Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 18 924 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bittekrstd | 2011-06-05 20:37 | |
![]() | Bästa grilltipset! Dela med dig av dina grilltips nu i sommar!! Min grillsallad är toppen: Kokta nypotatisar (små) Ruccolasallad Hackade soltorkade tomater + dressingen som den ligger i Grovt hackade valnötter ( kan uteslutas) Servera med en dressing gjord av fil,creme fraiche,majonäs och pressad vitlök! MUMS!!!!! | |
| nystan1 | 2011-06-05 20:39 | |
![]() | Låter gott! Nåt jag nyss fått lära mig är att man inte ska salta köttet förrän efter grillningen, eftersom saltet drar ur vätska och gör köttet torrare. | |
| bittekrstd | 2011-06-05 20:43 | |
![]() | kanske stämmer,men lägger man köttet ii marinad så finns där ju salt det också,,,hmmm kanske beror på vilket kött man grillar. | |
| nystan1 | 2011-06-05 20:47 | |
![]() | Jo, fast i marinad är det ju olja också. Men om man bara ska grilla köttet som det är, utan marinad, så saltar och pepprar man ju oftast. | |
| bittekrstd | 2011-06-05 20:58 | |
![]() | Jo det stämmer,har också hört att man ska göra så om man inte marinerar och det stämmer säkert.Har läst att köttet blir torrt om man saltar för tidigt. | |
| Borscht - Ej medlem längre | 2011-06-05 21:15 | |
![]() | Här kan du läsa om vilken sorts kött och fisk som bildar mest cancerframkallande ämnen när de grillas. www.cancerproject.or...re port.php | |
| Stormfrun | 2011-06-05 21:49 | |
![]() | Men hallå där, förstör inte hela härliga grillsommaren nu!! Ska man tro på allt som står, svälter man ju snart ihjäl. | |
| Borscht - Ej medlem längre | 2011-06-05 22:50 | |
![]() | Det där som svider på tungan då man ätit grillmat är polyaromatiska kolväten. Samma ämnen som i bilens avgaser. Gott-gotti-gott-gott! | |
| Liltif_Nomad | 2011-06-05 22:56 | |
![]() | Vaddå svider på tungan? Det gör aldrig min mat. Skulle det vara i tändvätskan? Eller? Sådan använder jag aldrig. | |
| Daggdroppe | 2011-06-05 22:58 | |
![]() | köp Morberg Grillar så får ni reda på allt som behöver vetas. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-06-05 23:02 | |
![]() | Tänker du på alla bakterier när du hånglar med hunden också? | |
| 16366 | 2011-06-05 23:09 | |
![]() | hahaha | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-05 23:13 | |
![]() | Daggdroppe,Morberg grillar cancer framkallande döda djur och det är inte så bra | |
| Rönnbybo | 2011-06-19 18:58 | |
![]() | Vi har provat bittekrstd potatissallad. Det blev en favorit för hela familjen. Vi äter den i kväll också! | |
| dinodog | 2011-06-20 13:13 | |
![]() | Det är bara en myt att man inte ska salta på köttet. Går alldeles utmärkt att salta . Dom talade om det nyligen i ett av dom där alla kock/matlagnings programmen som går på i stort sett alla kanaler. Jag har alltid saltat på köttet och det har inte blivit torrt alls. | |
| Sigrids mor | 2011-06-20 13:22 | |
![]() | Man KAN salta och lägga upp köttet och dra ut vätska på så vis. Lägg det med snittytan uppåt och strö på salt - låt ligga en bra stund. Torka av - vänd och upprepa. Går utmärkt att dra vätska ur andra produkter med samma metod. Squasch, aubergine, jordgubbar, äpplen mm mm. Sedan förstår jag inte varför man skulle göra det - men man KAN. ;-D Ska du grilla köttet så saltar du naturligtvis innan du grillar - det är ju betydligt godare än att äta eftersaltad mat. | |
| Lill-IT | 2011-06-20 13:51 | |
![]() | Grillade kycklingspett Skär kycklingfiléer i bitar och trä dem på grillspett Rör i hop några matskedar olja med en matsked soja, en tsk tomatpuré, mellanmalen svartpeppar och lite salt. Pensla spetten med röran. Grilla. Kall currysås Blanda 2dl matlagningsyoghurt med tre msk majonäs, 1 - 2 msk curry (santa marias är godast), ett halvt rivet skalat äpple, lite salt och lite vitpeppar. Pastasallad Koka penne-pasta, skölj i kallt vatten. Salta lite och blanda med en skvätt olja. Ha i rödlök, roccola, fetaosttärningar och soltorkade tomater.. allt efter tycke och smak. Currysåsen är bra att börja med.. så den får dra en stund. Och sen kan man göra pastasalladen och ställa den i kylen medan man grillar spetten. | |
| Sigrids mor | 2011-06-20 15:47 | |
![]() | Åh den currysåsen är ju bara sååå god!!!! | |