Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 869 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nygiants | 2011-05-20 14:04 | |
![]() | Miljöpartiet bygger om Nya språkrör och nya tider. Miljöpartiet ställer siog inför sin partikongress med 289 motioner på agendan här är ngra utav punkterna. Anti-liberalism, flum & förbudspolitik råder det dock ingen brist på. Vad tycker du? *Nybyggda hus skall ha vita tak *Skafferier skall vara obligatoriska i nya hus *Sverige ska lämna EU *Nej till gårdsförsäljning utav alkohol, vilket bifalls av PS *Tobak ska bara säljas på recept *Rökning bör förbjudas på allmän plats *Mobiltelefoner bör förbjudas i kollektivtrafiken' *Ta ifrån jägarna viltvården *Förbud mot försäljning utav kött *Grönt pensionssytem *Pantsystem för elektronikskrot *Förbud mot motorsport *Avskaffa ränta och inflation Källa: SVT Forum | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-05-20 14:06 | |
![]() | Du skojar...? | |
| Behringer | 2011-05-20 14:09 | |
![]() | På söndag kan du väl återkomma med en redogörelse över vilka motioner kongressen bifallit rspektive avslagit...? | |
| nygiants | 2011-05-20 14:21 | |
![]() | Jo förvisso, jag tyckte bara att dessa var lite kul just i debattsyfte. Man har ju dock tidigare röstat igenom det där med räntan sent en kväll för att dagen efter dra tillbaka det hela (då kan man ju börja undra om det var promillehalt inblandat så man fick en dagen-efter ångest...) | |
| flydet | 2011-05-20 14:26 | |
![]() | Förbud mot försälning av kött? Avskaffa inflation? Va? | |
| le-lou | 2011-05-20 14:31 | |
![]() | de borde förbjuda kortare taxiresor också | |
| nygiants | 2011-05-20 14:32 | |
![]() | Detta är alltså motioner som medlemmarna lagt in inför partikongressen och inte alls sådant som partiet i sig behöver stå för. Men det är ju kul att se vad det finns för typ av människor, det är samma med de andra partierna kan jag lova, de har även sina motioner uppe och just nu är det Miljöpartiet vi ska följa. | |
| bosse_s | 2011-05-20 14:34 | |
![]() | Läs riksdagsmotioner så får du se vilka galenpannor som sitter i vår riksdag och kommer in med personliga förslag. Det säger inte så mycket om partilinjen, enskilda medlemmars motioner. | |
| nygiants | 2011-05-20 14:55 | |
![]() | Nej, men det är extra roligt att följa en parti kongress och se vad som kommer ur den. I Stockholm har vi ju tex vår kära Jämtin som förslår att man centraliserar allt runt tunnelbanan med dagis och butlers. Jag skulle vilja se den förälder som med glädje lämnade in sitt barn på ett dagis i en katakomb under Gullmarsplan. Så som du säger bosse_s det kommer in mängder av dylika idiotförslag varje dag, endast ett fåtal uppmärksammas dock i media tyvärr, skulle vilja ha dagens förslag-lista i ngn tidning så man kunde i lugn och ro läsa igenom allt som kommer in. Skulle bli många skratt och hyttade nävar. Ibland undrar man om dom har varit utanför sitt parti´s respektive skyddande verkstd någonsin i sitt liv. Framförallt dessa som kommer via ungdomsförbunden upp i partiet och aldrig kanske haft ett vanligt jobb eller ens riktiga vänner utanför politiken. | |
| Behringer | 2011-05-20 14:59 | |
![]() | Det hedrar ju ändå medlemmarna att de faktiskt i sann demokratisk anda försöker förändra och låter pröva sina åsikter och inte sitter och spyr galla, på t ex ett internetforum, över hur åt fanders allting är | |
| nygiants | 2011-05-20 15:08 | |
![]() | Varför jag tycker det är så intressant att följa. Skulle gärna ge mig in i politiken själv, men tror inte jag skulle komma så långt då en hällig ungdom med hundratals garderoberober fyllda med skelett alldeles för enkelt skulle grävas fram utav media och vips hade man fått sparken... Samtidigt skulle jag ju få problem med att hitta en hemhörighet då jag tycker dagens partier har problem att hitta egna identiter. För ofta man kompromissar för att det ska vara så fint och lagom som man så vackert säger i det här landet. | |
| nygiants | 2011-05-20 15:10 | |
![]() | Dessutom, vi som röstar har rätt att gnälla. Vi har iofs även rätt att bli medlemmar i partier och lämna in motioner och gnälla på partikongresser, men som sagt tidigare, jag hittar inget parti i sverige just nu där jag känner mig tillräckligt hemma. | |
| Behringer | 2011-05-20 15:22 | |
![]() | Som av en händelse var det Birger Schlaug som sa: "Den som inte engagerar sig politiskt får räkna med att styras av idioter" | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-05-20 15:49 | |
![]() | 2011-05-20 14:59 - Å andra sidan, en annan del av demokratin är, att man KAN sitta på ett internetforum och FÅR skriva ner vad man anser om politiken, politikerna, eller vad det nu kan vara för frågor man för stunden vill lufta... Det är inte alla - överallt i världen - som har (ens) det privilegiet. | |