Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 18 873 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pseudonymf | 2011-05-29 16:35 | |
![]() | Beställning av linser via nätet Goa betapetare! Jag har nu gått och blivit med lins. Eller snarare två. Min optiker vill nu att jag ska betala ca 1600 riksdaler för 6 månaders användning av månadslins samt ett i priset inbakat abonnemang där jag får nyttja optikerns expertis när jag helst önskar. Jag finner priset lite väl högt och undrar nu om någon av er har erfarenhet av att beställa linser via nätet. Vilka sidor känns bra för er och hur har leverans och betalning fungerat? Har ni varit i kontakt med leverantörer och hur har kundkontakten fungerat? Fann ni det besvärligt att fylla i era "uppgifter"/recept för "måtten" på linserna? Jag vill veta allt och lite till. Jag har för övrigt "månadslinser" och det har fungerat toppen hittills. Det enda jag behöver införskaffa är lite ögondroppar för torra ögondagar :) Tack på förhand. ________________________ OBS! Gjorde en forumsökning i ämnet linser, men fick enbart upp trådar som behandlade ämnet "Glasögon eller linser" eller trådar där trådskapare berättade att linsen kliade vid rött trafikljus. F.ö är jag INTE intresserad av kommentarer som inte rör detta. Alltså inga: "Använd glasögon är istället så slipper du liknande bekymmer" eller "Det finns redan trådar i liknande ämnen". | |
| Nemesis_87 | 2011-05-29 16:54 | |
![]() | Så länge du har alla mått och styrkor på de linser du vill ha, och vet vilka/vilket märke du trivs med, så är det inga problem med att beställa från nätet. Lenson.com är en bra sida, lensway.se också helt ok. Problemet som jag har uppfattat det är att linser är gjorda av olika typer av material exvis lotrafilcon, och vissa material passar inte alla människor. Jag beställer som regel från nätet, och har inte haft några problem. | |
| Laserswärd | 2011-05-29 17:11 | |
![]() | Det är inte krångligt alls att beställa linser från nätet, bara man vet exakt vilka man skall ha. Sedan är det ju bra om man gör en årlig koll hos en optiker för att se att allt står rätt till. Ögonen blir ju egentligen inte så glada av att var fast bakom ett par linser :) Sedan så skulle jag råda dig att gå till en ny optiker tills nästa gång du behöver en synundersökning i samband med ny linser. Verkar ju jättedyrt. Jag betalar inte mer än 700kr för månadslinser för 6mån, och då är synundersökning och service inberäknad. Därför beställer jag sällan från nätet själv, men de ggr jag gjort det så har det gått galant. Då har jag beställt från lensway. | |
| tinkerbell83 | 2011-05-29 17:13 | |
![]() | Ja gud ja. Beställ på nätet direkt. Du anar inte hur mycket billigare det blir. Jättelätt att fylla i alla uppgifter. Mitt tips är www.pricerunner.se och sök efter märket du använder. Annars så har jag beställt ifr lensway eller shoppingfornet. Alla sidor brukar vara jättebra. Du kan välja faktura och kortbetalning. Så bästa är att hitta billigaste sidan. Och vissa har fri frakt om man hittar den via pricerunner också. Lycka till! | |
| ANDERStG | 2011-05-29 17:15 | |
![]() | Det är klart du får samma sak om det är samma märke och styrkor. Å andra sidan ska butiksoptikerna leva på något också. Ditt val. Den där fotnoten såg rolig ut, låt mig försöka. _________________________ ________ Skribenten är betapetspelare sedan sex år tillbaka. Under de tre senaste åren har han hållit en högre profil i forumet och kommit att betraktas som en auktoritet på stora och små frågor. | |
| Skugga | 2011-05-29 17:16 | |
![]() | Jag beställde linser på nätet i flera år, aldrig något problem. Nu har jag ett ännu bättre erbjudande från min optiker; 199 kr/månad för linser och då ingår två undersökningar om året också. Det är ju det som är faran med att beställa på nätet, jag hade gjort det i nästan fem år och inte kollat synen under den tiden, mitt synfel hade blivit lite bättre så jag skulle ha svagare linser egentligen. :) | |
| Pseudonymf | 2011-05-29 17:17 | |
![]() | Tack för bra svar :) Laserswärd - vilken optiker går du till? Jag har vart hos Synoptik nu och innan det, när jag enbart bar glasögon, var jag hos Aktuell Optik. Nemesis - min optiker nämnde något om silikonlinser, att det var ett material som andades bättre. Men jag ska prata med dem på onsdag då jag ska dit på återbesök. | |
| Pseudonymf | 2011-05-29 17:20 | |
![]() | Skugga - jo undersökningarna måste man ju göra. Så en gång om året kan det ju vara värt att betala för det :) Jag finner 3200 (som mina linser skulle gå på) om året som en ganska så hög summa och jag har även kompletterat med ett par nya glasögon som levereras nu i veckan för 1040kr. Tack för ditt svar, darling :D | |
| nyponsopp | 2011-05-29 17:21 | |
![]() | moran beställer där lensway, bästa billigast. Do it. | |
| nyponsopp | 2011-05-29 17:22 | |
![]() | Moran-kosovoaraben | |
| Skugga | 2011-05-29 17:24 | |
![]() | Ja det låter onödigt dyrt, jag har också månadslinser, om du med det menar dygnet runt-linser som man har en månad alltså. Mina ögon mår dessutom lite bättre med linser än utan, har flera optiker sagt, linserna gör ögat lite fuktigare och skyddar, tydligen. Lucky me! :) Lycka till sweetie, hoppas du hittar bättre pris, alternativt bättre optiker/pris. ^^ | |
| Pseudonymf | 2011-05-29 17:41 | |
![]() | No inte dygnet-runt-linser. Månadslinser som man har i 30 dagar och tar ut på kvällen :) | |
| Lill-IT | 2011-05-29 18:18 | |
![]() | Linser är nog bra, var man än köper dem.. men var väldigt noga med hygienen. Har sett ett antal ögon med tråkiga infektioner pga.. skitiga linser. Kolla gärna denna länken, där finns bra skötseltips.. men även en ganska läskig bild på ett öga med infektion. www.expressen.se/hal...-d ig-blind Jag har glasögon. Använder dem ibland, eller nästan aldrig om jag ska vara ärlig eftersom jag inte trivs med dem. Använder dem nästan bara om jag ska köra långt. | |
| Laserswärd | 2011-05-29 18:37 | |
![]() | Pseudonymf: Aktuell Optik är dom jag går hos när jag skall ha linser. Jag har dock fått mina vänner att gå dit pga att jag just kommer undan så billigt där. Men de har inte kommit undan lika billigt som jag, men ändå billigare än hos t.ex synsam. Men jag betalar alltså mer om jag beställer samma märke och styrka från nätet då jag betalat frakten. :P | |
| strid1 | 2011-05-29 18:41 | |
![]() | Jag beställer på Lenson.se absolut billigast på nätet... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-03 14:13 | |
![]() | 8oo/år lensway dom har nästan alla märken | |
| Maja G | 2011-06-03 14:46 | |
![]() | Jag har gjort det för länge sedan.Fick aldrig några som passade fast jag tog samma märke o storlek,styrka som jag hade köpt innan. De skavde och hade sig:( Numera har jag alltid glasögon | |