Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 881 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| petidin | 2011-05-17 13:33 | |
![]() | Radiotjänst. Eftersom jag inte använder min tv så har jag funderat på att göra mig av med den och jag undrar hur det då fungerar med betalning till Radiotjänst. Kostar det 2000:-/år även fast man bara nyttjar radio? Går nedladdningsbara radioprogram (podradio) under samma regler? | |
| wildman | 2011-05-17 13:48 | |
![]() | Nix, radio är inte avgiftsbelagd. | |
| wildman | 2011-05-17 13:49 | |
![]() | Alltså behöver du inte betala om du bara har radio. | |
| petidin | 2011-05-17 15:05 | |
![]() | "Alla hushåll som har tv-mottagare ska enligt lag betala radio- och tv-avgift. På så sätt är alla med och bidrar till radio och tv som är fri från kommersiell och politisk påverkan." Står det på deras hemsida. Där ser det ut att innefatta radio också, men bara om man har tv också eller? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-05-17 15:11 | |
![]() | Eller så slutar du bara betala? | |
| potatispinne | 2011-05-17 15:14 | |
![]() | TV-mottagare finns inte bara i TV-apparater utan även i fler av de sv.wikipedia.org/wik..._i _Sverige " Som TV-mottagare räknas idag datorer med TV-kort (dator med enbart Internet-uppkoppling är således EJ avgiftspliktig), video eller DVD-spelare, videokamera, TV-apparat, bildskärm med kanalväljare mm." | |
| zean_4052 | 2011-05-17 15:14 | |
![]() | jag tycker att det låter som att du ska betala radio- och tv-avgift endast om du har en tv-mottagare utifrån det du har citerat | |
| tydal | 2011-05-17 15:34 | |
![]() | petidin: Enbart hushåll med tv-mottagare ska betala avgiften. Har du ingen tv ska du inte betala. Men pengarna som kommer in på det här viset går även till Sveriges Radio. Dock pågår ett förändringsarbete kring det här med Radiotjänst. Har för mig det är SVT som vill att man ska betala tv-avgift om man har dator också, i och med att det går att se tv-program över internet. | |
| petidin | 2011-05-17 15:48 | |
![]() | Okej. Hm. Men det vore ju helt orimligt om de fick igenom att alla som har en dator måste betala tv-avgift. Det vore väl i så fall klokare om de som vill ta del av deras utbud får köpa något slags konto för att titta på deras program. Kan man tycka. | |
| wildman | 2011-05-17 15:59 | |
![]() | Det kan man absolut tycka. Eller så gör man det till en kollektiv avgift eftersom de allra flesta i samhället ändå på något sätt utnyttjar det. Och de få som inte utnyttjar det är det då synd om.... Fast å andra sidan betalar man skatt till väldigt mycket annat som man inte utnyttjar också. | |
| potatispinne | 2011-05-17 17:11 | |
![]() | Men det är som sagt bara om datorn har ett TV-kort som den räknas som TV-mottagare. | |
| hjkl | 2011-05-17 17:31 | |
![]() | n | |