |
![]() | Hæmnden ær ljuv. Så ær det bara. Men den måste planeras nær man har lugnat ner sig lite och kan tænka lite klarare. Då har man større chans att gjøra en "snygg" hæmnd med lite raffinemang. Att ta med sig ælgstudsaren och børja skjuta hejvilt ær inte så smart æven om man i øgonblicket skulle vilja gøra just det. | |
| Gautama | 2011-05-14 06:56 | |
![]() | Hämnd är vidrigt beteende och försurar bara ditt hjärta. Släpp och gå vidare vad det än gäller. Hämnd stjäl helt onödig energi som får dig att må dåligt. | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-05-14 07:08 | |
![]() | bästa hämnden är att bli lyckligare, bli mera levande, bli gladare än ni någonsin var och låta det synas. personen är bara luft, ingenting och patetisk för dig, ett avslutat kapitel du glömt men lärt dig av. hämnd skall aldrig blandas in i något som har med par relation, kärlek att göra. det vinner du på i längden. | |
| -Robbish- - Ej medlem längre | 2011-05-14 08:08 | |
![]() | Kill him with kindness. | |
| _kalina | 2011-05-14 08:28 | |
![]() | Jag spottade i min ex-pojkväns sko. Skulle vilja ha gjort betydligt värre saker men hade jag gjort det jag egentligen ville skulle jag ha tappat stora delar av min självrespekt. Om du tvekar så är han inte värd det. | |
| pineapple456 | 2011-05-14 08:55 | |
![]() | Hämnd är bara energisöseri på en person som inte är värd det. Och att sänka sig ner på den andres nivå. Du är så mycket bättre än det! | |
| Spira - Ej medlem längre | 2011-05-14 09:25 | |
![]() | Nej. man vill gärna hämnas för att släppa ut sin besvikelse över kränkning men i längden skadar man sig själv mer än den man vill skada även om det känns bra för stunden. Bästa hämnden är nog som sagt att visa att man lever sitt eget liv och mår bättre efteråt. Inte så lätt just när man är mitt i sina kränkta känslor men att smida planer för en bättre framtid är betydligt mer kreativt än att smida planer för hämnd. Tror jag som provat båda varianter.... | |
| Djane | 2011-05-14 09:27 | |
![]() | Haha, _Kalina, gillar din hämnd! Även om jag vill och har all "makt" att hämnas, så kan jag nog inte det...men spotta i hans sko skulle kännas bra :) Jo, som några av er nämnde, att den bästa hämnden är att bli lyckligare, den gillar jag med! Om jag skulle hämnas å avslöja allt för alla, så tror jag det kommer slå tillbaka kanske?! Ska nog hämnas på alla vis i mitt huvud, släppa det å gå vidare. | |
| pabster1 | 2011-05-14 10:20 | |
![]() | Om någon ljugit bedragit osv är det bra att hämnas. Har någon medvetet varit dum mot dig så är det bra att ge igen!! Man skall inte låta människor behandla dig illa. | |
| frukantarell | 2011-05-14 10:21 | |
![]() | Låter klokt. Lycka till : ) | |
| kajix | 2011-05-14 10:26 | |
![]() | JERRY: What is the point of all this? GEORGE: Revenge. JERRY: Oh, the best revenge is living well. GEORGE: There's no chance of that. | |
| Pocaloca | 2011-05-14 10:43 | |
![]() | Hämnd är nog ingen bra idé...det slutar oftast inte som man tänkt sig.... | |
| le-lou | 2011-05-14 10:57 | |
![]() | Hämnd kan vara rätt ljuv om det görs på rätt sätt. | |
| Dr_ama | 2011-05-14 11:04 | |
![]() | Jag hämnades mitt asshole till ex genom att leva väl, och det har jag faktiskt hört att det har stört honom så här efteråt. Tog en tid men värt mödan. | |