Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående18 869

Forumkategorier

Användare Inlägg  
grusplan2011-05-21 08:23
Antal inlägg: 333

stalljobb
Tänk att det ska vara så svårt att hitta ett stall någonstans som vill ha lite extra arbetskraft under sommaren.
Har kollat bukefalos ,hästnet mm men alla hästägare verkar bo i skåne.... här i eskilstuna är det mer tunnsått. Har ni några söktips ??

amoma2011-05-21 09:12
Antal inlägg: 163

Kan du inte tänka dig England/Irland? Där finns det nästan hur mkt som helst och de tar gärna svenskar. Finns annonser på ams bla.

silverbjälke - Ej medlem längre2011-05-21 09:46
Antal inlägg: 928

problemet är att du är knuten till din hemort, de som behöver stallhjälp, hästskötare behöver det tidiga mornar, kvällar och helger. dvs mycket av den lediga tiden är mitt på dagen och resterande ledig tid är inte i sträck.
därför är boendet avgörande och där det finns seriöst hästarbete bor man på gården eftersom det är en praktisk och stört omöjlig uppgift att pendla till jobbet även om det bara skulle vara typ 1 mil eller två eftersom det slutar med att du kör/åker denna sträcka minst 6ggr om dagen eller blir sittandes på stallplan i några timmar i väntan på nästa arbetsmoment.

ska du hitta något hos någon seriös där du får lära dig saker och vara med på saker måste du acceptera att du inte kan bo hemma under tiden.

Mnd2011-05-21 10:58
Antal inlägg: 147

För några år sedan fick jag tillfället att hjälpa till i ett stall över sommaren, varje torsdag var jag där några timmar. Tog in hästarna från hagen, städade ur stallet, borstade och gjorde rent hästarna och bara myste. Det var fantastiskt! För mig var det lite terapi över det hela, få komma iväg och ta hand om annat en stund. Jag hade ingen erfarenhet innan men hon som ägde hästarna var där med mig och visade hur jag kunde hjälpa till. Hästar är underbara djur. Det här var frivilligt från min sida och gav inga pengar, men åh så mycket annat tillbaka!

Cisa - Ej medlem längre2011-05-21 11:12
Antal inlägg: 25

Men ska du verkligen jobba i stall? En massa tidiga morna roch sena kvällar, hästar som luktar häst och hyperoroliga föräldrar, finns det inget annat du kan göra`?

garder2011-05-21 11:34
Antal inlägg: 199

själva hästarna luktar hur gott som helst! inget bättre än att känna doften från mane tex. gammal urin som har legat länge i bädden däremot, den luktar inte rosor ...

garder2011-05-21 11:34
Antal inlägg: 199

'manen' skulle det bara

grusplan2011-05-21 13:38

Haha jag är 42 år ....mina föräldrar har oroat sig klart hoppas jag ; )
Jag har en massa ledig tid över som jag gärna skulle lägga ideellt i ett stall.

Tusss2011-05-21 13:42
Antal inlägg: 1

Har du ringt de större stallen i din närhet? Har själv praktiserat i ett stall mellan Eskilstuna och Strängnäs där det numera håller till en duktig westernryttare, värt att ringa och höra efter om de behöver hjälp!

Dock är det svårt att få någon hyfsad lön när det gäller stalljobb...

ramsay - Ej medlem längre2011-05-21 13:43
Antal inlägg: 9204

strömsholm?

Gitarrmagnus2011-05-21 13:45
Antal inlägg: 5045

Kollla medryttare på blocket el sidan www.hastnet.se/
Där finns förutom att man köpa sälja hästar och hästårylar även folk som söker hjälp.

Lycka till

Liltif_Nomad2011-05-21 13:54
Antal inlägg: 369

vi åker till ett stall utanför eskilstuna varje vecka för att motionsrida. vi får borsta o så hur mkt vi vill. vi skulle säkert få mocka och sånt med om vi bad om det. det är ett litet privat stall, borde finnas fler. vi varken får betalt eller betalar. vi fann dessa genom blocket.

Liltif_Nomad2011-05-21 13:55

ps hästar luktar GOTT.

grusplan2011-05-21 14:04

Tack för tips ska kolla

silverbjälke - Ej medlem längre2011-05-21 14:48

anders erikssons ställe (töm, vagnkörning, utbildn) mittemot sparreholms slott har väldigt sund hästhållning och enormt kunnande så vill du jobba med en som är riktigt duktig och seriös så kontakta honom, även Anna som har sparreholms slott och hästarna där är en väldigt (men extremt upptagen) trevlig och bra person att ha o göra med.

synd det där med eskilstuna, annars skulle jag ha fler tips.

silverbjälke - Ej medlem längre2011-05-21 14:54

annars har du ju Karin på stärnhofs säteri. en gammal dam som är ett kul original, gammal domare i eskilstuna tingsrätt och bekant. hon hyr ut sin anläggning till en som heter Leif Melin och jag tror han alltid söker hjälp, hur han är att ha o göra med vet jag dock inget om.

det är de enda ställena i din region jag kommer på. känner de flesta där som har större ställen.

grusplan2011-05-23 14:52

Ska kolla upp stjärnhov : )

LindaIEI - Ej medlem längre2011-05-23 14:59
Antal inlägg: 509

Om du tycker om islandshästar söker Stenholmen ofta personal, Markus ljungqvists företag

Liltif_Nomad2011-05-23 17:25

vill du jobba utan lön kanske du kan vara volontär på 4h där har de 3 hästar, en stor kraftig ponny som är ridbar körhäst och 2 helmysiga småponnier. :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?