Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| becccaaaaa | 2011-05-18 08:58 | |
![]() | Föräldrar som bestämmer... Föräldrar bestämmer ju över en tills man fyller 18. Men vart går egentligen gränsen ? Lite frihet borde ju ändå den som är under 18 få ? Vissa föräldrar verkar tro att de kan bestämma precis allt över en tills man blir 18. Är det verkligen så ? | |
| Maja G | 2011-05-18 09:00 | |
![]() | ja, så är det:) | |
| becccaaaaa | 2011-05-18 09:02 | |
![]() | finns det verkligen ingen gräns på vad man borde få bestämma själv som personen under 18? | |
| Lill-IT | 2011-05-18 09:03 | |
![]() | hehe.. ja:) Och efter det med. Så länge man bor under mitt tak så gäller mina regler! | |
| becccaaaaa | 2011-05-18 09:05 | |
![]() | Jpo regler hemma kan jag förstå men tex när ens föräldrar knappt låter en gå ut ? o inte låter en köpa sina egna kläder, ha det man trivs i. Utan så fort man har något med lite urringning så säger de att man ser ut som en slampa. Har det inte gått lite för långt då ? | |
| Sigrids mor | 2011-05-18 09:05 | |
![]() | Japp - dom bestämmer.....och oftast längre än 18-årsdagen. Så länge du bor under mitt tak gäller mina regler!! | |
| Sigrids mor | 2011-05-18 09:06 | |
![]() | Ha på dig vettiga kläder istället för urringade slampakläder - så ska du se att du får välja själv. | |
| becccaaaaa | 2011-05-18 09:08 | |
![]() | Jo men jag har ju knappt det.. Min syster kallar med för slampa, hora osv... är det okej ? Nej!!! O jag får knappt gå utanför dörren... Böörjar fan tröttna på livet om jag aldrig får göra ett skit -.- | |
| Sigrids mor | 2011-05-18 09:10 | |
![]() | Det är INTE okej att kallas för olika fula ord - men så länge dina föräldrar bara är rädd om er och inte utsätter er för misshandel så är det bara att gilla läget och göra det bästa av situationen till den dag ni kan skaffa eget bo. Och då bestämma över era egna barn. | |
| frukantarell | 2011-05-18 09:10 | |
![]() | Så länge barnen bor hemma bestämmer föräldrarna. Punkt slut! | |
| dinodog | 2011-05-18 09:12 | |
![]() | Japp så är det :) så länge man bor hemma får man förstå att det finns regler. Är man en familj och bor under samma tak, så måste man respektera varandra, och hjälpas åt där hemma. Bara för att man är förälder är man ingen slav där hemma, detta har mina barn fått lära sig. Om deras tvätt inte låg i tvättkorgen blev den inte tvättad Nu är jag ingen speciellt sträng mamma, har vart väldigt snäll säger i alla fall mina barn. Men det finns gränser även för mig. Inget rännande ut och in mitt i natten. Visst har dom fått vart ute sent även i rätt unga år, men oftast kom dom in tidigt.Nu är min yngste 18 år så i princip gör han som han vill, men han måste respektera att vi vill ha det tyst när vi gått och lagt oss. Tids nog får du bestämma hur du vill göra, men så länge du bor hemma får du vackert rätta dig efter dina föräldrar. Det är ju trots allt dom som har fött dig och klätt dig och gett dig tak över huvudet. | |
| frukantarell | 2011-05-18 09:13 | |
![]() | Det är naturligtvis inte okej att någon kallar dig slampa, hora osv. Det skall du inte acceptera. | |
| becccaaaaa | 2011-05-18 09:16 | |
![]() | Det verkar inte vara någon som förstår hur jag menar... Regler hemma förstår jag. O jag följer dom... Men det är inte det som är problemet... O jag är inte ute på nätterna är knappt ute på dagarna... för jag får knappt vara det.. Jag lever i ett fängelse.. Det känns inte som ett hem, känns som ett fängelse | |
| AndoKongo | 2011-05-18 09:17 | |
![]() | I vårat hem äre morsans regler som gäller! och då är jag 21! :) Passar det inte med morsans regler kan jag flytta o klara mig på egen hand :) Jag är glad över morsor som bestämmer o visar att de bryr sig om oss lite :) | |
| becccaaaaa | 2011-05-18 09:17 | |
![]() | Nej, men det är ju kul att mamma hör när min syster säger det. Men knappt gör något åt det | |
| becccaaaaa | 2011-05-18 09:18 | |
![]() | Klart jag är glad att de bryr sig. Men de är överbeskyddande... | |
| AndoKongo | 2011-05-18 09:18 | |
![]() | Man ska inte vara ute på kvällarna. Folk bara super och bråkar (iaf här) Håll dig inne och spela beta eller sitt vid Facebook så är allt frid o fröjd. :) bjud hem polarna på kvällarna istället ;) | |
| becccaaaaa | 2011-05-18 09:19 | |
![]() | Får inte det heller... | |
| becccaaaaa | 2011-05-18 09:19 | |
![]() | knappt | |
| Lill-IT | 2011-05-18 09:20 | |
![]() | Hur gammal är du? Byt skola till hösten och läs på annan ort? Man måste lita på sina barn och ge dem utrymme att fatta egna beslut. Bara så kan de växa som människor. | |