Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 18 873 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2011-06-01 17:11 | |
![]() | Hur få bort tobakslukt? Lite tips och råd tack! I en av mina lägenheter, som varit uthyrd tills nu, luktar det fränt av tobaksrök trots att jag uppmande hyresgästen att gå ut och röka. Nu tänker jag inte jaga honom kors och tvärs och kräva ersättningar till följd av detta, enligt mitt personliga förhållningssätt till mäniskorna och tillvaron ska man försöka undvika konflikter så långt det är möjligt, och jag vill på egen hand försöka få bukt med problemet. Hur gör jag? Golv= ekparkett, vägg = papperstapet. Inget av dem lämpar sig direkt för vatten/tvätt. Vilket är ditt knep för att få bort lukt av tobaksrök? | |
| lolacola | 2011-06-01 17:12 | |
![]() | Ställ ut flera långpannor i hela lägenheten med ättika o låt stå i några dagar. sen vädrar du ur ordentligt. | |
| åsnis | 2011-06-01 17:21 | |
![]() | Ättika is da shit. Och så kan du ställa in luftrenande blommor (det är väl iofs alla men tex ampellilja renar extra sägs det). | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-06-01 17:41 | |
![]() | Instämmer i föregående skribenters hyllning av ättikans renande effekt. Funkar hur bra som helst! | |
| Lillstölla | 2011-06-01 17:47 | |
![]() | Instämmer, ättika funkar bra! Kan ju också konsultera OCAB eller liknande företag som håller på med sanering av sånt, kanske kan få nåt tips utan att behöva anlita dom för att göra jobbet. | |
| Engelein | 2011-06-01 18:07 | |
![]() | Äppelskivor i ättika | |
| nystan1 | 2011-06-01 18:13 | |
![]() | Håller med om ättikan, med ett litet tillägg: citronskivor i ättikan! | |
| Borscht - Ej medlem längre | 2011-06-01 18:14 | |
![]() | Enda effektiva sättet att få bort tobakslukten är att tapetsera och måla om. Börja med att tvätta innertaket med målartvätt och rolla sedan på ny färg. Blöt och dra bort de gamla tapeterna. Viktigt att du verkligen tar ner den gamla tapeten eftersom nikotinfläckar går igenom ny tapet och även färg (ser ut som flugskit ungefär). Golvet tvättar du rent och vaxar. Gardinerna och mattor slängs lämpligen i soptunnan. Köp nya på IKEA. Räkningen skcikar du till rökaren... | |
| MayBley | 2011-06-01 18:22 | |
![]() | Vilken hemsk hyresgäst! Sådant beteende får inte gå ostraffat tycker jag. :/ | |
| dinodog | 2011-06-01 20:50 | |
![]() | Att nikotinsanera är kostsamt. Vet att ättika är bra men är det inpyrt med nikotin räcker det inte med ättika. Finns firmor som nikotinsanerar kostsamt men så blir det bra också. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2011-06-01 21:13 | |
![]() | Vederbörande bodde där 6 månader och gick mestadels ut och rökte, så det är ingen jätteodör. Men tillräckligt för att känna av den. Jag vädrar massor med fönstrena på gavel och så ska jag testa ättikan, jag kan ju vara ganska så sur emellanåt själv så det passar nog bra... | |
| mrperfect | 2011-06-01 23:09 | |
![]() | jag köpte en bil en gång som ägts av en rökare, luften blev bra i den efter något år men ratten gick inte att tvätta ren, jag fick byta ratt :P | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-01 23:12 | |
![]() | måla in röken det finns special färg för det,tror det blir svårt att få bort röken | |
| Måns_E | 2011-06-02 01:03 | |
![]() | Luftrenare med ozon i kan fungera. Men om lukten sitter fast i tapeter och möbler så är det förstås värre. | |
| lewarcher | 2011-06-02 02:27 | |
![]() | Yocoair påstås fungera, samt jonisering. Kan vara värt att testa även om omdömena kommer från TV-shop. Även en blind höna... ;) | |
| Snoosy | 2011-06-02 07:46 | |
![]() | Är med tiitii. Tyvärr så går inte inpyrd röklukt bort så lätt. Man måste tapetsera/måla om. =( | |
| 850710 | 2011-06-02 09:45 | |
![]() | man kan köra ättika med citron i som flera sagt. Måla är det sista men det gäller mest rökrum m.m då finns spärrvitt eller "nikotin bort" bort att använda | |