Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tildus71 - Ej medlem längre | 2006-07-27 23:14 | |
![]() | blomflugor tillskillnad från andra trådar där man vill döpa sin fluga så vill jag ha bort mina blomflugor! de är alldeles för många å kom med en blomma i veckan. de kan gärna dö ut tycker jag men är öppen för andra lösningar bara de försvinner! hur gör jag? | |
| Nunnan Green - Ej medlem längre | 2006-07-27 23:30 | |
![]() | Har hört ett tips om att man ska stoppa ner tändstickor med svavlet ner i jorden, men har aldrig testat själv. | |
| tildus71 - Ej medlem längre | 2006-07-27 23:42 | |
![]() | haha oki låter som hela rummet blir rökskadat på kuppen dock! | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2006-07-27 23:49 | |
![]() | Försök att låta bli att tända stickorna så att svavlet är kvar så ska du se att du slipper rökskador:P... | |
| tildus71 - Ej medlem längre | 2006-07-28 00:02 | |
![]() | haha point taken:) mammamu | |
| Busmika | 2006-07-28 09:29 | |
![]() | spraya på en blandning av lite diskmedel och mycket vatten på blommorna....LITE diskmedel! Det brukar skrämma odm jä***arna | |
| Blippan | 2006-07-28 10:07 | |
![]() | Jag ställer ut små vaser med olika blandningar dit de söker sig för att sedan dö. Blanda tex diskmedel, matolja och vinäger | |
| Teza | 2006-07-28 10:26 | |
![]() | Varför inte köpa Pyrex (mot insekter på rums- och trädgårdsväxter) på blomsteraffären! | |
| tildus71 - Ej medlem längre | 2006-07-28 19:23 | |
![]() | sär ser man så många tips ska prova diskmedel sen blir det nått insektsmedel för isch! | |
| Lagavolin - Ej medlem längre | 2006-07-28 19:27 | |
![]() | köp en groda .. eller någon typ utav ödla som kan smaska i sig dessa små flygande irritationsobjekt | |
| Kerafyrm | 2006-07-30 13:03 | |
![]() | Hårsprey + Tändare | |
| tildus71 - Ej medlem längre | 2006-07-30 13:15 | |
![]() | hehe har funderatpå spindlar för det funkade inte med radar, de kom tillbaka om än i mindre mängd, undrar just om jag har scandals försvunna ost liggandes i ett hörn som lockar dem med dofter jag ej kan känna. Men kanske försvinner de om jag dammar varenda yta med diskmedel.. hårspray + tändare låter som om det ska ta bort hella hemmet på kuppen man man kanske inte ska tända tändaren heller? | |
| Pekkis | 2006-07-31 13:35 | |
![]() | Spring runt med en flaska rengöringsmedel och dränk dem. En blandning av saft (med socker i), vatten och diskmedel blir en flugfälla. Åt kanske 10 stycken =/ Hatar dom asen. Hoppas du lyckas kill em all!! | |
| skåldå - Ej medlem längre | 2007-08-19 15:14 | |
![]() | bananflugor som blomflugor kärt?nä avskytt barn har många namn... det är dem tiderna igen. de är här igen.... HJÄLP!!! | |
| monkan56 | 2007-08-19 15:32 | |
![]() | jag gjorde en blandning av vin, saft och lite diskmedel...fungerade perfekt...OBS! inte att dricka själv utan ställ det där det är som värst med de små djuren :-) | |
| Kristina666 - Ej medlem längre | 2007-08-19 16:06 | |
![]() | Strö snus , stark uppe på jorden .Gör susen lovar . | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-08-19 18:33 | |
![]() | Om man nu verkligen ska lita på någon som har vilddjurets tal i "nicket". ;-)) | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2007-08-19 18:36 | |
![]() | De lägger ägg i jorden... pula ner lite hackad vitklök där så blir de dem kvitt. Bra om blomman tål vitlök men det gör nog de flesta! | |
| Nemi | 2007-08-20 17:44 | |
![]() | Jag fick plantera om alla mina blommor för att bli av med flugorna till slut, jag har lagt i leca-kulor i botten på alla krukor nu och ser till att blommorna inte är ständigt fuktiga för det skulle göra att blomflugelarverna trivs bra. Att peta ner tändstickor uppochner eller ha i snus (portionssnus enklast) är andra tips men man får ha tålamod och vänta tills de rackarna försvinner. Jag har även tetstat att ha myggnät över krukorna ett tag och det gör ju att de inte får en chans att lägga ägg samt om de skulle lyckas ta sig ner till jorden så brukar de få svårt att ta sig upp igen (inte helt intelligenta djur). Jag läser en helt fantastisk bok om blomflugor just nu för övrigt som heter Flugfällan www.ebfa.se/template..._1 715.aspx Fick den rekommenderad av en bokhandlare och jag är helt fast i den, en rolig betraktelse över småfanatism och samlandet samt jag är inte lika aggro mot de små flugorna längre :) (Jag ska recensera den i en boktråd senare, jag lovar, ville bara nämna det här då det så lämpligt handlar om blomflugor. ) | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-08-21 17:34 | |
![]() | Ser att tråden börjar handla om bananflugor och ser här en chans att spy min galla över de små djuren! Mitt hem INVADERADES av dessa små otäcka varelser för något år sedan och de är kräsna de små liven. Drunknade hur lätt som helst i en blandning av diskmedel och dyrättika. (Winbergs) Men när den tog slut och jag ersatte den med en billigare variant från Willys - Nähädå... Min slutsats är att bananflugor är jävligt dryga, någon som haft samma erfarenhet? | |