Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 18 873 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-02 17:16 | |
![]() | Dörrknackare nyss knackade det på dörren det var en tjej som ville sälja larm,här om dagen var det en kille som ville sälja teckningar för han var fattig studerande,det blir med dörrknackare på sommaren vad tycker ni om detta sätt att sälja saker på ? | |
| TopazCat | 2011-06-02 17:20 | |
![]() | De har inte en chans hos mig. Öppnar aldrig dörren om jag inte väntar besök. Blir bara så trött på alla som tror att JAG har en MASSA pengar att spendera på just DEM. | |
| lewarcher | 2011-06-02 17:26 | |
![]() | Som sexåring släppte jag en gång in Jehovas vittnen och lyssnade länge och väl på deras berättelser. Min mamma var mindre road när hon kom hem. Tror dock inte att jag tagit någon permanent skada. :) | |
| Lillstölla | 2011-06-02 17:29 | |
![]() | Jag hatar det, såvida det inte är ungar som säljer majblommor, det är en annan femma, men all slags uppsökande försäljning, oavsett om det är via telefon eller att de kommer och ringer på hemma hos mig är hemskt. Vill jag köpa nåt går jag till en affär alternativt beställer det på nätet. Har inget intresse av att bli påprackad vare sig varor eller religösa budskap! | |
| 65days | 2011-06-02 17:35 | |
![]() | Jag tycker synd om dem som har som levebröd att vara dörrförsäljare... | |
| Quickfix - Ej medlem längre | 2011-06-02 17:39 | |
![]() | Den som senast gjorde det här (i helgen) sitter i finkan nu. Han var visst inte så ärlig med sina avsikter. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-06-02 17:43 | |
![]() | Trodde inte ens det fanns dörrförsäljare längre. Men vi har ju redan en dörr iofs.. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-06-02 17:43 | |
![]() | haha, vad sött att det var en som sålde teckningar, ju: ) vill man inte ha är det väl bara att säga nej tack. eller... | |
| 65days | 2011-06-02 17:55 | |
![]() | För vissa människor är det en påfrestning att behöva säga nej (man blir ett artigt missfoster om man blir uppfostrad att vara snäll mot alla...). | |
| smulgubbe | 2011-06-02 18:03 | |
![]() | Barn som säljer majblommor och jultidningar går bra, tycker jag. Men när vuxna som ska sälja allt möjligt, så tycker jag som ovanstående att om jag vill ha något så går jag till en affär och köper det jag vill ha. Sen blir jag så irriterad på alla som ringer och erbjuder prenumerationeserbjudande på olika tidningar. Om jag vill ha en tidning kan jag ju ordna det själv.. | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2011-06-02 18:05 | |
![]() | Dörrförsäljare och telefonförsäljare är lika illa. | |
| reallynx | 2011-06-02 18:16 | |
![]() | Jag brukar öppna brev inkastet tyst och försiktigt sen skriker jag allt vad jag orkar VAD VILL DUUUUUUUUUU | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-06-02 18:20 | |
![]() | tycker det är skrämmande att vuxna människor inte har lyckats hitta något bättre sätt att försörja sig på än att knacka på andras dörrar och direkt, eller indirekt mot utbyte av någon symbolisk skitsak tigga pengar. | |
| Proserpina - Ej medlem längre | 2011-06-02 18:22 | |
![]() | reallynx: lol | |
| Drutten_N | 2011-06-02 19:30 | |
![]() | Det är ofta utbytesstudenter som kommer och säljer teckningar och dyl. Det har väl hänt att man köpt teckningar för de kostar inte så mycket, och man har nog lite mer pengar att röra sig med än dom har. Förr kom det ofta försäljare och skulle sälja dammsugare och lite större grejer, då kan jag tycka att jag kan åka till en affär om jag har behov av såna grejer. | |
| Lewis_T | 2011-06-02 19:36 | |
![]() | Dörrknackare i Sandviken kan inte vara särskilt lyckat. Man måste kunna gå hem till alla i hela staden på en eftermiddag. Men samtidigt är väl folket mer lättlurade än i Stockholm så de kanske säljer mer. | |
| slånbär | 2011-06-02 20:26 | |
![]() | Oftast är det ju ungdomar som säljer grejer till nån klass eller fotbollsresa. Jag ser ingen anledning att vara elak utan har man inte råd får man avböja vänligt bara. Men då jag själv har haft ungar som spelat fotboll och sålt allt möjligt genom åren så vet jag ju hur tufft det är för ungarna dels att våga sig ut och möta alla sura vuxna och ändå fortsätta. Jag köper alltid när det är såna försäljare. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-06-02 20:28 | |
![]() | Enda anledningen till detta försäljarhatet är att Svensson är för feg för att säga nej. För feg för att säga nej på ett artigt sätt och inte få dåligt samvete efteråt. Därför lägger man över problembördan på försäljaren. | |
| Miss_jk | 2011-06-02 20:34 | |
![]() | Skulle inte falla mig in att öppna dörren för en okänd person, så dörrförsäljare göra sig icke besvär. | |
| Beccizz | 2011-06-02 21:55 | |
![]() | öppnar ni dörren för någon ni inte känner igen? de skulle ja aldrig göra! | |